Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Jag har funderat på namn länge men det beror nog på att många i min närhet fått barn som gjort att man själv också funderar på det. Jag har i princip bara pojknamn jag verkligen gillar och tror att det är därför jag kallar den för han också. Men har några tjejnamn som jag tycker om man inte som jag fastnat för helt än, meeen det är ju lång tid kvar... :D
Hur många av oss har redan börjat fundera över det här med namn? Här får knyttet sitt namn redan vid plusset - eller ja - det finns ett flicknamn och ett pojknamn. Våra tre pojkar heter Loke, Grimm och Vide så på det spåret kör vi till denna med.
Åh, detta illamående gör mig galen... Jag klarar inte ens av att vara i samma rum när mannen byter bajsblöja på sonen, kan inte gå på toa eftersom kattlådorna ska rensas efter maten. Doften av mat var riktigt jobbig, jag klarade bara ta några tuggor av köttet och fick tvinga bort kräkreflexerna.
Jag sade till min man att han ALDRIG mått så här och att det inte spelar någon roll om man varit gravid och mått så illa innan, man minns det först när man är där själv. Jag hoppas så att jag mår så här för att få ut något av det - en bebis! Skulle detta sluta i missfall lär min ilska koka...
Hej, jag hoppar in här!
Väntar mitt andra barn (sambons första) med BF 21 oktober. Går alltså in i vecka 8 idag. Är sjukskriven för illamående sen en vecka tillbaka, och blir det som förr gången lär det fortsätta 3-4 v till.
Jag har väldigt mycket blandade känslor för den här graviditeten. Efter jag fick mitt första barn genomgick jag en livskris kan man säga. Relationen till pappan var sådär, jag mådde dåligt, blev utbränd samt utreddes och fick en neuropsykiatrisk diagnos. Förhållandet sprack. Allt det hände mellan att sonen föddes tills han var 2,5 år. Jag tyckte småbarnsåren var en plåga. Men jag har börjat förstå i efterhand att det kanske hade att göra med hur jag mådde i mig själv.
Därför har jag nu valt att ge det en andra chans. Har träffat en underbar man som verkligen ville ha barn, och nu känner jag mig själv på ett helt annat sätt. Förutsättningarna är helt enkelt mycket bättre än förra gången.
Det kommer bli jobbigt. Men jag vill inte sitta när jag är 80 år och ångra att jag inte vågade prova. Nu kör vi liksom
Angående illamåendet så bröt jag ihop för ett par dagar sen för det var så jobbigt. Har inte spytt men mått så dåligt att jag inte kunnat röra mig. Knappt fått i mig ngt. Har nu fått utskrivet Lergigan comp och de funkar kanon. Idag kunde jag äta schnitzel och bearnaisesås till lunch. Från att knappt kunna äta lite melon. Ett litet tips bara, som jag fick av en annan här
Ringde för tid till inskrivning idag. Jag ringde dit jag gick sist - jag vet att det är sent, jag är i vecka 9 men det har varit jättesvårt att komma fram. Jag har ringt och ringt.
Nu så har jag bokat tid hos Admira. Någon som varit hos dom?
Det som oroar mig nu att jag har lite öppen livmodertapp - jag känner tydlig skåra. Någon som har erfarenheter?
Jag kan inte sluta gråta.. Trodde verkligen att det var våran tur.. Efter 2,5 år plussade vi naturligt den 27 jan (precis när vi skulle börja ivf-behandling) och enligt uträkning (sista mensen 30 dec) borde jag vara i v.10(9+2). Hade länge funderat på ett tidigt ul eftersom vi försökt så länge och jag verkligen ville se att allt stod rätt till. Idag var det dags, men dom såg ingenting, nada.. Helt tomt.. Förstår ingenting.. Eftersom jag har kvar vissa symptom och gravtest fortfarande visar positivt tror dom på ofrostig graviditet eller utomkveds.. Imorgon fick jag akut tid hos kvinnokliniken för att bekräfta.. Har inget hopp kvar och lyckan är som bortblåst.. Hur kan kroppen lura en så pass mycket.. Finns väl ingen möjlighet att man kan räkna fel på 4 veckor och att jag endast är i v.6..