• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Silverguld
    Fru Hermelin skrev 2015-03-08 19:44:13 följande:

Fler som känner sig helt slut? Kämpar mig igenom dagarna och framåt eftermiddag/kväll är jag så slut att jag nästan svimmar. Blir andfådd och helst slut bara av att röra mig i lägenheten. Orkar knappt hålla mig sittande! Känns ju helt sjukt! Minns inte att jag var såhär slut med dottern! Var visserligen 5år yngre då och sov ordentligt om nätterna, men ändå! Nån som känner igen sig?

Jag känner igen mig så väl.. Känns så jobbigt för jag studerar på 100% på högskolenivå och har ungefär 0% ork och fokus just nu. :(
  • Irlais
    Fru Hermelin skrev 2015-03-08 19:44:13 följande:

Fler som känner sig helt slut? Kämpar mig igenom dagarna och framåt eftermiddag/kväll är jag så slut att jag nästan svimmar. Blir andfådd och helst slut bara av att röra mig i lägenheten. Orkar knappt hålla mig sittande! Känns ju helt sjukt! Minns inte att jag var såhär slut med dottern! Var visserligen 5år yngre då och sov ordentligt om nätterna, men ändå! Nån som känner igen sig?

Är också helt utmattad... Har inte sovit en hel natt sen mitt barn föddes (snart 16mån) och nu är det verkligen tungt. Hen var sjuk i veckan också så skrek och ammade nätterna igenom... Min man har helt enkelt fått göra mer nu, jag parkerar mig på soffan så får han ta allt (vilket inte blir allt för barnet kommer till mig hela tiden - men det hjälper!).

Konstant illamående och hungrig. Gått upp 2-3 kilo redan, men låg 7-8 kilo under min normalvikt så det är väl bra egentligen. Magen är enorm redan, fattar inte hur jag ska kunna hålla det hemligt på jobbet.

Får ångest av att tänka på att jag snart kommer ha två barn som skriker på nätterna...
  • kallemaja

Här är en till som är helt väck! Skulle kunna sova dygnet runt men det går inte med en liten..

Är som tur är mammaledig så behöver iaf inte prestera på nåt jobb... Men det tar kraft att ta hand om en liten samtidigt som man mår jätteilla och är dödstrött. Har fått medicin mot illamående nu...hoppas det ska hålla mig över ytan...

• Annapanna2

Jag är helt slut också. Har legat i soffan i över en vecka. Illamåendet blir värre och värre trots att jag fått tabletter och i morgon måste jag till jobbet. Nån som har bra tips på saker man kan skylla på för att inte avslöja sig på jobbet?

• Zam96
    mammalovis skrev 2015-03-08 19:46:23 följande:
    Ja, jag jobbar 90%, men senaste veckan har jag vabbat tisdag till fredag då yngsta haft ögoninflammation och nu senaste dagarna även kraftig hosta, så vi har fått börja medicinera igen. Jag räknar med att hon kan gå imorgon igen, men jag mår typ bara sämre idag. Jag brukar kunna äta en mindre portion mat, men ikväll var det inte gott med kyckling, ris och café de Parisås. Nu är jag mest irriterad i magen och allmänt äckelmagad. Frågan är om man behöver äta något mer litet eller om man helst ska låta bli. Jag har legat och vilat en stund utan resultat och höll på att kräkas när jag skulle duscha den äldsta. Nu har hon håret flätat och kan väl skickas i säng. För mig återstår att packa en matlåda av kvällens mat, men det bär mig verkligen emot. Usch. Jag hoppas inte att morgondagen blir en plåga.

Tack och lov verkar jag ändå något piggare. Jag har lyckats gå och handla inför veckan i vårsolen, så det kanske finns hopp.
    Oh, låter inte alls roligt. Usch och fy.. Jag gjorde smörgåstårta förut och nej, det fick mig inte att må bättre.

Frisk luft brukar i alla fall hjälpa mig lite :)
  • noctura
    Skogisen skrev 2015-03-08 16:08:06 följande:

Håller på o bli knäpp, kliar på hela kroppen o får små nässelutslag lite här o där... Att magen är som en spärrballong gör ju inte saken bättre o ont gör den oxå, inte bara molvärk utan mer metalliskt... Ska det va såhär i åtta månader till kommer jag bli galen :p

Jag drabbades av hemska nässelutslag förra veckan. Fick kliande utslag över hela kroppen! Besökte läkare samma dag och hon trodde att det var en allergisk reaktion. Fick tabletter mot klådan som heter Lergigan (blev sjukt trött av dem) som fungerade superbra.

Om inte dina utslag går bort så kolla upp det för viss personer kan få utslag under gravidiTeten. Om det börjar klia under fötterna och i handflatorna så ska du genast gå och kolla upp det .
  • Skogisen
    Annapanna2 skrev 2015-03-08 22:04:05 följande:

Jag är helt slut också. Har legat i soffan i över en vecka. Illamåendet blir värre och värre trots att jag fått tabletter och i morgon måste jag till jobbet. Nån som har bra tips på saker man kan skylla på för att inte avslöja sig på jobbet?

Magkatarr kan ju va en grej, jag har blivit illamående av det o det smittar ju inte heller så kollegorna behöver inte oroa sig ;)
  • Skogisen
    noctura skrev 2015-03-09 04:58:18 följande:
    Jag drabbades av hemska nässelutslag förra veckan. Fick kliande utslag över hela kroppen! Besökte läkare samma dag och hon trodde att det var en allergisk reaktion. Fick tabletter mot klådan som heter Lergigan (blev sjukt trött av dem) som fungerade superbra.

Om inte dina utslag går bort så kolla upp det för viss personer kan få utslag under gravidiTeten. Om det börjar klia under fötterna och i handflatorna så ska du genast gå och kolla upp det .
    Jag får hålla koll, just nu kär jag återfuktande kräm o svala duschar :)
  • Skogisen
    noctura skrev 2015-03-09 04:58:18 följande:

Jag får hålla koll, just nu kär jag återfuktande kräm o svala duschar :)
  • svea74

Gud va befriande det är att gå in här och läsa ibland. Är mitt första barn och oron är stor samt trycket från allt annat man måste göra. Jag jobbar heltid, pluggar halvtid och läser in en fristående kurs samtidigt. Brukat gå bra men nu är jsg helt färdig. Får panikångest på jobbet (hatar det jobbet) och idag orkade jag inte med det utan sjukskrev mig. Är också ryyysligt trött. Kämpar med jobbet och kommer hem som en zombie. Hur bra är det för förhållandet. Inget sex på flera veckor. Jag bara orkar inte :(

Magen e svullen och jag känner mig tjock. Har panik inför det här med att bli tjock - har lidit av ätstörningar innan och ja. Ni vet.

Mycket hormoner antagligen. Dåligt samvete för jag skolkar från jobbet bara för jag inte orkar.

Svammel. Förlåt.

Imorn ska jag på KUB. Då får jag iaf se om det lever.

<3 <3

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015