• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Oscli

Min oro besannades. Blödningarna ökade igår och värken tilltog. Fick sammandragningar med jämna mellanrum och åkte in på akuten. Medan vi väntade på att få komma in till gynekologen så gick jag på toaletten och då kom allting ut Gråter. Gynekologen gjorde VUL men inget fanns kvar, och det visste jag ju. Behövde inte skrapas eftersom väldigt lite av hinnan var kvar. Just nu känns det väldigt tufft. Gråter och känner mig tom inombords. Förstår ju att det inte var friskt och att det är vanligt med missfall men ändå...

Lycka till med era graviditeter! Jag återkommer till familjeliv om/när det blir aktuellt igen.  Hjärta

• kallemaja

Usch beklagar verkligen!

Vilken vecka var du i?

Ta hand om dig nu

Oscli skrev 2015-03-09 09:44:59 följande:

Min oro besannades. Blödningarna ökade igår och värken tilltog. Fick sammandragningar med jämna mellanrum och åkte in på akuten. Medan vi väntade på att få komma in till gynekologen så gick jag på toaletten och då kom allting ut . Gynekologen gjorde VUL men inget fanns kvar, och det visste jag ju. Behövde inte skrapas eftersom väldigt lite av hinnan var kvar. Just nu känns det väldigt tufft. Gråter och känner mig tom inombords. Förstår ju att det inte var friskt och att det är vanligt med missfall men ändå...

Lycka till med era graviditeter! Jag återkommer till familjeliv om/när det blir aktuellt igen. 

• Oscli
    kallemaja skrev 2015-03-09 10:14:17 följande:

Usch beklagar verkligen!

Vilken vecka var du i?

Ta hand om dig nu

Tack så mycket! V 8 (7+3)
  • 77michelle

[quote=74981112][quote-nick]Oscli skrev 2015-03-09 09:44:59 följande:[/quote-nick]

Min oro besannades. Blödningarna ökade igår och värken tilltog. Fick sammandragningar med jämna mellanrum och åkte in på akuten. Medan vi väntade på att få komma in till gynekologen så gick jag på toaletten och då kom allting ut . Gynekologen gjorde VUL men inget fanns kvar, och det visste jag ju. Behövde inte skrapas eftersom väldigt lite av hinnan var kvar. Just nu känns det väldigt tufft. Gråter och känner mig tom inombords. Förstår ju att det inte var friskt och att det är vanligt med missfall men ändå...

Lycka till med era graviditeter! Jag återkommer till familjeliv om/när det blir aktuellt igen. 

[/

Vad tråkigt! Önskar dig allt gott och att du snart är tillbaka på fl.

Tjej-99,tjej-01,kille -03, tjej-07, kille -13, bf 1/11 -15
  • noctura

oj vilket tungt besked och upplevelse.... Styrkekramar!
  • noctura
    svea74 skrev 2015-03-09 08:19:52 följande:

Gud va befriande det är att gå in här och läsa ibland. Är mitt första barn och oron är stor samt trycket från allt annat man måste göra. Jag jobbar heltid, pluggar halvtid och läser in en fristående kurs samtidigt. Brukat gå bra men nu är jsg helt färdig. Får panikångest på jobbet (hatar det jobbet) och idag orkade jag inte med det utan sjukskrev mig. Är också ryyysligt trött. Kämpar med jobbet och kommer hem som en zombie. Hur bra är det för förhållandet. Inget sex på flera veckor. Jag bara orkar inte :(

Magen e svullen och jag känner mig tjock. Har panik inför det här med att bli tjock - har lidit av ätstörningar innan och ja. Ni vet.

Mycket hormoner antagligen. Dåligt samvete för jag skolkar från jobbet bara för jag inte orkar.

Svammel. Förlåt.

Imorn ska jag på KUB. Då får jag iaf se om det lever.

<3 <3

Oj, heltidsjobb och studier på det. Jag förstår att du är helt slut! Men du måste sätta dig och barnet i första hand även om jobbet får lida lite. Du måste vara lite självisk.

Jag har också blivit lite svullen om magen men det har jag accepterat och inget jag kan påverka. Vi får komma i form efter graviditeten ist :) Men jag förstår om du har det extra kämpigt om du har lidit av ätstörningar.

Vilken vecka är du i?
  • SarahJ

Beklagar sorgen.

Jag vet hur det är. sörj så länge du behöver.
  • svea74
    noctura skrev 2015-03-09 14:29:21 följande:

Oj, heltidsjobb och studier på det. Jag förstår att du är helt slut! Men du måste sätta dig och barnet i första hand även om jobbet får lida lite. Du måste vara lite självisk.

Jag har också blivit lite svullen om magen men det har jag accepterat och inget jag kan påverka. Vi får komma i form efter graviditeten ist :) Men jag förstår om du har det extra kämpigt om du har lidit av ätstörningar.

Vilken vecka är du i?

Jag är i vecka 11 (10+3).

Ja. Du har helt rätt. men är svårt när man är så jävla arbetslojal mot ett jobb jag ändå inte trivs på. Märkligt egentligen.

Å det där med vikten är knivigt. Jag ser ju bara alla smala gravida, typ fotomodeller som bara har en liten fotboll å är i vecka 98 liksom :D
  • Zam96
    svea74 skrev 2015-03-09 14:43:31 följande:
    Jag är i vecka 11 (10+3).

Ja. Du har helt rätt. men är svårt när man är så jävla arbetslojal mot ett jobb jag ändå inte trivs på. Märkligt egentligen.

Å det där med vikten är knivigt. Jag ser ju bara alla smala gravida, typ fotomodeller som bara har en liten fotboll å är i vecka 98 liksom :D
    Jag har själv haft problem med ätstörningar och bad om att få prata med en dietist i början av graviditeten förra gången.

Jag svällde upp ordentligt mot slutet, gick upp 17 kilo men tack vare kärleken till mitt barn klarade jag av det och egentligen först nu har jag insett hur rund jag faktiskt var, men det var för mig bara bebisens vikt och väldigt mycket vätska som jag gick ned strax efter förlossningen.

Försök att leva i nuet, måla inte upp bilder på hur du kommer eller ser ut som gravid och undvik att följa såna personer som delar såna bilder. Tänk på att du skapar ett liv! Man säger ju att allt som allt väger själva graviditeten 10 kilo mot slutet så det är en helt "normal" vikt, det är inte heller konstigt om man går upp lite extra men det klarar man att få bort senare om man bara vill.

Jag önskar så att jag slipper vätskan denna gång men inser att blir det så så blir det så och att det försvinner efter förlossningen.
  • Fru Hermelin

Min oro besannades. Blödningarna ökade igår och värken tilltog. Fick sammandragningar med jämna mellanrum och åkte in på akuten. Medan vi väntade på att få komma in till gynekologen så gick jag på toaletten och då kom allting ut Gråter. Gynekologen gjorde VUL men inget fanns kvar, och det visste jag ju. Behövde inte skrapas eftersom väldigt lite av hinnan var kvar. Just nu känns det väldigt tufft. Gråter och känner mig tom inombords. Förstår ju att det inte var friskt och att det är vanligt med missfall men ändå...

Lycka till med era graviditeter! Jag återkommer till familjeliv om/när det blir aktuellt igen.  Hjärta

Åh nej, beklagar verkligen!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015