Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Minns jag helt fel eller var det nån här som också hade/har magkatarr?
Tar tacksamt emot tips på hur jag kan slippa smärtan för jag blev avrådd av sjukvården att ta zantac eller nexium som jag har tagit tidigare. De har varit de ända tabletterna som har hjälpt mig. Smärtan håller på att ta kål på mig! Mår som bäst när jag ligger ner, men jag har ett jobb och en 17månaders att ta hand om.
Hej alla jag hoppar in här!
Bf 1 november så det kan mycket väl bli en oktober bebis för oss :)
finns det någon facebook grupp för oss? ^^
Kul!! Har beräknat 2/11 :D ingen FB grupp vad jag vet men hoppar gärna med isofl:) första barnet? har du några symptom? Harsjäkv inte ett enda.. Skönt på ett sätt;) men lite nervös blir man allt!:/
Hej alla jag hoppar in här!
Bf 1 november så det kan mycket väl bli en oktober bebis för oss :)
finns det någon facebook grupp för oss? ^^
Minns jag helt fel eller var det nån här som också hade/har magkatarr?
Tar tacksamt emot tips på hur jag kan slippa smärtan för jag blev avrådd av sjukvården att ta zantac eller nexium som jag har tagit tidigare. De har varit de ända tabletterna som har hjälpt mig. Smärtan håller på att ta kål på mig! Mår som bäst när jag ligger ner, men jag har ett jobb och en 17månaders att ta hand om.
Det ända jag har fått img de sista dagarna utan att få allt för ont är yoghurt och bröd.
Tack för tipsen! ska prova!
Vem avrådde dig från att ta nexium?? Det var det dummaste.. Det verkar lokalt på receptorerna i magsäcken och är ingen fara för ett foster. Min läkare sa att jag ska fortsätta ta det som vanligt! Fortsätt med nexium nu. Ta Novalucol eller Novalucid om det behövs också!
För er som har magkatarr, i första hand kan man testa Novalucol, novalucid, rennie el gaviscon. Men om inte dessa hjälper är det Losec som gäller. Den är godkänd vid graviditet. Och det stämmer som någon skrev att preparat som t ex zantac inte ska användas. Nexium liknar Losec så det borde gå bra, men den är inte testat då jag hade inte valt den. /Apoteksarbetande/läkemedelsrådgivare
Om 2 dagar skall vi berätta för våra föräldrar att de skall få ett litet barnbarn. Bjudit båda föräldrarna till oss på middag. Ska bli superkul men samtidigt nervöst :) Har ni berättat för era nära och kära än, och isåfall hur?:)
Om 2 dagar skall vi berätta för våra föräldrar att de skall få ett litet barnbarn. Bjudit båda föräldrarna till oss på middag. Ska bli superkul men samtidigt nervöst :) Har ni berättat för era nära och kära än, och isåfall hur?:)
Spännande! Vilken vecka är du i? Jag ringde min mamma efter att ha varit på gynakuten och dom sa att jag eventuellt hade utomkveds. Ringde och tårarna bara sprutade och jag hulkade fram att jag var gravid men att det kanske inte såg så bra ut. Mamma åkte hit på en gång och tröstade och sen visade det sig att allt är som det ska ändå. Haha, lite dramatiskt! Men nu är hon och pappa bara jätteglada såklart. Dom ringer nästan varje dag och kollar läget. Har berättat för mina närmsta vänner också och dom blev så himla glada! Allt känns lite mer verkligt nu när andra vet :) hur tänkte ni berätta?