• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Karriärskvinna

Provar sommarkläderna nu inför en utlandsresa, de sitter lite tajtare nu än i somras kan man säga.. Kan man skylla lite på graviditeten redan i vecka 10?

• Mira14

Jag behöver fråga er om råd! Vi ska fira en sak på jobbet med bubbel och de vet inget än, är det ok att ta en liten liten klunk och skåla? Självklart inte hela glaset, det verkar väl konstigt om barnet skulle fara illa av det?! Eller? Jag dricker otroligt sällan i vanliga fall men jag vill inte väcka misstankar..

• hannap90
    Mira14 skrev 2015-03-04 21:20:15 följande:

Jag behöver fråga er om råd! Vi ska fira en sak på jobbet med bubbel och de vet inget än, är det ok att ta en liten liten klunk och skåla? Självklart inte hela glaset, det verkar väl konstigt om barnet skulle fara illa av det?! Eller? Jag dricker otroligt sällan i vanliga fall men jag vill inte väcka misstankar..

Jag hade inte chansat och druckit något. Ingen märker förmodligen om du smuttar eller inte, låstas dricka och ställ ifrån dig glaset på ett bra sätt :) eller säga att du var tvungen att köra till tillställningen :)
  • Jennerika
    Monsan skrev 2015-03-04 17:42:55 följande:

Jag kan inte sluta gråta.. Trodde verkligen att det var våran tur.. Efter 2,5 år plussade vi naturligt den 27 jan (precis när vi skulle börja ivf-behandling) och enligt uträkning (sista mensen 30 dec) borde jag vara i v.10(9+2). Hade länge funderat på ett tidigt ul eftersom vi försökt så länge och jag verkligen ville se att allt stod rätt till. Idag var det dags, men dom såg ingenting, nada.. Helt tomt.. Förstår ingenting.. Eftersom jag har kvar vissa symptom och gravtest fortfarande visar positivt tror dom på ofrostig graviditet eller utomkveds.. Imorgon fick jag akut tid hos kvinnokliniken för att bekräfta.. Har inget hopp kvar och lyckan är som bortblåst.. Hur kan kroppen lura en så pass mycket.. Finns väl ingen möjlighet att man kan räkna fel på 4 veckor och att jag endast är i v.6..

Åå, blir så ledsen för din skull. Usch va trist! :( visste inte ens att det kunde bli så. Att man kan bli så lurad av kroppen.

Blir också orolig att nånting ska vara fel. Vill så gärna veta att allt står rätt till. Jag ska till bm på tisdag, men tror inte att ja ska få göra nått ul. :/

Skickar massor av kramar <3
  • Bullen11
    Monsan skrev 2015-03-04 19:16:13 följande:
    Tack så mkt.. Just nu är jag som du säger mest arg på min egen kropp mer än jag är ledsen.. Nu hoppas jag bara att vi inte behöver vänta 2,5 år till på ett efterlängtat plus.. Man har ju inte precis oddsen på sin sida att plussa naturligt.. Såg dom någonting på sett vul eller var det helt tomt, tänkte om graviditeten dragit sig tillbaka att man inte kunde konstatera vilken vecka det hänt i?

Håller tummarna för dig på fredag att allt går bra denna gång.. :)..
    Jo på mitt första VUL i v.6 såg de en hinnsäck, som verkade lite för liten för den veckan jag var i.. men var ändå glad då för att de kunde konstatera en graviditet och fortsatte ju ha symptom så var helt säker på att allt skulle vara bra i v.8 - men då hade hinnsäcken vuxit och man såg gulekroppen men inget foster.... var tvungen att boka tid hos en annan läkare för ett andra utlåtande, hon såg också bara hinnsäck och gulekropp... så då bekräftades ofostrig graviditet.

Jag har redan varit på ett VUL, också i v.6 och då såg man bara hinnsäck men den var större (nästan lika stor som när jag gjorde det förra i v.8) - hoppas på att få se ett foster imorgon!!
  • Bullen11
    Elesif skrev 2015-03-04 19:38:55 följande:

Hej!
    Jag ska på mitt första ultraljud nu på fredag, då är jag i vecka 8, 7+5 och jag är så himla nervös. Tänk om det inte är nåt där inne men det måste det väl vara? Min sambo påpekar hela tiden att jag faktiskt har symptom så jag hoppas verkligen det!

Testen är positiva och jag har molvärk i magen, mår lite illa och vartannat, lite yr, svullen, känner mig varm, extra hungrig och jag känner av humörsvängningar. 

Är det någon annan som ska på ultraljud snart eller samma dag kanske?

Jag ska också imorgon! Är i v.7+4 då - är sjuuuukt nervös!!!
  • Annapanna2

Ta en pytteklunk eller säg att du ska träna efteråt eller så? Om du inte kan skylla på bil :) Jag gjorde misstaget att berätta för mina närmsta tjejkompisar att vi ska börja försöka skaffa barn, varje gång jag pratar med dom frågar dom om jag ska ha vin till maten.. Haha, luriga! Det är tjejmiddag på lördag men jag känner mig inte riktigt redo att berätta för dom. Funderar på att ställa in.. Har sagt att jag inte mått så bra den här veckan. Vad tycker ni? Dom skulle fatta på en gång om jag träffade dom...
  • tjockobbe

Ingen alkohol! Kör bil dit och ta vatten!
    Vera 130923 | Läs tinastandar.blogg.se
  • Korvstroganoff

Hej hej! Jag hoppar också in här! Är med i två andra trådar med, men en kan väl aldrig få nog av FL ;) har bf 1/10 enligt vul! Grattis alla till era plus!!!

• neddoo

Hoppar oxå in , e i vecka 8 (7+4) och har bf den 17 okt. Ska på ul den 8 april jag längtar så !!! Har varit orolig för jag har inte haft nått illamående men har mycket andra symptom som ömma bröst mol värk törstig kissar ofta o trött . Nån mer som inte mått illa alls?

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015