• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Jennerika
    Bullen11 skrev 2015-03-01 06:15:22 följande:
    Känner igen mig!! Mammakläder från v.7 här - nä men inte riktigt så, även om det skulle vara vääääldigt skönt! När jag har klänning och strumpbyxor över magen ser jag ut att vara i v.20 typ... antar att allt som ska flyttas runt för att göra plats i magen vet precis vart det ska (är mitt andra barn). Hur länge ska man kunna dölja det på jobbet om det fortsätter så här?? :P
    Haha, ja, precis så är det för mig med. Min sambo påpekade tillåmed att de syntes redan. Man får försöka ha lite större tröjor på sig kanske :)
  • ronja111
    Jennerika skrev 2015-03-01 08:40:35 följande:

Ja, ibland får jag jätteont. Hade jättemycket mensvärk i vecka 5, trodde jag skulle börja blöda, sprang på toa och kollade mest hela tiden. Nu får jag som "krampanfall" då och då, men de blir mer och mer sällan. Det är mest om jag legat ner och reser mig plötsligt. Ibland gör det så ont att jag måste stå still och bra vänta ut det. Haha.Men det är nog ganska normalt att de gör ont, med tanke på hur mycket som händer :) sen så har jag haft väldigt stark mensvärk innan jag blev gravid också, så det kanske har med saken att göra. Du behöver nog inte vara orolig :)

Skönt att höra. Precis så jag känner. Man blir ju så nojjig eftersom det står att det "kan kännas obehagligt" men inte göra ont. Därför det känns bättre att fråga personer i samma situation.
    *hoppet är det sista som sviker*
  • ronja111
    Skogisen skrev 2015-02-28 21:23:36 följande:

"Pratar" era magar mycket? Min mullrar o har sig nå alldeles fruktansvärt, särskilt när jag ätit, va samma sak förra gången jag va gravid :)

Min mullrar med
  • Pojkmamma86

Hoppar in här jag med!

Väntar vårt 3:e barn som är beräknat till den 26/10. Har haft två tidiga missfall det senaste halvåret så jag hoppas att det här barnet vill stanna kvar i magen.
    Vi har två pojkar födda 2010 och 2012.
    Ska på inskrivning hos bm imorgon och även ringa och boka vul.

• Fru Hermelin
    CarolineHunter skrev 2015-03-01 01:27:06 följande:

Hej allihopa!

Jag är i v 8 (7+1) och det är mitt första barn. Riktigt spännande. Vart är ni ifrån och hur mår ni i era graviditeter? ????

Spännande med första barnet

Jag väntar andra barnet, har en dotter född -10. Är i v.6+3, från Stockholm. Var är du själv ifrån?
  • Fru Hermelin
    ronja111 skrev 2015-03-01 07:46:14 följande:

Får ni också tilltagande värk i magen ibland? Eller hade ni de kring vecka 6? Ligger och oroar mig smile4.gif

Tacksam för svar smile1.gif

Är i V6+3 nu och jag får absolut ordentlig värk i magen ibland. Ibland som rejäl mensvärk, ibland riktigt skärande, ibland som att livmodern är liksom uppblåst som en ballong. Svårt att förklara, men det kan absolut vara rejält besvärande!
  • Fru Hermelin
    Pojkmamma86 skrev 2015-03-01 09:22:33 följande:

Hoppar in här jag med!

Väntar vårt 3:e barn som är beräknat till den 26/10. Har haft två tidiga missfall det senaste halvåret så jag hoppas att det här barnet vill stanna kvar i magen.
    Vi har två pojkar födda 2010 och 2012.
    Ska på inskrivning hos bm imorgon och även ringa och boka vul.

Grattis! Beklagar missfallen. Håller tummarna för att den lille vill stanna den här gången!

Väntar själv andra barnet 21/10 om allt går vägen.
  • Jennerika
    ronja111 skrev 2015-03-01 09:04:49 följande:
    Skönt att höra. Precis så jag känner. Man blir ju så nojjig eftersom det står att det "kan kännas obehagligt" men inte göra ont. Därför det känns bättre att fråga personer i samma situation. smile1.gif
    Ja, det känns ju som ett skämt när dom skriver så. Vadå obehagligt, men inte ont? Det gör ju skitont! Haha.
  • Sofie mamma till 2 prinsar

Någon av er som har flera snitt bakom sig? Väntar ju nr 4 nu och har snittats de tre tidigare gångerna. Sista gången tog det så lång tid att öppna mig så bedövningen släppte och jag fick sövas....

• Zam96
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-03-01 11:31:42 följande:

Någon av er som har flera snitt bakom sig? Väntar ju nr 4 nu och har snittats de tre tidigare gångerna. Sista gången tog det så lång tid att öppna mig så bedövningen släppte och jag fick sövas....

Jag har ju bara snittats en gång vilket var för ett år sedan på fredag. Jag har fått tid till specialmödravården på måndag för att prata om hur denna graviditeten och förlossningen blir eftersom jag inte väntat i 1,5 år med att bli gravid (barnmorskan tyckte det var lite "skäms på mig").

De rekommenderar ju att man inte blir gravid på 1,5 år efter ett kejsarsnitt (kanske olika på olika sjukhus) och att max göra tre så fråga din barnmorska om att kolla upp det. De kan ju då förklara risker och hur de kanske kommer göra osv, hur det kommer/kan bli. Jag vill verkligen inte skrämma upp dig men min mans faster gjorde fyra kejsarsnitt och det fjärde var inte roligt alls, det tog lång tid för henne att återhämta sig efter.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015