Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Jag har beställt nyckelringar med berlocker på där det står Oktober morfar , Oktober Mormor, och ett litet rött hjärta på vardera, som jag ska ge mina föräldrar.
Mamma fyller år i slutet av Mars så hon ska få den som en present vid påsk när vi ses :) .
Pappa ska också få den som en present.
Resten av min familj blir också vid påsk.
Sambons familj, blir någon gång efter påsk. Han väntar gärna så länge som möjligt tills det inte finns några risker kvar och allt för många vet.
Men han nästan tjatar att jag måste ju berätta för någon snart, annars spricker jag :p
Är det någon annan som har fått riktigt magnip? Så man ligger dubbelvikt? Har mått mycket illa sista veckan men nu har jag istället fått tok-ont i magen. Känns att det är tarmarna som jobbar hårt, tror ni det beror på alla gravidhormoner?
,Gick in i vecka 10 i tisdags. Har inte känt mig så
trött fram tills nu, men nu har den stora tröttheten kommit. Är förkylda samtidigt men på bättringsvägen. Kände mig symtomfri förra grav vid vecka 10 men då blev det missfall.
För första gången tror jag på detta.har mensvärk och ömma bröst fortfarande.
Fick reda på idag att jag är rhnegativ, jag som alltid trott jag är positiv. Verkar vara ovanligt, nån mer som har rh-? Nu kommer jag säkert börja oroa mig över det också...
Fick reda på idag att jag är rhnegativ, jag som alltid trott jag är positiv. Verkar vara ovanligt, nån mer som har rh-? Nu kommer jag säkert börja oroa mig över det också..
Vi gifter oss i april och är då i vecka 10+4 och funderar på att berätta det på festen genom ett telegram från bebisen i magen. :)
Någon undrade varför man vill göra många vul och att man inte vet hur det påverkar bebisen.
Här är mina skäl:
Jag har haft blödningar från och till under hela graviditeten. Sammanlagt ca tre veckor. Det tog 15 månader och många hormonbehandlingar innan jag fick mitt plus.
Pga behandlingarna har jag även fått fyra cystor som fortsätter att växa. De måste kontrolleras för att se om de går tillbaka av sig själva. Bebisen tittas också till samtidigt.
Med sonen fick jag också flera vul, då de trodde att jag hade fått utomkveds. En läkare ville tom lägga in mig för op innan en annan bedömde att det inte alls var utomkveds.
Han är idag en fullt frisk 4,5-åring.
Jag blir jättestressad av alla som säger att man inte vet hur många ul påverkar barnet. Jag kommer att få minst ett par till, oavsett om jag vill eller inte. Alla väljer inte och även om man önskar sig vul så är det oftast av en orsak, försökt länge, haft flera mf, mm.
Jag är också rh-, och har fött fem friska barn. Det innebär att du får ta en spruta när barnet är fött så du inte bildar antikroppar mot ev kommande graviditeter. Jag kommer inte ihåg riktigt mer vad det innebär men det har aldrig varit något problem.
Är oxå rh- fick en spruta efter förra förlossningen. På måndag har jag fått tid för vul då i v 8+0 förra året hade jag både en ofosterlig graviditet och ett MA. Därför vill jag inte vänta till v 17-20 på att titta in utan för att lugna mig själv vill jag se så allt är okej. V 14-16 får jag ännu ett ul och sedan ett rul.
Jag jobbar på ett korttidsboende och har väldiga problem med lukter just nu. Idag på jobbet klappade en äldre dam mig på magen och sa grattis jag gissar på 6-7 veckor nu. Jag har inte sagt till någon på jobbet än!!! Hon skrämde mig lite Hahahahaha