Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Jag vet att det skiljer sig mycket mellan landsting, och även mellan barnmorskor, men hjärtljud brukar de inte lyssna på förarens runt v. 20 och ibland senare. Detta eftersom det kan vara svårt att hitta och kan göra mamman orolig. Men det skadar ju inte att fråga.
Hej fick tid för inskrivning den 18/3 och är då i v 8 + 3. Fick väl en senare tid denna gång då jag har haft två missfall förra året. Håller båda tummarna nu för att detta lilla frö får ligga kvar. Hur mår ni idag?
Igår var jag på vul, jag skulle varit i vecka 8+1 ungefär men barnmorskan mätte embryot till 6+0. Hjärtat slog men om jag bara är i vecka 6+1 idag betyder det att jag plussade tre dagar efter befruktning... Jag försöker hålla hoppet uppe, men det känns ganska kört just nu. Visst, hade hon daterat graviditeten till vecka 7+2 kanske (6 mm mer) så hade jag plussat 12 dagar efter befruktning i alla fall...
Barnmorskan sade att det var svårt att mäta när det är så tidigt i graviditeten och att det lätt blir fel, men mer än en halv centimeter?!
Igår var jag på vul, jag skulle varit i vecka 8+1 ungefär men barnmorskan mätte embryot till 6+0. Hjärtat slog men om jag bara är i vecka 6+1 idag betyder det att jag plussade tre dagar efter befruktning... Jag försöker hålla hoppet uppe, men det känns ganska kört just nu. Visst, hade hon daterat graviditeten till vecka 7+2 kanske (6 mm mer) så hade jag plussat 12 dagar efter befruktning i alla fall...
Barnmorskan sade att det var svårt att mäta när det är så tidigt i graviditeten och att det lätt blir fel, men mer än en halv centimeter?!
Hej! Jag fyller 38 i sommar och väntar andra barnet nu!

Plussade idag, vilken chock - kan inte fatta att det är sant! Enligt kalendern 7+0 :D
vi har försökt udvika att bli gravida med gummi och hållt oss borta från högriskdagar och hade verkligen ingen aning :P - men glada är vi trots att vi försöker att inte hålla förhoppningarna allt för höga :)
Igår gick jag in i vecka 9. Känner mig så orolig för missfall idag.
Eftersom jag fick missfall förra graviditeten så tänker jag att det blir så den här gången. Någon som har något uppmuntrande att säga?