• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • SarahJ

Jag har berättat på jobbet. Vi är ett tajt gäng och ifall att det händer nåt så är det bra om dom vet. Det är femte graviditeten men jag har bara ett barn än.

Några av mina vänner vet och min familj. Om hjärtat slår på på tisdag så ska vi berätta åt mannens släkt när vi åker dit om en och en halv vecka.

• Idabullehn

Tack för de lugnande orden ang försvagade gravtest , jag ska sluta ta graviditetstest, har inga kvar nu och ska inte köpa! Har bokat ett privat ul i vecka 12+0, sista veckan i mars, därefter planerar vi att säga till omgivningen, dock vet ganska många runt mig redan.. Men sambon vet inte att jag berättat.. Han vill vänta men jag har svårt att hålla mig.. Mår ju så dåligt och det märks, mina föräldrar vet, min närmsta vän vet.. :p

• mammalovis

Här berättade jag för en gammal vän samma dag och då ansåg sambon att han också hade rätt att berätta, så hans bror fick veta med underförstått tystnadslöfte. Vi får se om han klarar av att hålla tyst till resten av familjen.

Min närmsta kollega fick veta i måndags då jag får akuta kväljningar och tyckte hon kunde behöva veta varför jag skulle kunna behöva panikrusa till toaletten. Nu hoppas jag inte det händer, men ändå. En annan kollega var också närvarande, så det känns bra, då jag tagit allt vabbande denna veckan då jag är totalt slut av min förkylning. Min närmsta kollega har uppmuntrat mig till att vara rädd om mig, så det känns okej.

Sedan vet ytterligare en tjejkompis som jag inte träffar så ofta, men ska på 40-årsfest hos om några veckor. Vi får se om jag väljer att sova över p g a kvällströttheten, då det är en bit att köra.

Mina föräldrar har jag valt att vänta med den här gången, då min pappa är så negativ till fler barn. Vi får se om jag kan hålla mig till kub eller om de fattar innan av all kvällströtthet som blir svår att bortförklara när förkylningen släpper. Min sambo har nog lättare att hålla sig. Ytterligare en anledning till tystnad är att det är för tidigt för 4-åringen att veta om det skulle gå åt pipan.

• Semma
    sk0skav skrev 2015-03-05 22:16:27 följande:
    Grattis till plusset :)

Sen 2 dagar efter gravtestet har jag varit förkyld så jag har inte märkt av gravsymptom mer än ömma bröst och molande värk.

Har haft feber och mått lite illa, men det vet jag inte vad det beror på :p

Vi bor i Göteborgs område.

Ni då? :)
    Tack så mycket! Och Grattis själv!

Vi bor i Stockholmsområdet, men befinner oss just i utomlands p.g.a. språkstudier :)
  • Semma
    Fru Hermelin skrev 2015-03-06 11:28:10 följande:
    Välkommen hit!

Jag har precis gått in i v.8 (7+1) med bf 21/10. Har inte heller massa symtom för tillfället, mest väldigt trött, ömma bröst och smygillamående främst när blodsockret sjunker, precis som du säger. Veckan före och efter bim hade jag ett enormt sug efter cornichonger och kapris men det har dämpats nu, haha.

Jag bor i Stockholm och väntar andra barnet, men vi flyttar sannolikt till Växjö om ett år. Har en dotter född -10. Var bor du själv?
    Tack så mycket!
    Än så länge har vi det bra i alla fall, haha.

Vi bor faktiskt också i Stockholm, men befinner oss utomlands för språkstudier :)
    Va kul med andra barnet! Själv väntar vi vårt första barn så det ska bli spännande med det nya livet! :)
  • jennelie

Bara jag som tycker dagarna går såååååå långsamt?! Har inskrivning på MVC på måndag, dagen innan vi går in 9onde veckan :D och kan knappt vänta! ><

är 7+3 idag och har haft stickningar i livmodern hela dagen och liiiite värk. inge blod och känner mig preggo så det känns som om detta kommer gå bra :D

• Annapanna2
    jennelie skrev 2015-03-06 19:27:29 följande:

Bara jag som tycker dagarna går såååååå långsamt?! Har inskrivning på MVC på måndag, dagen innan vi går in 9onde veckan :D och kan knappt vänta! ><

är 7+3 idag och har haft stickningar i livmodern hela dagen och liiiite värk. inge blod och känner mig preggo så det känns som om detta kommer gå bra :D

Jag håller med! Varje dag känns 48 timmar lång och en vecka ungefär en månad. Jag väntar vul och hcg-prov på måndag för att jag tidigare hade rejäla smärtor och dom vill utesluta utomkveds. Hcg gick upp som det skulle och jag känner mig väldigt gravid så jag hoppas allt är bra! Får se på måndag :) om den kommer nån gång.. Hehe. Hoppas allt går bra för dig också! :)
  • Pojkmamma86

Vi gifter oss i april och är då i vecka 10+4 så jag funderar på om man ska knåpa ihop ett litet telegram från bebisen i magen ð???

Vår äldsta son tjatar om att han vill ha en lillasyster så han kommer nog bli jätte glad när han får reda på att han ska få ett syskon till, dock tror jag själv att det blir en tredje pojke ð???

Längtar verkligen till vårt vul den 19/3 efter två missfall på 6 månader är man riktigt nervös att den inte ska stanna kvar..

• JLH87

Borde jag vara orolig att mitt illamående o molvärk typ helt försvunnit helt plötsligt? För en-två veckor sen var jag typ deprimerad över att jag mådde så dåligt, men nu är jag istället jätteorolig när det försvunnit. Såg ett tickande hjärta på VUL för en vecka sen, men kan det ha hänt nått nu? Hur stor är risken för missfall i v8? :/

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015