• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • VhS
    Menstruella skrev 2015-02-21 11:45:34 följande:
    Så skönt! Har du fått någon mage än? :) Jag ligger ju en vecka före dig och magen har kommit igång och vuxit jättemycket senaste 10 dagarna kanske! Från nästan helt platt till att faktiskt se gravid ut, känns väldigt konstigt! Fast mysigt såklart :D
    Ja, lite grann. På morgonen syns bara en liten bula under naveln men på kvällen syns det väldigt tydligt att det börjar komma en liten gravidmage :) 

Jag skulle vilja vänta några veckor med att berätta på jobbet men samtidigt börjar jag tröttna på alla löst sittande kläder. Jag har inhandlat två par mamma-byxor i alla fall, sååå skönt att slippa en hård byxlinning som skär in i magen! 
  • Menstruella
    VhS skrev 2015-02-22 17:25:44 följande:
    Ja, lite grann. På morgonen syns bara en liten bula under naveln men på kvällen syns det väldigt tydligt att det börjar komma en liten gravidmage :) 

Jag skulle vilja vänta några veckor med att berätta på jobbet men samtidigt börjar jag tröttna på alla löst sittande kläder. Jag har inhandlat två par mamma-byxor i alla fall, sååå skönt att slippa en hård byxlinning som skär in i magen! 
    Mysigt! :)
    Vad jobbar du med? Själv var jag "tvungen" att berätta på jobbet redan vecka 6, jobbar som sjuksköterska och dom hade planerat en dag att jag skulle hantera cellgiftsdropp som man ju INTE ska hålla på med då man är gravid. Så det var bara att säga som det var! Kändes lite sådär men har samtidigt varit ganska skönt de dagar man mått som sämst på jobbet.
  • VhS
    Menstruella skrev 2015-02-23 19:16:34 följande:
    Mysigt! :)
    Vad jobbar du med? Själv var jag "tvungen" att berätta på jobbet redan vecka 6, jobbar som sjuksköterska och dom hade planerat en dag att jag skulle hantera cellgiftsdropp som man ju INTE ska hålla på med då man är gravid. Så det var bara att säga som det var! Kändes lite sådär men har samtidigt varit ganska skönt de dagar man mått som sämst på jobbet.
    Ja, då blir det ju genast svårare att hålla det hemligt om man hamnar i en sån situation. 

Jag är lärare. Tänkte berätta för mina "närmsta" på jobbet den här veckan, de jag kommer bäst överens med och som jag brukar hänga lite med på fritiden. Fast de har säkert redan misstänkt att jag är gravid :)  Framför allt tänker jag försöka hålla det hemligt för eleverna så länge som möjligt. Men har ju kommit på att det blev ganska bra planerat med bebis i augusti så jag inte försvinner mitt i ett läsår i alla fall! 
  • Cherie

Hej! Jag hoppar in här lite i efterhand. Vad roligt att många väntar i augusti, jag väntar mitt tredje barn 24/8. Vi är relativt nyinflyttade till Linköping då vi bott i Sthlm/Uppsala de senaste 10 åren. Var på kub UL för två veckor sedan och allt såg bra ut. Fortfarande lika magiskt att se sin plutt för första gången. Ha det fint allihopa :)

• casey

Härligt cherie :) mysigt med tredje. Hur gamla är dina andra barn?

Jag berättade med för chefen häromdan. Hon sa att hon hade planer för mig till hösten och att jag fick välja mellan två jobb, då kände jag att det var läge att berätta så de inte planerar i "onödan" och kan hitta någon annan istället. Jobbar med på skola!

• Cherie

Min dotter blir 8 i april och sonen är 6, skiljer 1,5 år mellan dem så det var en intensiv småbarnsperiod för mig. Denna gång ser jag framemot att få njuta av det på ett helt annat sätt.

Det är oxå spännande att barnen förstår vad som pågår och väntar minst lika ivrigt som oss, helt underbart att se.

Själv slipper jag berätta för någon chef då jag sa upp mig från mitt tidigare jobb när vi flyttade hit. Hade tänkt njuta av arbetslösheten ett litet tag så barnen fick landa efter flytt och jul och allt vad det innebär men så blev jag gravid i samma veva vi flyttade och, ja vem vill anställa en gravid kvinna?

Har det börjat synas på er ännu? Jag var supersvullen i början nu när det lagt sig kan man absolut se en kula där.

• casey

Låter jättehärligt, och roligt för syskonen.

Okej, vad fick er att flytta hit? Har också bott i Stockholm, bara något år, för några år sen, men tycker att linköping är helt perfekt i storlek och invånare :)

Njae, jag tycker alltid att jag har haft den där lilla kulan/putmagen men att den nu får en annan innebörd, haha. Att magen är mer spänd och så. Men märkte också när jag skulle ta på min termobrallorna att de satt aningen tightare om magen än innan.

• Cherie

Eftersom att maken är från Norrköping sedan tidigare har vi alltid haft det som mål att flytta närmare familjen. (Min bor i Norrland och det kändes aldrig som nåt alternativ för oss). Så fick han jobb på Saab och nu är vi här.

Hehe ja jag har oxå haft en liten putmage sedan innan, skönt att man har något att skylla det på nu, oavsett om det är hela orsaken eller ej :)

Vad jobbar ni allihopa med?

• casey

Okej :) trivs ni bra här då?

Jag jobbar som elevassistent åt en flicka i en skola. Har mest jobbat på förskola innan.

Vad jobbade du med innan?

• Cherie

Jag jobbade ute på Arlanda i taxfree butikerna som assisterande butikschef.

Svar på tråden Gravid i Linköping?