• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Skogisen

"Pratar" era magar mycket? Min mullrar o har sig nå alldeles fruktansvärt, särskilt när jag ätit, va samma sak förra gången jag va gravid :)

• Jennerika
    Skogisen skrev 2015-02-28 21:23:36 följande:

"Pratar" era magar mycket? Min mullrar o har sig nå alldeles fruktansvärt, särskilt när jag ätit, va samma sak förra gången jag va gravid :)

Haha, ja! Min mage är så himla orolig. Den är inte sig lik om man säger så. Men det är ju inte så märkligt egentligen, med tanke på hur mycket som händer där inne :)
  • CarolineHunter

Hej allihopa!

Jag är i v 8 (7+1) och det är mitt första barn. Riktigt spännande. Vart är ni ifrån och hur mår ni i era graviditeter? ????

• Bullen11
    Jennerika skrev 2015-02-28 19:44:47 följande:

Alltså, är det bara jag som ser supergravid ut? Jag går in i vecka 8 på måndag och de känns liksom svårt att dölja redan nu,haha. Kan typ inte ha några av mina gamla jeans längre. Helt galet. :)

Känner igen mig!! Mammakläder från v.7 här - nä men inte riktigt så, även om det skulle vara vääääldigt skönt! När jag har klänning och strumpbyxor över magen ser jag ut att vara i v.20 typ... antar att allt som ska flyttas runt för att göra plats i magen vet precis vart det ska (är mitt andra barn). Hur länge ska man kunna dölja det på jobbet om det fortsätter så här?? :P
  • chazbo

Mitt tredje barn och är redan megasvullen

Kommer knappt in i mina tighta skidbyxor! Vi ska åka skidor igen om några veckor men då måste jag ha ett par andra. Surt att köpa nya bara för en helg. Får se om jag kan låna av någon som är lite tjockare än jag

Känns som att vi är många som väntar tredje barnet. Kul med lite blandning.

• ronja111

Får ni också tilltagande värk i magen ibland? Eller hade ni de kring vecka 6? Ligger och oroar mig

Tacksam för svar

*hoppet är det sista som sviker*
  • Mrspalsson

Grattis! Första är ju extra spännande!:D. Är själv i v

CarolineHunter skrev 2015-03-01 01:27:06 följande:

Hej allihopa!

Jag är i v 8 (7+1) och det är mitt första barn. Riktigt spännande. Vart är ni ifrån och hur mår ni i era graviditeter? ????

• Mrspalsson

Råkade skicka innan jag var klar.. Är i v 5 med andra barnet, har en dotter på 9 mån:) har inga symptom alls, lite molvärk nångång ibland bara:) med förra grav blev jag illamående efter v7 så får vell se:)

Mrspalsson skrev 2015-03-01 07:49:37 följande:

Grattis! Första är ju extra spännande!:D. Är själv i v

• M82
    ronja111 skrev 2015-03-01 07:46:14 följande:
    Får ni också tilltagande värk i magen ibland? Eller hade ni de kring vecka 6? Ligger och oroar mig Tacksam för svar

Är i vecka 8+4 och har knappt känt nåt alls hittills. Ömma bröst v. 4, men det gick över. Sen jättehungrig v. 5 & 6, men även det har gått över. Lite smått illamående till och från nu sista veckan men kan lika gärna berott på att jag haft förstoppning. Men annars inget. Är också orolig och funderar mkt eftersom man läser om alla symptom, men tror man oroar sig oavsett vad. Så är nog bara att försöka ha lite is i magen och göra ett tidigt UL om man är orolig. Har själv tid för UL om ca 1,5 vecka och känns som en evighet dit.
  • Jennerika
    ronja111 skrev 2015-03-01 07:46:14 följande:

Får ni också tilltagande värk i magen ibland? Eller hade ni de kring vecka 6? Ligger och oroar mig smile4.gif

Tacksam för svar smile1.gif

Ja, ibland får jag jätteont. Hade jättemycket mensvärk i vecka 5, trodde jag skulle börja blöda, sprang på toa och kollade mest hela tiden. Nu får jag som "krampanfall" då och då, men de blir mer och mer sällan. Det är mest om jag legat ner och reser mig plötsligt. Ibland gör det så ont att jag måste stå still och bra vänta ut det. Haha.Men det är nog ganska normalt att de gör ont, med tanke på hur mycket som händer :) sen så har jag haft väldigt stark mensvärk innan jag blev gravid också, så det kanske har med saken att göra. Du behöver nog inte vara orolig :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015