• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • mammalovis
    Zam96 skrev 2015-03-08 10:46:50 följande:
    Mannens moster frågade honom igår om jag är gravid igen... Eftersom vi träffades för en vecka sedan och hon hade sett magen. När han förklarade att jag bara är i vecka 8-9 sade hon "ja, omföderskor brukar det ju synas mer på". Herregud, hur ska detta sluta egentligen?!

För övrigt var magen igår lika stor som när jag var gravid med sonen i vecka 24-25, dock var det på kvällen... Morgonen var vecka 17 ungefär och idag har jag inte orkat gå upp för att titta ;)
    Ja, här har magen också svällt mer än nödvändigt tycker jag. Dock har jag inte träffat vännerna på ett tag, så ingen har sagt något. Däremot kan jag känna igen det där med att vilja bosätta sig i sängen. Jag är verkligen konstant trött och orkar knappt ingenting. Att sitta i sängen och vika tvätt är lagom ansträngande.

Jag hoppas förkylningen släpper snart så jag kan återfå både normal kroppstemperatur och lite ork igen.
  • Mestis
    Missma01 skrev 2015-03-08 10:13:46 följande:
    Det finns grupper på Facebook också men de är hemliga så av kan inte söka på dem. De som är medlemmar kan lägga till de som vill man man lämnar den mailadress som är kopplad till fb kontot. Jag är inte med än tyvärr, vågar ibte riktigt ön ifall någon man känner är med :p
    Jag vill/önskar få vara med i FB gruppen.

rasunda70@gmail.com
  • Missma01
    Mestis skrev 2015-03-08 12:24:38 följande:
    Jag vill/önskar få vara med i FB gruppen.

[email protected]
    Jag är inte med i gruppen så kan tyvärr inte lägga till dig, men skriv till @Shibby här i gruppen, tror det var hon som startade i alla fall en av grupperna :)
  • Skogisen

Håller på o bli knäpp, kliar på hela kroppen o får små nässelutslag lite här o där... Att magen är som en spärrballong gör ju inte saken bättre o ont gör den oxå, inte bara molvärk utan mer metalliskt... Ska det va såhär i åtta månader till kommer jag bli galen :p

• Zam96
    mammalovis skrev 2015-03-08 11:19:23 följande:
    Ja, här har magen också svällt mer än nödvändigt tycker jag. Dock har jag inte träffat vännerna på ett tag, så ingen har sagt något. Däremot kan jag känna igen det där med att vilja bosätta sig i sängen. Jag är verkligen konstant trött och orkar knappt ingenting. Att sitta i sängen och vika tvätt är lagom ansträngande.

Jag hoppas förkylningen släpper snart så jag kan återfå både normal kroppstemperatur och lite ork igen.
    Ja, mina tarmar mår inte bra av graviditetshormonerna... Dock har ju även livmodern tittat upp ovanför blygdbenet men jag födde ju barn för ett år sedan så den vet ju vad den ska göra.

Tröttheten är ju så jobbig... Jobbar du något? Jag är iväg 7 timmar i veckan och tycker det räcker gott och väl. Idag har jag sovit till och från sedan tolv ungefär.

Illamåendet är otroligt jobbigt också, spydde ju för första gången i torsdags men illamåendet sitter kvar och gnager. Jag har som tur är kunnat undvika det gnagande och äckligaste illamåendet med hjälp av postafen, men det kommer i stötar ibland ändå.

Åh, vad jobbigt med förkylning också! Håller tummarna för att det blir bättre snart.
  • Skogisen
    Hjärterdam91 skrev 2015-03-08 18:37:13 följande:

Ska på mitt första VUL imorgon. Är så nervös att det inte ska finnas något tickande hjärta :/ !

Håller tummarna att allt ser bra ut :)
  • Fru Hermelin

Fler som känner sig helt slut? Kämpar mig igenom dagarna och framåt eftermiddag/kväll är jag så slut att jag nästan svimmar. Blir andfådd och helst slut bara av att röra mig i lägenheten. Orkar knappt hålla mig sittande! Känns ju helt sjukt! Minns inte att jag var såhär slut med dottern! Var visserligen 5år yngre då och sov ordentligt om nätterna, men ändå! Nån som känner igen sig?

• mammalovis
    Zam96 skrev 2015-03-08 18:27:01 följande:
    Ja, mina tarmar mår inte bra av graviditetshormonerna... Dock har ju även livmodern tittat upp ovanför blygdbenet men jag födde ju barn för ett år sedan så den vet ju vad den ska göra.

Tröttheten är ju så jobbig... Jobbar du något? Jag är iväg 7 timmar i veckan och tycker det räcker gott och väl. Idag har jag sovit till och från sedan tolv ungefär.

Illamåendet är otroligt jobbigt också, spydde ju för första gången i torsdags men illamåendet sitter kvar och gnager. Jag har som tur är kunnat undvika det gnagande och äckligaste illamåendet med hjälp av postafen, men det kommer i stötar ibland ändå.

Åh, vad jobbigt med förkylning också! Håller tummarna för att det blir bättre snart.
    Ja, jag jobbar 90%, men senaste veckan har jag vabbat tisdag till fredag då yngsta haft ögoninflammation och nu senaste dagarna även kraftig hosta, så vi har fått börja medicinera igen. Jag räknar med att hon kan gå imorgon igen, men jag mår typ bara sämre idag. Jag brukar kunna äta en mindre portion mat, men ikväll var det inte gott med kyckling, ris och café de Parisås. Nu är jag mest irriterad i magen och allmänt äckelmagad. Frågan är om man behöver äta något mer litet eller om man helst ska låta bli. Jag har legat och vilat en stund utan resultat och höll på att kräkas när jag skulle duscha den äldsta. Nu har hon håret flätat och kan väl skickas i säng. För mig återstår att packa en matlåda av kvällens mat, men det bär mig verkligen emot. Usch. Jag hoppas inte att morgondagen blir en plåga.

Tack och lov verkar jag ändå något piggare. Jag har lyckats gå och handla inför veckan i vårsolen, så det kanske finns hopp.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015