Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Hej!
Jag hänger gärna på här! Bf 23/10, tredje barnet.
Jag trodde aldrig att jag skulle bli gravid igen då min kropp började spela mig hemska spratt sedan spiralen åkte ut för snart 18 månader sedan. Har haft blödningar större delen av menscykeln varje månad och ibland var jag blödningsfri bara en vecka.
Efter olika hormonbehandlingar plussade jag då redan v 3+2.
Har haft blödningar ända sedan äl+5 från och till, som längst 13 dagar i streck.
Har dock fått göra tre vul redan och allt ser ut som det ska. Nu har jag inte blödigt på fem dagar så jag hoppas att det är över nu.
Jag har flera vul inplanerade av olika anledningar och det känns skönt att få se att allt står rätt till.
Såg att någon mer (liksom jag) har fortsatt att testa nu när vi har kommit en liten bit in i graviditeten. Jag var säker på missfall då strecket blev svagare, men jag fick veta att när hcg når så höga nivåer kan inte testen mäta det längre. Min gyn sa att tom deras tester kunde visa negativt bara för att nivån var så hög att det kunde slå över och visa helt fel. Så släng testerna nu!
Jahapp, då har man legat vaken inatt med utslag på hela kroppen :( nu har det börjat svälla runt ögonen o pirra i läpparna, har fått i mig antihistamin så förhoppningsvis lägger det sig igen annars är det bara att åka in akut :( surt att inte veta vad jag reagerar på, får bara såhär när jag är gravid...
Undrar om någon har lite koll på detta? Eller som själva varit på VUL och sett hur de mätt embryot..
De vita prickarna på denna bilden är hur barnmorskan mätte men jag undrar om det inte finns någon chans att hon skulle mätt så som de röda prickarna visar? Eller vad är det gråa vid sidan om annars? Den runda saken är ju självklart gulesäcken.
Eller är det bara jag som är dum och önskar för mycket?
Jag blev ju flyttad från vecka 8 till vecka 6, vilket betyder att jag plussade tre dagar efter befruktning isf... Hjärtslag fanns, men embryots veckoberäkning var ju helt... Ja...

Är det normalt att inte ha något illamående alls ?:) har inte mått illa alls är i vecka 10 9+5, har ju andra symtom som trötthet hungrigare, humörsvängningar ,ömma större bröst och svullen mage :)
Är det normalt att inte ha något illamående alls ?:) har inte mått illa alls är i vecka 10 9+5, har ju andra symtom som trötthet hungrigare, humörsvängningar ,ömma större bröst och svullen mage :)
Blödde dan innan jag plussade för ca tre veckor sen. Fick lite rosa på pappret på kvällen och på morgonen var det en fläck lika stor som en tia i bindan. Efter tre missfall tidigare så är inte hoppet så värst stort.
Förstås så åkte han på jobb igår och kommer hem först på måndag. allt händer när han är borta.
Sist fick dottern magsjuka.
En god tanke är att till viss del ställa in sig på att man går 14 dagar över, då blir det inte lika jobbigt tror jag. Nu har jag haft snälla barn, en 4 dagar innan bf och nästa på bf, så jag kan ju inte klaga ändå. För mig blev ju bf nästan att gå över tiden. Tack och lov jobbade jag till 5 dagar innan, så tiden gick rätt fort ändå. Men jag vet både mammakompisar och människor på forum som haft seeega dagar när de gått över. Att vara bland de sista ut i en månadstråd brukar göra väntan än segare. Så när jag hade bf på nyårsdagen var jag med i både december o januarigruppen.
Detta år kommer jag gå moln typ hela tiden :).
Är extra glad idag, solen skiner och det är såå varmt på balkongen att jag inte kan dricka upp kaffet för de blir de svettigt :p .
Sambon går också på moln tror jag :) . Igår kväll pussade han godnatt på magen. Ändå är han en sådan som , äsch det är ingen bebis där inne än. Blev så lycklig att jag fick tårar i ögonen <3