Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Får vänta och se, men det är så drygt och inte veta! Är ju orolig hela tiden men blir det missfall så är det ju något som inte är som ska vara med embryot. Blir det värre så ringer jag igen på måndag. Fortfarande öm i brösten, är ju lite positivt kanske. Ska nog ta ett gravtest till innan jag ska på mvc om 3 v.
Det känns som att alla gör KUB test. Men själv är jag osäker. Får det gratis trots 30 år men känner inga bra skäl till det. Hur tänker ni?
Fast tror det finns två grupper på fb? Är med i ena men dom tyckte det blev för många i den så dom tog medlemsstopp efter typ 40 personer..
Jag trodde ett KUB test var gratis för alla?
I Skåne får bara de över 35 år gratis kub.
Har fått erbjudande om KUB test och andra tester (fostervatenprov o moderkaksprov) då vi fått hjälp genom assisterad befruktning. Kommer bara göra RUL men tacka nej till övriga undersökningar. Efter att ha kämpat i ca 2,5 år med jobbiga utredningar och misslyckade försök är vi glada oavsett vilket barn vi får, friskt barn eller med sjukdomar så kommer barnet vara lika älskat och efterlängtat hur som helst. Sen tycker jag personligen att det skulle kännas konstigt att välja bort ett barn som man vet kan överleva om än med något funktionshinder. Ungefär som att säga att såna barn inte e lika mkt värda som andra människor. Har många vänner o bekanta med barn som har olika funktionshinder, ex. CF sjukdom, bokstavskombinationer, en som föddes med ryggmärgsbråck, ryggfel m.m. men de barnen är trots sina sjukdomar hur gulliga och goa som helat och ändå lika älskade av sina föräldrar och nära anhöriga. Sen kan ju vissa prover orsaka missfall, även fast risken e liten så finns den där, man ska aldrig ta nåt förgivet. Skulle aldrig förlåta mig själv om jag gjorde ett sånt test och sen fick missfall pga det. Nej, då är det bättre att låta naturen ha sin gång. Men det är min åsikt, alla får självklart göra som de själva vill.
Jaha :D då vet jag varför jag inte hitta den på fb ;) :P
Gruppen är här på FL :)
Jag trodde också det var på fb :p
Mannens moster frågade honom igår om jag är gravid igen... Eftersom vi träffades för en vecka sedan och hon hade sett magen. När han förklarade att jag bara är i vecka 8-9 sade hon "ja, omföderskor brukar det ju synas mer på". Herregud, hur ska detta sluta egentligen?!
För övrigt var magen igår lika stor som när jag var gravid med sonen i vecka 24-25, dock var det på kvällen... Morgonen var vecka 17 ungefär och idag har jag inte orkat gå upp för att titta ;)