• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Elesif

Hej! Skrattande
    Jag har också BF 17 oktober och ska på ultraljud imorgon.
    Jag känner precis som du, har inte haft mkt till symptom alls förutom trötthet.

• Monsan
    Jennerika skrev 2015-03-05 06:50:40 följande:
    Åå, blir så ledsen för din skull. Usch va trist! :( visste inte ens att det kunde bli så. Att man kan bli så lurad av kroppen.

Blir också orolig att nånting ska vara fel. Vill så gärna veta att allt står rätt till. Jag ska till bm på tisdag, men tror inte att ja ska få göra nått ul. :/

Skickar massor av kramar <3
    Tack så mkt.. Jag fick konstaterat idag på kk en ofostrig graviditet och genomgår just nu en medicinsk abort för att få ut hinnsäcken och resterna från graviditeter.. Min graviditet hade slutat utvecklas i v.6 men kroppen skickade ändå ut signaler på en graviditet.. Min bm avrådde mig från att göra ett tidigt ul men jag kände att jag ville se hjärtat eftersom vi försökt så länge.. Hade jag inte gjort ett ul kunde jag gått 2-4 veckor till innan kroppen reagerat.. Gör ett privat ul om du känner dig osäker.. Det brukar kostar men det är så vört att få veta hur det stor till..
  • Monsan
    Bullen11 skrev 2015-03-05 06:55:07 följande:
    Jo på mitt första VUL i v.6 såg de en hinnsäck, som verkade lite för liten för den veckan jag var i.. men var ändå glad då för att de kunde konstatera en graviditet och fortsatte ju ha symptom så var helt säker på att allt skulle vara bra i v.8 - men då hade hinnsäcken vuxit och man såg gulekroppen men inget foster.... var tvungen att boka tid hos en annan läkare för ett andra utlåtande, hon såg också bara hinnsäck och gulekropp... så då bekräftades ofostrig graviditet.

Jag har redan varit på ett VUL, också i v.6 och då såg man bara hinnsäck men den var större (nästan lika stor som när jag gjorde det förra i v.8) - hoppas på att få se ett foster imorgon!!
    Åh, jag håller tummarna att det går bättre för dig denna gång..:).. Fick konstaterar ofostrig graviditet idag.. Hinnsäcken var lika stor dom i v.10 men inget foster... För mig gäller det nu bara att ta en dag i taget fram tills mensen kommer tillbaka så vi kan börja försöka igen.. Har idag påbörjat en MA..
  • Elsbet
    neddoo skrev 2015-03-05 11:23:05 följande:

Hoppar oxå in , e i vecka 8 (7+4) och har bf den 17 okt. Ska på ul den 8 april jag längtar så !!! Har varit orolig för jag har inte haft nått illamående men har mycket andra symptom som ömma bröst mol värk törstig kissar ofta o trött . Nån mer som inte mått illa alls?

Längtar också tills jag ska få göra ultraljud, kan inte tiden gå lite fortare :P 

Du ska inte vara orolig för att du inte mår illa, det gör inte jag heller och det behöver inte vara något fel bara för det är så. Njut istället av det :D

• Marie14
    Mira14 skrev 2015-03-04 21:20:15 följande:

Jag behöver fråga er om råd! Vi ska fira en sak på jobbet med bubbel och de vet inget än, är det ok att ta en liten liten klunk och skåla? Självklart inte hela glaset, det verkar väl konstigt om barnet skulle fara illa av det?! Eller? Jag dricker otroligt sällan i vanliga fall men jag vill inte väcka misstankar..

Det är ju inte  värt det tänker jag. Jag vill inte vara dömande. Jag har varit i liknande situation, men det är ju en liten oskyldig människa som drabbas av det......vet att människor kan vara så iaktagande och understryka att man inte dricker och varför osv. Men de har inte med det att göra tycker jag.
    Jag vill verkligen inte vara dömande, förlåt men jag ville bara vara din och ditt barns sida.
  • kallemaja

Verkar som att väldigt många får göra tidigt ultraljud?! I mitt landsting verkar man inte få det...är det för att ni haft tidigare missfall eller liknande?

• Elsbet
    kallemaja skrev 2015-03-05 14:01:20 följande:

Verkar som att väldigt många får göra tidigt ultraljud?! I mitt landsting verkar man inte få det...är det för att ni haft tidigare missfall eller liknande?

Jag betalar för det själv :)
  • MalynCazzandra

Jao... Jag är fortfarande gravid. Går in i vecka 8 på lördag. Längtar till vecka 13 då man kan slappna av lite mer och börja berätta för familjen.
  • Monsan
    kallemaja skrev 2015-03-05 14:01:20 följande:

Vi betalade 800 kr..
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015