• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • ronja111
    Jennerika skrev 2015-03-01 16:05:24 följande:

Skulle f*n inte förvåna mig ;) det är väl samma gubbe som kommit på att det är bra med motion när man har mensvärk också, haha! x)

Hahahaha! *skrattar ihjäl mig* Så måste det vara!
    *hoppet är det sista som sviker*
  • Jennerika
    ronja111 skrev 2015-03-01 19:03:07 följande:
    Hahahaha! *skrattar ihjäl mig* Så måste det vara!
    *hoppet är det sista som sviker*
    ja, jag blir så less när jag läser sånt där. Som detta; "Motion hjälper mot tröttheten". Hur f*n ska jag orka motionera när jag knappt orkar resa mig från soffan? Jag motionerar nog på nätterna när jag springer på toa hela tiden, hahaha ;D kan dom inte bara skriva som det är ? "Du kommer mest troligt må skit, men om du är en av dom få som lyckas må bra: Grattis! Ni andra kan förbereda er på ett helvete" haha. Ärlighet varar längst ;) och ja, jag erkänner, jag är lite hormonell just nu, haha xD
  • Impala65

Hoppar in här :D väntar 2an m BF 16 oktober, lite skojigt då 1an va beräknad 16 dec -13 (kom 6e) är ny på sida så undrar om nån kan förklara för mig hur man svara på någon annans kommentar? Heheh

• Mrspalsson

Grattis!:) du klickar på "kugghjulet" längst upp till höger på kommentaren du vill svara på och sedan på "citera" sedan är det bara att skriva på och skicka!;)

Impala65 skrev 2015-03-01 20:29:31 följande:

Hoppar in här :D väntar 2an m BF 16 oktober, lite skojigt då 1an va beräknad 16 dec -13 (kom 6e) är ny på sida så undrar om nån kan förklara för mig hur man svara på någon annans kommentar? Heheh

• Mrspalsson

Sambon lovade att vi skulle köpa ny vagn när vi fick ett plus, sagt och gjort, 5 dagar efter konstaterat plus köpte vi oss en bugaboo donkey duo, är såååå nöjd! Älskar att det finns så många alternativ och att det går att köpa egendesignade suffletter! Samt att jag redan kan använda den till dottern och även sedan när nästa kommer!! Tjohoo, löjligt glad! :D

• oldy

Hej! Plussade så tidigt som på BIM-4, andra barnet. Har en dotter på 1,5 år och förra månaden fick jag MF, så har inte vågat bli glad än.. Testen är väldigt starka denna gången, så jag hoppas det går vägen. BF 7 oktober i så fall.

• minihallon

Jag hoppar också in här :) BF 20/10. Gravid med hjälp av IVF och ska få gå på en första kontroll på onsdag, är så nervös..

• mammalovis

Efter att ha läst här i ett antal dagar har jag nu känt mig tvungen att testa en sticka då jag höll på att kräkas innan jobbet i veckan. Det hade varit svårt att förklara anledningen och sedan vara redo att jobba dagen efter ... För säkerhets skull var det skönt att göra det en helg. Jag tror jag får påtala det för min kollega om jag skulle behöva fly fältet. Tack och lov slapp jag ta hand om eländet när ett barn kräktes i korridoren i fredags, det hade nog slutat illa ....

Denna gången har jag testat redan i 5+5 istället för i vecka 7-8 som med de två tidigare barnen. Det blev ett tydligt plus även om jag varit uppe och kissat 4,5 timmar tidigare. Vi är glada även om det skapar en del problem då vi behöver flytta till större lägenhet och skaffa ny bil då vi har 3 barn tillsammans sedan tidigare. Sedan finns oron för att det skulle vara mer än 1. Det blir tufft om det vore två då vi har två barn födda i december 10 resp juni 13 sedan tidigare plus sambons vh som är 10, alla flickor. Min mormor är född tvilling och jag blir 40, så riskerna ökar ...
    Det positiva är väl att sambons tös VILL ha fler syskon även om hon har två småsystrar på varje ställe ....

Sedan vecka 2-3 har jag varit svullen om magen. En vecka senare började jag frysa mycket på kvällarna och har gått med konstant infektionstemperatur på 37,1-37,4 på morgonen (neråt 36,2 normalt) och nästan feber på kvällen. Den senaste veckan har jag varit vrålhungrig på för- och eftermiddagen i skolan och varit tvungen att äta något. I början av veckan fick jag ett sug efter blåbär, påläggskorv och ost. Sedan har luktsinnet förstärkts så yngstas bajsblöjor är vidriga. Likaså har smaken förändrats så det var knappt jag kunde äta den inbakade pizzan p g a att den smakade så mycket vitlök i fredags. Ovanpå det får jag panik om halsduken sitter åt om halsen och har fått byta topp på morgonen då flera redan sitter åt om magen. Leggings och kjol VIKS under magen. Att gå upp och kissa på natten börjar också bli vardag. Idag har jag bunkrat upp blåbärssoppa och salta kex, så jag kan få i mig något snabbt på morgonen och ev även på natten om det skulle behövas.

Det ska bli spännande att se om nummer tre går vägen, då jag aldrig haft några medvetna missfall, kanske p g a sent testande.

• cicci70

Stort Grattis till ditt +

Jag har också fått mitt + efter IVF med ett FET denna gången, det var mitt 4.e försök, jag ska på min första kontroll på torsdag och är också jätte nervös, vilken klinik har ni varit på?, jag går på Nordic IVF i Göteborg, hur många ggr har ni försökt?.

Jag är nu i vecka 7 (6+4), vilken vecka är du i?... Har

minihallon skrev 2015-03-01 20:51:29 följande:

Jag hoppar också in här :) BF 20/10. Gravid med hjälp av IVF och ska få gå på en första kontroll på onsdag, är så nervös..

• Zam96
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-03-01 13:20:46 följande:

Jadu jag är medveten om det mesta tyvärr så jag kan inte bli mycket mer skrämd än vad jag redan är tyvärr! Och tyvärr finns det mer än bara den för tidiga graviditeten som är negativt för mig. Men jag ska försöka boka tid med bm imorgon och prata igenom det hela. Lycka till med ditt samtal! Hur kom det sig att du snittades sist?

Hoppas det går bra och att de på något sätt kan lugna dig. Skulle det bli snitt även denna gången för mig lär jag stå där du står om några år, med tanke på att jag började med barn så ung så har jag längre tid på mig att skaffa fler.. Mitt snitt blev på grund av igångsättning som inte gick framåt, jag valde att avbryta när inget hände trots sju värkar på tio minuter.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015