• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Impala65

Tack så mkt åh tack för hjälpen :D

Mrspalsson skrev 2015-03-01 20:43:28 följande:

Grattis!:) du klickar på "kugghjulet" längst upp till höger på kommentaren du vill svara på och sedan på "citera" sedan är det bara att skriva på och skicka!;)

• Aeskmolnet
    Fru Hermelin skrev 2015-03-01 10:25:20 följande:
    Är i V6+3 nu och jag får absolut ordentlig värk i magen ibland. Ibland som rejäl mensvärk, ibland riktigt skärande, ibland som att livmodern är liksom uppblåst som en ballong. Svårt att förklara, men det kan absolut vara rejält besvärande!
    Här är det precis lika. Kan göra riktigt skitont rent ut sagt ibland men håller bara sig i någon sekund.  Tycker det är extra jobbigt om man säg ligger ner på ena sidan och ska byta till andra sidan?
  • Aeskmolnet

Usch vilken helg jag har haft!
    Det började med att jag blödde pyttelite i lördags och blev naturligtvis skitorolig att jag var påväg och få MF. Men efter lite tid insåg jag att det verkade komma efter jag besökt toan för nr två eller efter skratt/hostningar. Läste någonstans att det är väldigt vanlig speciellt när det är första gången man är gravid? 
    Hur om helst förstördes hela lördagen av det pga oro..

Sedan igår, alltså, illamåendet igår... Svårslaget. 
    Har varit ganska befriad (bara smått illamående) tills igår.

Hela dagen fick jag ligga i soffan med hinken redo brevid. 
    En av gångerna (innan hinken kom dit) hann jag inte till toan och spydde över hela hallen som in sambo fick torka upp. Usch vad jag skämdes :O
    Det jobbiga är ju att man inte får i sig något överhuvudtaget?
  • Sofie mamma till 2 prinsar
    Zam96 skrev 2015-03-02 09:20:06 följande:
    Hoppas det går bra och att de på något sätt kan lugna dig. Skulle det bli snitt även denna gången för mig lär jag stå där du står om några år, med tanke på att jag började med barn så ung så har jag längre tid på mig att skaffa fler.. Mitt snitt blev på grund av igångsättning som inte gick framåt, jag valde att avbryta när inget hände trots sju värkar på tio minuter.
    Ok, det är ju skönt när snittet finns som ett alternativ när det blir tokigt! Jag fick mitt första 06 pga akut havandeskapsförgiftning i v. 37, det andra 09 pga för trångt bäcken och tredje nu 14 (dock akut hf igen men nu i v. 35). Visst har tanken om abort dykt upp men det är något jag helst avstår.... har fått tid hos bm och läkare den 12/3 för att prata igenom allt så får vi se därefter. :)
  • Zam96
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-03-02 11:15:41 följande:
    Ok, det är ju skönt när snittet finns som ett alternativ när det blir tokigt! Jag fick mitt första 06 pga akut havandeskapsförgiftning i v. 37, det andra 09 pga för trångt bäcken och tredje nu 14 (dock akut hf igen men nu i v. 35). Visst har tanken om abort dykt upp men det är något jag helst avstår.... har fått tid hos bm och läkare den 12/3 för att prata igenom allt så får vi se därefter. :)
    Ja, jag förstår det... Jag hade nog inte gjort abort om det inte skulle kunna bli så att det handlade om liv och död, för då får man ju självklart tänka på sig själv och de barn man redan har.. Jag hoppas att allt går bra för dig då! :)
  • Skogisen

Är det bara jag som börjar oroa mig för om jag kommer bli en bra förälder o om det verkligen är rätt beslut att skaffa barn? Gissar att det är gravhormonerna som spökar för ville verkligen bli gravid, va samma sak före missfallet förra gången...

• ronja111
    Skogisen skrev 2015-03-02 13:08:22 följande:

Är det bara jag som börjar oroa mig för om jag kommer bli en bra förälder o om det verkligen är rätt beslut att skaffa barn? Gissar att det är gravhormonerna som spökar för ville verkligen bli gravid, va samma sak före missfallet förra gången...

Du är inte ensam.

Vi har försökt i evigheter och nu när det tagit sig så blir jag stundtals livrädd!

Tankar såsom hur ska det bli efteråt? Hur ska det gå med kroppen mm. mm.

Tror det är hormonerna!
    *hoppet är det sista som sviker*
  • dahlia92
    Skogisen skrev 2015-03-02 13:08:22 följande:

Jaa fy tänker så med. Kommer vi klara detta, har vi råd, borde vi leva lite till.. Så dumma tankar när vi försökt i 10 månader och när jag äntligen fått mitt plus tänker jag såhär??? Hoppas och tror att det bara är hormoner
  • Skogisen
    ronja111 skrev 2015-03-02 14:40:58 följande:
    Du är inte ensam.

Vi har försökt i evigheter och nu när det tagit sig så blir jag stundtals livrädd!

Tankar såsom hur ska det bli efteråt? Hur ska det gå med kroppen mm. mm.

Tror det är hormonerna!
    *hoppet är det sista som sviker*
    Ja det måste va det, dock sjukt störande, skulle vilja få vara glad o se framemot det som ska komma o istället sitter man mest o tvivlar o känner sig värdelös :( kanske vänder nångång snart, kan bara hoppas för o ha det så här i nästan 8månader till känns inte aktuellt...
  • Kraxflax

Vad fort alla symptom ökat på sedan plusset i lördags. Illamåendet är outhärdligt (främst morgnar) o i morse så pass så jag fick lov kuta på toaletten o spy. Brösten har svullat på som bara den o i natt varit så ömma så jag vaknat av att de gjort ont. O tröttheten kommer mer pang bom rejält, liksom humöret åker rejäl berg o dalbana. Förra grav. led jag av illamående genom hela samt foglossning from hell som gjorde så jag fick lov att sjukskrivas. Illamåendet har jag tydligen fått med mig även denna.. suck!

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015