• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Fru Hermelin
    Semma skrev 2015-03-06 19:04:40 följande:
    Tack så mycket!
    Än så länge har vi det bra i alla fall, haha.

Vi bor faktiskt också i Stockholm, men befinner oss utomlands för språkstudier :)
    Va kul med andra barnet! Själv väntar vi vårt första barn så det ska bli spännande med det nya livet! :)
    Spännande. Hur länge är ni utomlands då? Stannar ni så länge att barnet föds i det landet med, eller ska ni tillbaka till Sverige?
  • Bullen11
    JLH87 skrev 2015-03-06 22:12:36 följande:

Borde jag vara orolig att mitt illamående o molvärk typ helt försvunnit helt plötsligt? För en-två veckor sen var jag typ deprimerad över att jag mådde så dåligt, men nu är jag istället jätteorolig när det försvunnit. Såg ett tickande hjärta på VUL för en vecka sen, men kan det ha hänt nått nu? Hur stor är risken för missfall i v8? :/

Försök slappna av och boka ett till VUL om du inte kan släppa oron. Såg hjärtat på vår böna igår (slutet på v.8) och har också försökt ta reda på hur stora chanserna är att det går bra - men överallt står det så olika! Och olika läkare verkar inte ens överens om siffrorna på det.... så jag tror man bara ska försöka ta det lugnt och boka ett nytt VUL ett par veckor senare. Jag ska nog ring för en ny tid när jag är i slutet på v.10. När jag väntade vår son så sa vår läkare då att om allt ser bra ut när man gått 10 fulla veckor är de så säkert som det bara kan bli (helt 100% kan det ju aldrig vara!)
  • Oscli

Trodde att blödningarna hade minskat men idag så övergick det från bruna flytningar till blod! Så orolig! Ingen värk, hade det i onsdags och lite i torsdags! Vet att det kan vara så här men kan inte sluta oroa mig...Gråter

• Bullen11
    Oscli skrev 2015-03-07 14:42:16 följande:

Trodde att blödningarna hade minskat men idag så övergick det från bruna flytningar till blod! Så orolig! Ingen värk, hade det i onsdags och lite i torsdags! Vet att det kan vara så här men kan inte sluta oroa mig...Gråter

Vad jobbigt, förstår din oro!! Vilken vecka är du i? Har du gjort något VUL? Boka in en tid för det annars tycker jag för att lugna dina nerver och då svar på om allt är som det ska. Jag hade lite blödningar när jag väntade sonen i både v.7 och v.9 men det gick ju bra - men man blir livrädd!!
  • mammalovis
    Oscli skrev 2015-03-07 14:42:16 följande:
    Vi får hålla tummarna för det bästa! Jag har ingen erfarenhet av blödningar under graviditet, så jag har inget att bidra med mer än att man hör att många blöder och många verkar få barn ändå.
  • Oscli
    Bullen11 skrev 2015-03-07 15:40:46 följande:
    Vad jobbigt, förstår din oro!! Vilken vecka är du i? Har du gjort något VUL? Boka in en tid för det annars tycker jag för att lugna dina nerver och då svar på om allt är som det ska. Jag hade lite blödningar när jag väntade sonen i både v.7 och v.9 men det gick ju bra - men man blir livrädd!!
    Jag är i v 8 (7+2). Har inte gjort något VUL. Ringde och pratade med mvc i går men hon nämde inget om något sådant då. Kan jag föreslå det själv? Blödningarna har ju ökat sedan dess. Har inte lust att vänta 3 v till då vi har vårt inskrivningssamtal...
  • Irlais
    Oscli skrev 2015-03-07 17:50:53 följande:
    Jag är i v 8 (7+2). Har inte gjort något VUL. Ringde och pratade med mvc i går men hon nämde inget om något sådant då. Kan jag föreslå det själv? Blödningarna har ju ökat sedan dess. Har inte lust att vänta 3 v till då vi har vårt inskrivningssamtal...
    Mvc brukar inte kolla upp sånt (så även om du väntar till inskrivningen lär inget hända) men jag skulle råda dig att ringa privat gyn. Jag har haft blödningar mina tre graviditeter (ett missfall, ett barn och så denna graviditet) och gyn tar absolut emot för det.

Jag själv har alla tre gånger haft hematom i livmodern som orsakat blödningen men det kan så klart finnas andra anledningar. Skönt att veta orsaken dock (och få uppföljning) även om det inte går att göra något åt blödandet egentligen...
  • Mestis
    mammaA93 skrev 2015-01-24 20:36:43 följande:

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

Hej, ny hör, jag är ännu bara i v.5 BF 7/11 Tillhör därmed eg novemberbebisar 2015. Men har tre barn sen innan och kom på att jag aldrig gått över tiden och förmodligen inte gör det denna gången heller.

Så vill gärna hänga med er oktobermammor.

Samt få inbjudan till FB gruppen med!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015