• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Flerattälska
    Oscli skrev 2015-03-09 09:44:59 följande:

Min oro besannades. Blödningarna ökade igår och värken tilltog. Fick sammandragningar med jämna mellanrum och åkte in på akuten. Medan vi väntade på att få komma in till gynekologen så gick jag på toaletten och då kom allting ut . Gynekologen gjorde VUL men inget fanns kvar, och det visste jag ju. Behövde inte skrapas eftersom väldigt lite av hinnan var kvar. Just nu känns det väldigt tufft. Gråter och känner mig tom inombords. Förstår ju att det inte var friskt och att det är vanligt med missfall men ändå...

Lycka till med era graviditeter! Jag återkommer till familjeliv om/när det blir aktuellt igen. 

Fy så tråkigt att höra :( Jag beklagar sorgen sorgen. Skönt att du har inställningen att inställningen att det var kroppens sätt att berätta att något var på tok med fostret. Du har helt rätt. Men jag vet hur ont det kan göra när drömmen om en liten krossas. Om än bara för denna gång. Låt det få göra ont ett tag. E förbannad och ledsen om du känner att du behöver det. När ni är redo så vet du iaf att ni kan bli gravida och det är en tröst trots allt.

Många kramar
  • Skogisen
    Annapanna2 skrev 2015-03-09 16:40:58 följande:
    Haha ja, nåt får jag komma på.. Jobbar inte i den bästa miljön för nån som är gravid och lite illamående. Idag efter lunchen möttes jag av en patient med ett gigantiskt öppet sår och en annan patient som satt och kräktes. Kul ställe! Det var bara att bita ihop, ta djupa andetag och jobba på..
    Oj, vet inte om jag skulle palla det, är normalt helt okänslig för att se skadade människor o nu får jag kväljningar av att se folk få sprutor på tv o minsta lilla bloddroppe gör mig svimfärdig :( har oxå fått dra ner ordentligt på tempot på jobbet, går normalt 15000-25000 steg per dag på jobbet o nu får man hålla sig till betydligt mycke mindre. Tur man har en chef som nästan gläds mer åt min graviditet än jag gör ( hon grät av lycka när hon fick veta) :) så hon jagar mig så jag inte överanstränger mig :)
  • Annapanna2
    Skogisen skrev 2015-03-09 20:48:35 följande:
    Oj, vet inte om jag skulle palla det, är normalt helt okänslig för att se skadade människor o nu får jag kväljningar av att se folk få sprutor på tv o minsta lilla bloddroppe gör mig svimfärdig :( har oxå fått dra ner ordentligt på tempot på jobbet, går normalt 15000-25000 steg per dag på jobbet o nu får man hålla sig till betydligt mycke mindre. Tur man har en chef som nästan gläds mer åt min graviditet än jag gör ( hon grät av lycka när hon fick veta) :) så hon jagar mig så jag inte överanstränger mig :)
    Jag tål det mesta också men idag var det lite tufft. Snurrade till i huvudet! Min chef vet också men inga andra. Jag är övertygad om att alla skulle ha förståelse om jag berättade så jag håller inne med det tills det inte riktigt funkar längre, då kommer dom ju ändå förstå. Tror dom anar nåt så fort dom ser att jag inte jobbar i min vanliga takt. Jag går också dom sträckorna på jobbet, slut blir man! Vad jobbar du med? Vilken vecka är du i nu?
  • 77michelle

[quote=74985602][quote-nick]SarahJ skrev 2015-03-10 06:22:33 följande:[/quote-nick]

Vul om ca 1 timme. 

Hoppas att det finns något levande där.... 

Lycka till!!

Tjej-99,tjej-01,kille -03, tjej-07, kille -13, bf 1/11 -15
  • Flerattälska
    SarahJ skrev 2015-03-10 06:22:33 följande:

Vul om ca 1 timme. 

Hoppas att det finns något levande där.... 

Lycka till
  • Skogisen
    Annapanna2 skrev 2015-03-09 21:28:32 följande:
    Jag tål det mesta också men idag var det lite tufft. Snurrade till i huvudet! Min chef vet också men inga andra. Jag är övertygad om att alla skulle ha förståelse om jag berättade så jag håller inne med det tills det inte riktigt funkar längre, då kommer dom ju ändå förstå. Tror dom anar nåt så fort dom ser att jag inte jobbar i min vanliga takt. Jag går också dom sträckorna på jobbet, slut blir man! Vad jobbar du med? Vilken vecka är du i nu?
    Jo folk har ju ofta förståelse :) är i vecka 7. Jobbar på en stormarknad.
  • svea74
    mammalovis skrev 2015-03-09 19:02:37 följande:

Sluta titta på gravida fotomodeller, de utgör ju bara en bråkdel av alla gravida och är ju inte ens stadda på normalkost. Dessutom har de pt och många är hysteriskt nojiga för sin vikt, då hela deras liv står på spel.

Tittar man på gravidbilder på forum har jag nog bara sett en tjej där det var svårt att se, även närt hon var höggravid, de flesta andra har haft varierande former och olika sorters magar.

Jag har själv fått höra att jag haft liten mage, men det har jag aldrig tyckt själv.

Sedan undrar jag vem som är sugen på sex när illamåendet och tröttheten upptar det mesta av ens tid. Inte jag i alla fall. Så se det som helt normalt. Det finns tid för det med, om man har lust. Jag brukar sällan ha det som gravid.

Tack snälla för de orden! Känner ingen i närheten som är gravid/nyss varit så för mig och min sambo finns det liksom ingen att bolla såna här - ibland naiva - tankar med.
  • hannap90

Går in i v 10 idag, och två veckor till inskrivningen. Känns som tiden står still samtidigt som det gått fort från det att jag fick veta att jag var gravid. Någon som varit på inskrivningen ännu? :)

• Skogisen
    Annapanna2 skrev 2015-03-09 21:28:32 följande:
    Vilken vecka är du i? Får du oxå ont i magen om du går för mycket eller för snabbt? Jag har jobbar i helgen o haft väldigt ont i magen när jag kommit hem, har betydligt mycke högre belastning på helgerna o att ta det lugnt är inte ett alternativ då det bara drabbar mina kollegor..
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015