• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Sofie mamma till 2 prinsar
    Zam96 skrev 2015-03-02 11:27:11 följande:
    Ja, jag förstår det... Jag hade nog inte gjort abort om det inte skulle kunna bli så att det handlade om liv och död, för då får man ju självklart tänka på sig själv och de barn man redan har.. Jag hoppas att allt går bra för dig då! :)
    Tack det samma! :)
  • caandraa
    Skogisen skrev 2015-03-02 13:08:22 följande:

Är det bara jag som börjar oroa mig för om jag kommer bli en bra förälder o om det verkligen är rätt beslut att skaffa barn? Gissar att det är gravhormonerna som spökar för ville verkligen bli gravid, va samma sak före missfallet förra gången...

Nej verkligen inte, jag blev såklart jätteglad för att jag plussade men är just nu livrädd. Kommer jag klara detta ansvar? Kommer jag att orka? Det är så otroligt mycket tankar som jag har. Så ja jag är jätteglad men otroligt livrädd..
  • Skogisen
    caandraa skrev 2015-03-02 18:45:14 följande:
    Nej verkligen inte, jag blev såklart jätteglad för att jag plussade men är just nu livrädd. Kommer jag klara detta ansvar? Kommer jag att orka? Det är så otroligt mycket tankar som jag har. Så ja jag är jätteglad men otroligt livrädd..
    Va skönt att kunna va jätteglad ändå, längtar :) är mest deppad just nu, kan iofs oxå ha att göra med att jag tvärsäkraste röka när jag plussade, hade dragit ner ordentligt men ett par cigg per dag blev det...
  • caandraa
    Skogisen skrev 2015-03-02 18:54:43 följande:
    Va skönt att kunna va jätteglad ändå, längtar :) är mest deppad just nu, kan iofs oxå ha att göra med att jag tvärsäkraste röka när jag plussade, hade dragit ner ordentligt men ett par cigg per dag blev det...

Ja jag är glad att jag känner glädje oxå, men tänker även flera gånger om det är rätt. Men sedan så tänker jag att jag får göra det bästa av situationen, jag fick ju reda på detta bara förra veckan att jag väntade barn så är fortfarande i chocktillstånd på något sätt.

Jag rökte själv 1 pkt om dagen innan jag fick reda på detta, bestämde att jag trappar ner på en 2 veckors period innan jag slutar helt, bättre det än sluta tvärt och sen börja igen. Det har liksom fått sjunka in att jag väntar ett barn nu. Att jag måste tänka på någon annan än mig själv. Vilket också är skrämmande oO

• Skogisen
    caandraa skrev 2015-03-02 19:03:39 följande:

Ja jag är glad att jag känner glädje oxå, men tänker även flera gånger om det är rätt. Men sedan så tänker jag att jag får göra det bästa av situationen, jag fick ju reda på detta bara förra veckan att jag väntade barn så är fortfarande i chocktillstånd på något sätt.

Jag rökte själv 1 pkt om dagen innan jag fick reda på detta, bestämde att jag trappar ner på en 2 veckors period innan jag slutar helt, bättre det än sluta tvärt och sen börja igen. Det har liksom fått sjunka in att jag väntar ett barn nu. Att jag måste tänka på någon annan än mig själv. Vilket också är skrämmande oO

Åh smart, dom närmsta av mina vänner rökte oxå när dom blev gravida o hade olika problem med att hålla sig från cigaretterna. Har varit sjukt röksugen o inte så konstigt kanske, man brukar ju hantera livsomvälvande saker med ett par cigg o en tanken stund :) ska ringa mvc imorgon tror jag o boka tid för inskrivning, kanske blir mer verkligt då... :) förra gången jag va gravid hade jag stadig kontakt med läkaren eftersom jag va så deppig men eftersom det blev MA då så hann vi inte med några åtgärder, han va dock helt inne på att man inte skulle va "för ner" länge utan att man då skulle medicinera... Ställer mig lite tvekande till det men han lovade att kolla upp om det fanns preparat som inte påverkade fostret... Hoppas jag slipper sjunka dit denna gång :)
  • Teesa88

Hejsan Alla blivande mammor! Hoppar in i denna tråden jag med.

