• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Korvstroganoff
    hannap90 skrev 2015-03-10 10:09:25 följande:

Haha ja! Men samtidigt tror jag att det kommer gå snabbt sen när värmen och sommaren kommer, då vill man ju hinna med så mycket :)

Ja men eller hur!! Sen om vi går över tiden så kommer det med all säkerhet gå superlångsamt igen! När jag var på hälsosamtal sa bm att varje dag en går över tiden känns lika lång som hela graviditeten!
  • Elsbet

Jag har förut inte varit rädd för missfall och har inte haft jätte mycket symptom men nu har jag verkligen inga symptom kvar, lite växtvärk i magen kanske. Är så rädd för att det hänt något :( har inskrivning på måndag och är nu i vecka 9+3. Är det vanligt att all symptom försvinner såhär tidigt? Jag har inte haft ont i magen eller blött.

• Korvstroganoff
    SarahJ skrev 2015-03-10 15:31:26 följande:

Kunde gått bättre... skulle borda vara i v 8 men det såg ut som att jag bara va i v 5-6. Han sa nog att det såg normalt ut för att vara i den veckorna. Han såg en hinnsäck och en gulesäck. Ska tillbaka sista mars på ett nytt vul.

Har nog redan ställt in mig på missfall igen....

Nej vad jobbigt :( har du regelbunden mens och ägglossning eller finns det en chans att du faktiskt är i v 5-6?

Styrkekramar
  • SarahJ

Jag hade någorlunda regelbunden fram till januari i år. Då gick jag över en vecka typ. Hade ställt in mig på att vi inte skulle bli med barn förräns i sommar. Maken jobbar på sjön så detär inte lätt att pricka rätt.

• Korvstroganoff
    Elsbet skrev 2015-03-10 16:29:19 följande:

Jag har förut inte varit rädd för missfall och har inte haft jätte mycket symptom men nu har jag verkligen inga symptom kvar, lite växtvärk i magen kanske. Är så rädd för att det hänt något :( har inskrivning på måndag och är nu i vecka 9+3. Är det vanligt att all symptom försvinner såhär tidigt? Jag har inte haft ont i magen eller blött.

Vad jag har förstått så kan symtomen komma och gå nästan hursomhelst men att det är "vanligare" att de kommer en viss vecka och försvinner en viss vecka. Alla graviditeter ser ju olika ut! Kanske inte gav så mycket svar, men tycker inte du ska vara orolig! Mitt illamående kommer verkligen och går bäst det vill!
  • Korvstroganoff
    SarahJ skrev 2015-03-10 16:33:58 följande:

Jag hade någorlunda regelbunden fram till januari i år. Då gick jag över en vecka typ. Hade ställt in mig på att vi inte skulle bli med barn förräns i sommar. Maken jobbar på sjön så detär inte lätt att pricka rätt.

Vi får hålla tummarna!! Har du blödit och så? Och är din man hemma nu eller ute på sjön?
  • hannap90
    Korvstroganoff skrev 2015-03-10 16:22:41 följande:

Ja men eller hur!! Sen om vi går över tiden så kommer det med all säkerhet gå superlångsamt igen! När jag var på hälsosamtal sa bm att varje dag en går över tiden känns lika lång som hela graviditeten!

Usch ja, haha. Det får vi inte hoppas att vi gör :) vilket datum har du bf?
  • Maskara5

Tjo!! Jag är i v 7+3 nu och mitt illamående kom som ett brev på posten men mina ömma bröst är borta. Har bokat kub i v 11 och längtar efter att få se min dotters lillasyskon. Har iiiiingen mage än, eftersom man en gång tidigare har varit gravid så mins jag bara magen och längtar tills den kommer tillbaks :)) I kväll får det bli postafen innan läggdags för att styra upp illamåendet, funkar inte att må så när jag ska lämna lillan på dagis å sen till jobbet i kök med många dofter.. ????

• SarahJ
    Korvstroganoff skrev 2015-03-10 16:37:11 följande:

Vi får hålla tummarna!! Har du blödit och så? Och är din man hemma nu eller ute på sjön?

Blödde dan innan jag plussade för ca tre veckor sen. Fick lite rosa på pappret på kvällen och på morgonen var det en fläck lika stor som en tia i bindan. Efter tre missfall tidigare så är inte hoppet så värst stort.

Förstås så åkte han på jobb igår och kommer hem först på måndag. allt händer när han är borta.

Sist fick dottern magsjuka.
  • Annapanna2
    Skogisen skrev 2015-03-10 09:21:14 följande:
    Vilken vecka är du i? Får du oxå ont i magen om du går för mycket eller för snabbt? Jag har jobbar i helgen o haft väldigt ont i magen när jag kommit hem, har betydligt mycke högre belastning på helgerna o att ta det lugnt är inte ett alternativ då det bara drabbar mina kollegor..
    Vecka 6, går in i v. 7 på torsdag. Ja det har jag fått! Det är bättre nu. Det är samma sak hos oss. Jag försöker att stressa mindre och tänka att man inte kan hinna med allt. Man måste försöka vara snäll mot sig själv. Om det bara är en själv man behöver tänka på kan man ju stressa på i vanlig takt men nu är har vi ju sällis så lika bra att dra ner på tempot :) Man får göra sitt bästa!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015