Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Hej!
Vi har BF 21/10. Första graviditeten och första barnet! Är nu i 7+1 men är lite orolig då jag har bruna flytningar med "slem" och molande mensvärk. Men tydligen så kan det vara normalt. Bara vänta och se. En annan jobbig sak är att inte kunna berätta för någon! Pratade med min mamma på telefon som är sjukskriven och har inget att göra. Jag föreslog att hon skulle börja sticka något men hon visste inte vad. Var på vippen att förelå ett par små sockar eller en lite kofta men jag höll mig :)
Är i vecka 8+3 och har mått illa sen tre veckor tillbaka.. Tycker ingen mat smakar gott, det är jättesvårt att äta.. Usch. Igår testade jag gravtest av någon dum anledning och det var svagare test. Testade igen och igen, morgonurin såklart, men det är svagare än för ca 2v sen . Fan, jag har inga tecken på missfall men nu blev jag orolig och orkar inte med den här oron. Fanns ingen anledning att kolla ett test men ändå gör jag det...
Gaaah
Nyss hemma från vårt första vul i vecka 8, 7+5 och som tur är så verkar någon ha bosatt sig där inne! Jag kan inte fatta att det är ett litet hjärta som slår inuti mig, sambon och jag är överväldigade med känslor efter att ha försökt i nästan tre år!
Nu känns det som jag vill berätta för alla på en gång men vi kanske väntar lite. Vi får se
Hur berättade eller planerar ni på att berätta för era nära och kära? Och i vilken vecka?
Nyss hemma från vårt första vul i vecka 8, 7+5 och som tur är så verkar någon ha bosatt sig där inne! Jag kan inte fatta att det är ett litet hjärta som slår inuti mig, sambon och jag är överväldigade med känslor efter att ha försökt i nästan tre år!
Nu känns det som jag vill berätta för alla på en gång men vi kanske väntar lite. Vi får se
Hur berättade eller planerar ni på att berätta för era nära och kära? Och i vilken vecka?

Funderar fortfarande på hur dock...
Så roligt! 
Vi hade tänkt vänta tills vecka 12 men idag så sa min läkare att det inte finns någon "magisk vecka 12" för eftersom hjärtat slog och allt såg bra ut så finns det bara en halv procents risk att det blir ett mf så det kändes ju bra men jag är fortfarande lite skeptisk såklart (livrädd
).
Så nu vill vi gärna berätta för mina svärföräldrar imorgon, kanske med ultraljudsbilden. Jag är kluven 
Vi har berättat för mina närmsta tjejkompisar och min syster, berättade för min pappa idag också efter VUL. Men nu vågar vi berätta för närmsta familj och vänner - men kanske liiite tidigt än för att göra det officiellt på jobbet ;) Planerar att försöka hålla det heligt här fram till efter KUB-testet iaf, längre än så tror jag verkligen inte jag kan dölja min mage....... Får se när vi berättar för sonen, han är 3,5 och fattar ganska mycket så blir kanske ganska snart :)
Har bokat tid för inskrivning hos BM nu också, det blir om 1,5 vecka och helt plötsligt känns det så verkligt igen!!