Tesa heter jag och är 25 år gammal. Är gravid med mitt andra och är beräknad den 4 okt enligt mina uträkningar.

Har en busunge som fyllde 2 år i jan, så det känns som en perfekt timing för ett syskon.

Ser fram emot att då läsa era inlägg och räkna ner dagarna tillsammans med er =)

• mammalovis
    Skogisen skrev 2015-03-02 13:08:22 följande:
    Är det bara jag som börjar oroa mig för om jag kommer bli en bra förälder o om det verkligen är rätt beslut att skaffa barn? Gissar att det är gravhormonerna som spökar för ville verkligen bli gravid, va samma sak före missfallet förra gången...
    Se oron som något positivt, du tar din blivande livsuppgift som förälder på allvar och vill göra det bästa för ditt barn. Det vore väl värre om du tog det med en klackspark och tyckte du var en perfekt förälder oavsett vad du gör.

Sedan slutar man inte fundera när det är andra, tredje barnet heller, varje barn är en omställning för familjen.

När jag plussade med andra barnet fick jag panik då jag var så trött på kvällarna jämt. Vi fick förbereda tösen på att jag skulle bli bebisens mamma också. Sedan kommer avundsjukan mer i perioder. Nu har vi en trotsig period på båda, så man kan ju undra vad vi gett oss in på., men jag fyller 40 vid jul, så vi vill ju inte vänta för länge. Mest oroad är jag för att det är två då det skulle innebära 4 barn under 5 år ... Tankar om missfall finns ju också, men jag hoppas på turen även denna gången. Händer det, så händer det. Idag fick mina två närmsta kollegor veta, så de fattar vad som händer om jag flyr klassrummet vid akut illamående. Förhoppningsvis är det lugnt bara jag får i mig en frukt eller två på förmiddagen då frukosten inte är någon höjdare.
  • Skogisen
    mammalovis skrev 2015-03-02 20:53:39 följande:
    Se oron som något positivt, du tar din blivande livsuppgift som förälder på allvar och vill göra det bästa för ditt barn. Det vore väl värre om du tog det med en klackspark och tyckte du var en perfekt förälder oavsett vad du gör.

Sedan slutar man inte fundera när det är andra, tredje barnet heller, varje barn är en omställning för familjen.

När jag plussade med andra barnet fick jag panik då jag var så trött på kvällarna jämt. Vi fick förbereda tösen på att jag skulle bli bebisens mamma också. Sedan kommer avundsjukan mer i perioder. Nu har vi en trotsig period på båda, så man kan ju undra vad vi gett oss in på., men jag fyller 40 vid jul, så vi vill ju inte vänta för länge. Mest oroad är jag för att det är två då det skulle innebära 4 barn under 5 år ... Tankar om missfall finns ju också, men jag hoppas på turen även denna gången. Händer det, så händer det. Idag fick mina två närmsta kollegor veta, så de fattar vad som händer om jag flyr klassrummet vid akut illamående. Förhoppningsvis är det lugnt bara jag får i mig en frukt eller två på förmiddagen då frukosten inte är någon höjdare.
    Tack för dom orden, har inte tänkt på det så riktigt :) oj tufft med tre under 5år själv får jag nog bara ett barn då karl har två sedan tidigare o han börjar tycka att han är gammal, men gissar att om jag verkligen vill ha en så är han inte omöjlig :) det där med trots perioder har jag lite missat, hade 4 bonus barn i förra förhållandet o yngsta där va 5 när jag kom in i situationen o blev aldrig några trots perioder efter det... Hoppas lilla pyret i magen hoppar över iaf en av dom :)
  • minihallon
    cicci70 skrev 2015-03-02 09:03:49 följande:

Stort Grattis till ditt +

Jag har också fått mitt + efter IVF med ett FET denna gången, det var mitt 4.e försök, jag ska på min första kontroll på torsdag och är också jätte nervös, vilken klinik har ni varit på?, jag går på Nordic IVF i Göteborg, hur många ggr har ni försökt?.

Jag är nu i vecka 7 (6+4), vilken vecka är du i?... Har

Va roligt! Jag går på samma klinik :) jag är i vecka 7 (6+6) går alltså in i v 8 imorgon. Är så nervös över att de ska säga att det inte är något.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015