Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Grattis!
Jag kan känna igen mig i din berättelse, men delvis från ett annat perspektiv. Jag gjorde väl misstaget att jag inte gav upp mitt liv och flyttade in hos den blivande pappan innan jag var gravid, istället upptäckte jag hur hans hälsa utan diagnos påverkade både vår relation och senare hur första bebisåret blev fruktansvärt tufft då han vände barnet ryggen mer eller mindre efter de första pappadagarna.
Nu idag är jag trygg med en ny man och har ett andra barn, så jag VET att livet kan se helt annat ut. Vi har kunnat hjälpas åt att ta de tuffa nattpassen när barnet är mätt, men kanske har ont i magen och vägrar sova och behöver bäras/vara nära, med första barnet fick jag ta allt själv och var nog mer eller mindre utmattad av de täta amningarna nattetid. Efter första barnets födsel fick jag även höra av pappan att barnet blivit till genom våldtäkt. Hans umgänge med dottern är nu varannan söndag och funkar för tillfället, men i perioder har det uteblivet helt p g a hans psykiska hälsa och bristande förmåga att medicinera regelbundet samt möta problem i livet. Han har några självmordsförsök och rispor i handleden ytterligare sedan vi träffades, men det var ju egentligen inget nytt, utan bara att historien upprepades.
Tyvärr tickade väl den biologiska klockan för fort och jag kunde inte förutse hur stort det var att få barn innan man stod där. I efterhand hade jag aldrig valt honom som pappa, men jag är glad över min dotter som jag väl börjar misstänka kanske har en del av hans problematik om det inte är ren fyraårstrots förstås. Vi får se om det växer bort, annars får vi kämpa med att undvika vissa härdsmältor.
Jag kan inte sluta gråta.. Trodde verkligen att det var våran tur.. Efter 2,5 år plussade vi naturligt den 27 jan (precis när vi skulle börja ivf-behandling) och enligt uträkning (sista mensen 30 dec) borde jag vara i v.10(9+2). Hade länge funderat på ett tidigt ul eftersom vi försökt så länge och jag verkligen ville se att allt stod rätt till. Idag var det dags, men dom såg ingenting, nada.. Helt tomt.. Förstår ingenting.. Eftersom jag har kvar vissa symptom och gravtest fortfarande visar positivt tror dom på ofrostig graviditet eller utomkveds.. Imorgon fick jag akut tid hos kvinnokliniken för att bekräfta.. Har inget hopp kvar och lyckan är som bortblåst.. Hur kan kroppen lura en så pass mycket.. Finns väl ingen möjlighet att man kan räkna fel på 4 veckor och att jag endast är i v.6..
Åh nej beklagar verkligen! :(
Vi råkade ju ut för en ofostrig graviditet i höstas, upptäcktes med VUL i v.8 - det var superjobbigt att bli så lurad av sin egen kropp!! För jag var såå säker på att allt skulle vara bra eftersom jag hade tydliga symptom och kände mig ju verkligen gravid (har ett barn sedan innan). Jag var hemma en hel vecka från jobbet, fick tabletter för att avsluta det eftersom min kropp inte fattade... Nu är jag otroligt rädd att samma sak ska hända, har tid för VUL på fredag och börjar bli RIKTIGT nervös!
Men, det är SKIT och man ska tillåta sig själv att vara ledsen och arg - sen blir det sakta bättre även om det känns så pissigt orättvist!! Stor kram till dig!
Åh nej beklagar verkligen! :(
Vi råkade ju ut för en ofostrig graviditet i höstas, upptäcktes med VUL i v.8 - det var superjobbigt att bli så lurad av sin egen kropp!! För jag var såå säker på att allt skulle vara bra eftersom jag hade tydliga symptom och kände mig ju verkligen gravid (har ett barn sedan innan). Jag var hemma en hel vecka från jobbet, fick tabletter för att avsluta det eftersom min kropp inte fattade... Nu är jag otroligt rädd att samma sak ska hända, har tid för VUL på fredag och börjar bli RIKTIGT nervös!
Men, det är SKIT och man ska tillåta sig själv att vara ledsen och arg - sen blir det sakta bättre även om det känns så pissigt orättvist!! Stor kram till dig!
Hur många av oss har redan börjat fundera över det här med namn? Här får knyttet sitt namn redan vid plusset - eller ja - det finns ett flicknamn och ett pojknamn. Våra tre pojkar heter Loke, Grimm och Vide så på det spåret kör vi till denna med.
Hej!
Jag ska på mitt första ultraljud nu på fredag, då är jag i vecka 8, 7+5 och jag är så himla nervös. Tänk om det inte är nåt där inne men det måste det väl vara? Min sambo påpekar hela tiden att jag faktiskt har symptom så jag hoppas verkligen det!
Testen är positiva och jag har molvärk i magen, mår lite illa och vartannat, lite yr, svullen, känner mig varm, extra hungrig och jag känner av humörsvängningar.
Är det någon annan som ska på ultraljud snart eller samma dag kanske?
Hej!
Jag ska på mitt första ultraljud nu på fredag, då är jag i vecka 8, 7+5 och jag är så himla nervös. Tänk om det inte är nåt där inne men det måste det väl vara? Min sambo påpekar hela tiden att jag faktiskt har symptom så jag hoppas verkligen det!
Testen är positiva och jag har molvärk i magen, mår lite illa och vartannat, lite yr, svullen, känner mig varm, extra hungrig och jag känner av humörsvängningar.
Är det någon annan som ska på ultraljud snart eller samma dag kanske?