• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Bullen11

Är i v.8+2 idag, tycker också tiden går ganska snabbt! Har inskrivning på MVC tisdag nästa vecka, och bokade faktiskt in ett till VUL samma dag men tidigare än inskrivningen.... jag vill vara säker på att allt är bra innan jag går in för det här helt och hållet :P Var ju på VUL i fredags (v.7+5) och fick se ett fint hjärta :) Men ändå kan jag inte slappna av.... magen är såååå svullen och jag känner mycket växtvärk nu, däremot ömmat knapp brösten längre och illamåendet blir mindre och mindre... så känns skönt att ha ett till inbokat om en vecka.

• mammalovis
    svea74 skrev 2015-03-10 08:20:20 följande:
    Tack snälla för de orden! Känner ingen i närheten som är gravid/nyss varit så för mig och min sambo finns det liksom ingen att bolla såna här - ibland naiva - tankar med.
    Inga tankar är naiva, det är ju en ny fas i livet ni genomgår och allt är nytt. Lyft tankarna här istället för att gå och grubbla i onödan. Alltid finns det någon med liknande tankar eller ett bra svar kanske.
  • mammalovis
    Rakkaani skrev 2015-03-10 12:11:16 följande:
    Hoppar in här! Har BF 31 Oktober :) Har en son född 2011, bor i Stockholm.
    Välkommen hit! Jag har äldsta dotter född i december 2010, så det var på 4 dagar när en 2011. Sedan har vi en på 21 månader också.

Dottern har pratat om att jag varit sjuk på förskolan, men om det är för att både jag och lillasyster var förkylda och hemma i torsdags när hon var på förskolan eller om det hänger ihop med att jag varit så trött och legat mycket i sängen är svårt att veta. Vi vill ju gärna inte få henne att tro ännu att vi får en bebis förrän vi gjort kub i alla fall. Hur tänker ni?
  • mammalovis
    Korvstroganoff skrev 2015-03-10 16:22:41 följande:
    Ja men eller hur!! Sen om vi går över tiden så kommer det med all säkerhet gå superlångsamt igen! När jag var på hälsosamtal sa bm att varje dag en går över tiden känns lika lång som hela graviditeten!
    En god tanke är att till viss del ställa in sig på att man går 14 dagar över, då blir det inte lika jobbigt tror jag. Nu har jag haft snälla barn, en 4 dagar innan bf och nästa på bf, så jag kan ju inte klaga ändå. För mig blev ju bf nästan att gå över tiden. Tack och lov jobbade jag till 5 dagar innan, så tiden gick rätt fort ändå. Men jag vet både mammakompisar och människor på forum som haft seeega dagar när de gått över. Att vara bland de sista ut i en månadstråd brukar göra väntan än segare. Så när jag hade bf på nyårsdagen var jag med i både december o januarigruppen.
  • Fru Hermelin
    Rakkaani skrev 2015-03-10 12:11:16 följande:

Hoppar in här! Har BF 31 Oktober :) Har en son född 2011, bor i Stockholm.

Välkommen! Bor också i Stockholm, med en dotter född 2010 Bf 21/10
  • Maskara5

Bokade av KUB och ändrade till VUL i stället, kunde inte föreställa mig hur vi skulle ta ställning till nått annorlunda svar än vi väntar oss..

• Flerattälska
    SarahJ skrev 2015-03-10 15:31:26 följande:

Kunde gått bättre... skulle borda vara i v 8 men det såg ut som att jag bara va i v 5-6. Han sa nog att det såg normalt ut för att vara i den veckorna. Han såg en hinnsäck och en gulesäck. Ska tillbaka sista mars på ett nytt vul.

Har nog redan ställt in mig på missfall igen....

Åh så tråkigt. Jag håller tummarna för er och för att ni får positiva besked den sista. Förstår att det är en oändlig väntan.
  • Zam96

Undrar om någon har lite koll på detta? Eller som själva varit på VUL och sett hur de mätt embryot..

De vita prickarna på denna bilden är hur barnmorskan mätte men jag undrar om det inte finns någon chans att hon skulle mätt så som de röda prickarna visar? Eller vad är det gråa vid sidan om annars? Den runda saken är ju självklart gulesäcken.

Eller är det bara jag som är dum och önskar för mycket? Tungan ute Jag blev ju flyttad från vecka 8 till vecka 6, vilket betyder att jag plussade tre dagar efter befruktning isf... Hjärtslag fanns, men embryots veckoberäkning var ju helt... Ja...

• Zam96
    Zam96 skrev 2015-03-10 21:35:25 följande:

Undrar om någon har lite koll på detta? Eller som själva varit på VUL och sett hur de mätt embryot..

De vita prickarna på denna bilden är hur barnmorskan mätte men jag undrar om det inte finns någon chans att hon skulle mätt så som de röda prickarna visar? Eller vad är det gråa vid sidan om annars? Den runda saken är ju självklart gulesäcken.

Eller är det bara jag som är dum och önskar för mycket? Tungan ute Jag blev ju flyttad från vecka 8 till vecka 6, vilket betyder att jag plussade tre dagar efter befruktning isf... Hjärtslag fanns, men embryots veckoberäkning var ju helt... Ja...

Oj, de röda = barnmorskans mått
    de gula = "mina"?
  • Irlais
    Zam96 skrev 2015-03-10 21:36:32 följande:
    Oj, de röda = barnmorskans mått
    de gula = "mina"?
    På mitt VUL mätte läkaren likadant. Är helt säker eftersom jag tyckte det var konstigt. Vet inte vad det bredvid embryot är, kanske början till moderkaka?
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015