• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • 0rosie0

Hej, hej ;)

Är 29 år men fyller 30 i sommar. Jag väntar mitt tredje barn den 7/10 men det kommer att bli planerat kejsarsnitt eftersom jag har för trångt bäcken så liite tidigare hoppas jag på för jag är en liten prick så magen blir stoor :p.

Är dock lite orolig för mf. senaste året fick jag tre efter varandra, men vi går in i vecka 10 nu så jag ber till något som låter mig gå fulla tiden. :)

Annars älskar jag att måla och vara kreativ. Gör smycken brinner jag för och allt man kan göra med händerna. :)

Hihi, det här är lite av mig :) Det ska bli roligt att följa alla här !

• Bullen11

För min del så ökade illamåendet rejält de senaste dagarna... är i v.7+2 idag och ska åka till Romme med elever från skolan, pjuh kommer bli en låååång dag!

• Marie14
    Zam96 skrev 2015-03-03 21:16:41 följande:

Ja, att bli mamma innebär även mycket oro. Så fort jag fick veta att jag var gravid med sonen kom oron, precis i samma stund. Istället för att var glad kom tårarna och jag tänkte att det var så orättvist, "varför kunde jag inte bara få slippa bli gravid, på så vis slipper jag gå igenom all smärta som är med ett missfall också". Det är så otroligt fortfarande att det gick vägen, det är sjukt vad våra kroppar kan göra.

Lita på din kropp och försök att njuta, så vitt vi vet så ska ju du bli mamma!

Tack. En fråga till, kändes andra graviditeten annorlunda än första som det blev missfallmed? För mig kkänns symtomen lite starkare än förra. Jag kräktes aldrig under 12 veckor då men nu fram tillsvecka 9 har jag kräkts tre ggånger. ...
  • Annapanna2

Hej allihop! Kul att se att det går framåt för er allihop :) Jag skulle behöva lite pepp och ni verkar ju så bra på det. Jag blev undersökt pga smärtor i lördags och dom kunde se tecken på utomkveds. Idag kommer jag få provresultaten och jag är såååå nervös. Bara önskar att alla kunde hålla tummarna för mig! Hoppas, hoppas att allting är ok. Drömde att jag nästan förblödde och det hjälper ju inget...

• kallemaja

Åh håller tummarna!!

Vilken vecka är du i?

Kunde dom inte se det direkt på Vul måste du vänta på svar? Hoppas verkligen allt ser bra ut

Annapanna2 skrev 2015-03-04 08:45:52 följande:

Hej allihop! Kul att se att det går framåt för er allihop :) Jag skulle behöva lite pepp och ni verkar ju så bra på det. Jag blev undersökt pga smärtor i lördags och dom kunde se tecken på utomkveds. Idag kommer jag få provresultaten och jag är såååå nervös. Bara önskar att alla kunde hålla tummarna för mig! Hoppas, hoppas att allting är ok. Drömde att jag nästan förblödde och det hjälper ju inget...

• Zam96
    Marie14 skrev 2015-03-04 06:37:17 följande:
    Tack. En fråga till, kändes andra graviditeten annorlunda än första som det blev missfallmed? För mig kkänns symtomen lite starkare än förra. Jag kräktes aldrig under 12 veckor då men nu fram tillsvecka 9 har jag kräkts tre ggånger. ...
    Ja, jag kräktes och mådde svinilla med sonen vilket jag aldrig gjorde första gången. Första gången kände jag inte av mer än lite ömma och större bröst. Dock mår jag inte alls så illa som med sonen denna gång, men jag mår i alla fall sämre än jag gjorde när jag fick missfallet. Men det kanske inte har något med det att göra, det kanske bara är slump. Jag tror mer att om alla symptom avstannar kanske det blir missfall precis efter om något. Men så länge du känner symptom behöver du inte vara orolig ju :)
  • Irlais
    Annapanna2 skrev 2015-03-04 08:45:52 följande:

Håller verkligen tummarna, hoppas du får svar snart! Är det hcg-ökning eller vad är det för provresultat?
  • Annapanna2

Tack!!! Dom ringde precis upp, mitt hcg hade mer än fördubblats så dom tyckte allt verkar ok. Dom såg fri vätska i buken på ul, och nånting i vänster äggledare men det var förmodligen gulkroppen. Så skönt! Puh. Fy vad rädd jag var. Åh vilken lättnad! Jag är bara i vecka 4+6 så det var svårt att se nåt i livmodern, dom såg nåt som såg ut som ett embryo men det var svårt att avgöra. Jag ska fortsätta gå på provtagning i alla fall och göra ett nytt vul på måndag.

• Jennerika

Någon mer här som känt sig nedstämd? Senaste 4 dagarna har jag känt mig så otroligt ledsen. Igår låg jag och grät i typ en halvtimme, först på eftermiddan och sen innan jag somnade igår. Vill ju vara glad hela tiden, men känner mig så ledsen av nån anledning. :( antar att det är hormonerna. Lite svårt att förklara för sambon så han förstår bara. Måste ju vara otroligt upplyftande att se sin flickvän gråta hela tiden. :P Känner mig dålig också för att jag är ledsen, vill ju som sagt bara glad hela tiden, men de går ju inte :/ nån mer som gråter nu och då?

• Skogisen
    Jennerika skrev 2015-03-04 11:53:30 följande:

Någon mer här som känt sig nedstämd? Senaste 4 dagarna har jag känt mig så otroligt ledsen. Igår låg jag och grät i typ en halvtimme, först på eftermiddan och sen innan jag somnade igår. Vill ju vara glad hela tiden, men känner mig så ledsen av nån anledning. :( antar att det är hormonerna. Lite svårt att förklara för sambon så han förstår bara. Måste ju vara otroligt upplyftande att se sin flickvän gråta hela tiden. :P Känner mig dålig också för att jag är ledsen, vill ju som sagt bara glad hela tiden, men de går ju inte :/ nån mer som gråter nu och då?

Jodå, verkar som att det helt enkelt hör till, vi har pratat om det lite tidigare här i tråden, det är nog rätt svårt o förklara hur man mår när man inte förstår själv. Min sambo blir typ glad av mina humörsvängningar, han tycker dom är ett positivt tecken. När ska ni på inskrivningssamtal?
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015