• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • sk0skav
    Bullen11 skrev 2015-03-05 16:45:16 följande:

Jag går också privat.... betalar 180 kr/besök men nu är jag uppe i högkostnadskort så nu går jag gratis :) 

Ang. blogg kan jag tipsa om blogspot.se (hänger ihop med gmail så har du det kan du lägg skapa en blogg genom den) - den har bättre möjligheter till snyggare layout än t.ex. blogg.se ;)

Åh det låter bra.

Ska kolla på det.
  • Fru Hermelin
    SarahJ skrev 2015-03-05 17:46:00 följande:

Här är det läkarbesök runt v nio och det görs alltid vul. Sen får vi välja om vi vill göra kub i v 11-13 och sen är det rul runt mitten av graviditeten och så får vi ett efter v 30.

Oj det var frikostigt med UL! Var bor du?
  • SarahJ

På Åland. Dock måste vi till Åbo för kub och då måste vi vara borta ett drygt dygn.

• Silverguld
    Annapanna2 skrev 2015-03-05 18:16:48 följande:
    gravid.se står det att man efter v. 14 kan göra korta, 10 min, bastu- eller bubbelbad men innan dess ska man inte få högre kroppstemperatur än 38,9 grader. Testa att lägga dig raklång på golvet en halvtimme? Tycker jag hjälper ibland :)
    Jag badade, mätte badvattnets temperatur till 40 grader, badade ca 15 min och tog min temp direkt jag stigit upp ur badet och den var då exakt 37 grader vilket har varit min normala temp sedan jag plussade. Så jag tror inte att det är så farligt att bada ändå. Det är just när jag ligger ner jag får extra ont så förstår inte hur det skulle hjälpa? Men får kanske testa att härda ut.
  • Annapanna2
    Silverguld skrev 2015-03-05 19:07:16 följande:
    Jag badade, mätte badvattnets temperatur till 40 grader, badade ca 15 min och tog min temp direkt jag stigit upp ur badet och den var då exakt 37 grader vilket har varit min normala temp sedan jag plussade. Så jag tror inte att det är så farligt att bada ändå. Det är just när jag ligger ner jag får extra ont så förstår inte hur det skulle hjälpa? Men får kanske testa att härda ut.
    Gör det som känns bäst för dig! Det är säkert ingen fara att ta ett kort bad. Jag tycker att det sträcker ut ryggen lite bättre, att ligga på golvet. Jag kan också få ont i ryggen när jag har suttit/legat ett tag och då brukar det hjälpa mig.
  • Silverguld
    Annapanna2 skrev 2015-03-05 19:21:21 följande:
    Gör det som känns bäst för dig! Det är säkert ingen fara att ta ett kort bad. Jag tycker att det sträcker ut ryggen lite bättre, att ligga på golvet. Jag kan också få ont i ryggen när jag har suttit/legat ett tag och då brukar det hjälpa mig.
    Tack för tipset! Jag ska testa! :)
  • Semma

Hejhej, hoppar in här med!

Är inne på V.8 nu och har BF den 15 oktober. Har inte haft så märkvärdiga symptomet förutom ömmande bröst, lite växtvärk och småyrsel och illamående när blodsockret är nere, men aldrig extremt att jag behöver spy, så har en lätt graviditet än så länge! Kul att följas åt!

Vart bor ni alla?

• Semma
    Semma skrev 2015-03-05 20:21:53 följande:

Hejhej, hoppar in här med!

Är inne på V.8 nu och har BF den 15 oktober. Har inte haft så märkvärdiga symptomet förutom ömmande bröst, lite växtvärk och småyrsel och illamående när blodsockret är nere, men aldrig extremt att jag behöver spy, så har en lätt graviditet än så länge! Kul att följas åt!

Vart bor ni alla?

Märkte stavfelet nu, symptom* ska det va!
  • kallemaja

Ok vart i landet bor du?

Tänkte vart man kan vända sig, verkar inte finnas så mycket privata kliniker här

Monsan skrev 2015-03-05 16:12:48 följande:

Vi betalade 800 kr..

• Mrspalsson

Har i princip inga symptom, liiite liiite molvärk ibland.. Är i v 6 nu.. Någon mer som inte känner något? Börjar ju undra om jag ff är gravid:/ hade dock inga direkta symptom förän v7 i förra grav. (Blev illamående då)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015