Hej TS, jag kunde ärligt talat inte strunta i att kommentera din tråd efter att ha läst vad alla (framförallt du) har skrivit..
Tänker börja med att pga din tråd och kommentarer låter som en fruktansvärd förälder, som inte bryr sig ett dugg om din dotter egentligen utan alla ska bara rätta sig efter vad du vill!
Redan från en ung ålder (ja yngre än din dotter!!) så mådde jag väldigt dåligt av att äta kött, men blev tvingad till det iaf precis som du försöker göra mot din dotter.
Jag blev fasthållen vid bordet och allt på tallriken var tvunget att bli uppätet, trots att det var någon annan som lagt upp min portion. Min pappa lät precis som du gör nu, och han gjorde detta emot mig i åratal. Han har även misshandlat mig flertal ggr för att jag inte tyckt precis som honom i allt,
Dessa år av förtryck, för det är just det, ledde mig in i djup depression och även självmordstankar. Försökte flera ggr ta mitt liv tom men misslyckades varje gång..
När jag var 13 så blev jag lakto.ovo.vegetarian, total vägrade äta djur, läste på vad jag behövde äta istället. Min fysiska hälsa blev mycket bättre än vad den någonsin varit innan, gick från att vara konstant sjuk till friskaste i klassen, min psykiska hälsa blev också bättre då jag äntligen kunde vara mig själv och jag slapp känna skuld över att äta en annan levande varelse!
Hoppas verkligen att du kan lära dig utav min pappas misstag, så att du får en välmående dotter som faktiskt vill ha kontakt med dig. En dotter som inte försöker (och kanske lyckas) ta livet av sig pga hur dåligt du får henne att må! En dotter som faktiskt känner sig älskad utav båda sina föräldrar!
Jag sa upp kontakten med min pappa när jag var 17 och tänker aldrig ta upp den heller, då han gjorde sitt val att inte vara en förälder.
Förvirras även utav att du säger att du säger "att jag har inte kraft och ork med att kolla upp vad hon isåfall behöver! Och jag tänker inte stå och laga extra mat till henne!"
Är inte ditt barn det viktigaste du har?? För om hon är det tar du dig tiden.
Och du måste inte stå varje dag och laga extra mat, mitt tips är att ni kör storkok på helgerna (gör det tillsammans med dottern) och fryser in portioner i påsar som bara är att ta fram och värma på vardagarna. Gör flera olika de första gångerna, prova olika recept så kommer ni fram till vad hon gillar +det blir mer sorter att välja mellan sedan för henne sedan
Hoppas verkligen att din dotter slipper gå igenom samma helvete som jag har, hon förtjänar mycket bättre än det. Och som många sagt tidigare i tråden, var istället glad för att du har en så fin och smart dotter som förstår vad det verkligen är på tallriken