• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • elvira78
    Skogisen skrev 2015-03-02 13:08:22 följande:

Är det bara jag som börjar oroa mig för om jag kommer bli en bra förälder o om det verkligen är rätt beslut att skaffa barn? Gissar att det är gravhormonerna som spökar för ville verkligen bli gravid, va samma sak före missfallet förra gången...

När jag var gravid första gången och det typ var 2 veckor kvar så bröt jag ihop hos bm och hulkade "jag tror vi bara skaffar barn för att vi var stressade och alla andra gör det". Hade aldrig gillat andras barn och knappt hållit i en bebis ens. Men så fort hon kom ut så var alla sådana tankar som bortblåsta. EN bebis är en barnlek, man kan leva på nästan som vanligt. Två däremot.... ;) Själv väntar jag nr 3 nu
  • Herkules
    elvira78 skrev 2015-02-28 13:54:24 följande:

Hakar på. Väntar tredje barnet 5 oktober. 37 år. Nån mer i den åldern här?

Hej! Jag fyller 38 i sommar och väntar andra barnet nu!
  • cicci70
    då skiljer det ju bara 2 dagar på oss

Jag hoppas verkligen dom hittar min lilla bubbla därinne på torsdag

Vilka läkare har du fått träffa?, jag har mest haft med Eva och Sven att göra, tycker dom är helt fantastiska

Lycka till imorgon, du kan väl om du vill skriva på meddelanden hur det gick, är så nyfiken
    minihallon skrev 2015-03-02 21:51:59 följande:

Va roligt! Jag går på samma klinik :) jag är i vecka 7 (6+6) går alltså in i v 8 imorgon. Är så nervös över att de ska säga att det inte är något.

• hannap90

Går in i v 9 idag. Tycker lite av symtomen försvunnit, jag hoppas att det är normalt. Fortfarande lite ömma bröst men inte som förra veckan. Man blir ju lite orolig.

• caandraa

Jag är i vekca 6 5+6
    Är det normalt med ljusrosa flytningar?

Lite orolig eftersom jag är gravid första gången...

• Skogisen
    elvira78 skrev 2015-03-02 22:10:10 följande:
    När jag var gravid första gången och det typ var 2 veckor kvar så bröt jag ihop hos bm och hulkade "jag tror vi bara skaffar barn för att vi var stressade och alla andra gör det". Hade aldrig gillat andras barn och knappt hållit i en bebis ens. Men så fort hon kom ut så var alla sådana tankar som bortblåsta. EN bebis är en barnlek, man kan leva på nästan som vanligt. Två däremot.... ;) Själv väntar jag nr 3 nu
    Oh shit o jag som är känslosam i vanliga fall... Tur man har en karl som är en riktig klippa :)
  • mammalovis
    Skogisen skrev 2015-03-02 21:06:13 följande:
    Tack för dom orden, har inte tänkt på det så riktigt :) oj tufft med tre under 5år själv får jag nog bara ett barn då karl har två sedan tidigare o han börjar tycka att han är gammal, men gissar att om jag verkligen vill ha en så är han inte omöjlig :) det där med trots perioder har jag lite missat, hade 4 bonus barn i förra förhållandet o yngsta där va 5 när jag kom in i situationen o blev aldrig några trots perioder efter det... Hoppas lilla pyret i magen hoppar över iaf en av dom :)
    Tja man märker ju att man lever. I natt vaknade tösen på snart 21 månader med ca 1,5 timmas mellanrum och var ledsen. Tyvärr har hon ju inte språk nog att berätta vad som var fel. Allt var bara nej, nej. Ska du inte sova? Nej! Men pappa behöver sova. Nej. Så det blev inte överdrivet med sömn även om de mest hälls i vardagsrummet. Efter vi lyckades få i henne luftrörsvidgande på morgonen och på teven som har lugnande effekt somnade hon om igen i famnen och hon verkar må bättre nu, men det är en pärs att vara skittrött och allt bara är nej, nej, nej skrik, skrik.

Nu har jag fått duscha och 4-åringen konstaterade: Mamma du börjar få stora bröst. Jaha, hade jag inte det innan? Jo. Så frågan är väl hur snart hon tycker jag har en tjock mage .... 

Eftersom jag vabbar idag var det smidigt att boka tider hos bm, så nu har vi tid för inskrivning och kub. Hälsosamtalet hade hon inga bra tider för, men de får väl ta en snabbrepris på inskrivningen.
  • Missma01

Är det många av er som redan varit på inskrivning? Jag ringde i v 5-6 och fick tid nästa vecka, känns som en härlig milstolpe. Är det någon som vet om man får höra hjärtslagen på inskrivningen? Hade varit skönt att få något bevis på att det faktiskt är något där inne, för får mig i bland att jag bara hittar på allt det här :P

• ronja111
    01 skrev 2015-03-03 11:58:24 följande:

Är det många av er som redan varit på inskrivning? Jag ringde i v 5-6 och fick tid nästa vecka, känns som en härlig milstolpe. Är det någon som vet om man får höra hjärtslagen på inskrivningen? Hade varit skönt att få något bevis på att det faktiskt är något där inne, för får mig i bland att jag bara hittar på allt det här :P

Jag vet inte jag ska dit på torsdag och jag hoppas verkligen dom kan kolla så barnet lever!! Är så nojig för utomkvedshavandeskap nu
    *hoppet är det sista som sviker*
  • dandelionkid
    Missma01 skrev 2015-03-03 11:58:24 följande:

Jag ska på inskrivning imorgon, då går jag in i v7. Förra grav bodde vi i en småstad och då blev man inskriven vid v12 och fick inte höra hjärtljudet förrän många många veckor senare. Intressant att se hur det blir den här gången då vi flyttat till annat län.

Nästa vecka ska jag få träffa en läkare då jag börjat kräkas och må illa dygnet runt, precis som med första barnet! Det höll i sig ända till v41. Jag for väldigt illa av att må så dåligt och får ångest när jag mår illa eller behöver kräkas. Jag är mer påläst den här gången och tänker begära lergigan comp. Jag vet att det inte funkar på alla men jag är desperat! Det är hemskt när allt får det att vända sig i magen, t o m vatten gör mig illamående ibland.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015