• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • Hjärterdam91

Hoppar också in här. Väntar vårt första barn i oktober. Är i vecka 9 nu så är inte så långt gången som många av er andra. Har inte inskrivningssamtalet förrän 17 mars och första UL 30 mars. Känns som en evighet dit !

• Menstruella
    maliiin87 skrev 2015-02-27 18:50:58 följande:

Hej ! Jag väntar första barnet 22 maj. Bor i linköping.

Vad mysigt med en liten sommarbebis! Mår du bra då? :)
  • Menstruella
    Hjärterdam91 skrev 2015-02-27 19:43:34 följande:

Hoppar också in här. Väntar vårt första barn i oktober. Är i vecka 9 nu så är inte så långt gången som många av er andra. Har inte inskrivningssamtalet förrän 17 mars och första UL 30 mars. Känns som en evighet dit !

Rätt som det är så kommer du vara där! Känns som att jag alldeles nyss var i vecka 6 och då kändes det ju veeerkligen som en evighet till UL! Nu väntar jag på att börja känna bebisen röra sig istället :)
    Hur mår du för övrigt? Illamående?
  • maliiin87
    Menstruella skrev 2015-02-28 18:20:56 följande:

Vad mysigt med en liten sommarbebis! Mår du bra då? :)

jo det ska bli jätte mysigt:) har mått illa från start till nu så det är lite jobbigt men annars mår jag bra.

hur mår du? Klarat dig från illamående? :)
  • Hjärterdam91

Illamåendet kommer och går under dagen, men har inte kräkts något. Molvärk till och från. Det värsta är mina bröst som bara gör ondare och ondare ;) Men är så otroligt glad över att vara gravid så känner att jag kan må hur som helst :)

Menstruella skrev 2015-02-28 18:24:43 följande:

Rätt som det är så kommer du vara där! Känns som att jag alldeles nyss var i vecka 6 och då kändes det ju veeerkligen som en evighet till UL! Nu väntar jag på att börja känna bebisen röra sig istället :)

Hur mår du för övrigt? Illamående?

• Menstruella
    maliiin87 skrev 2015-02-28 22:37:30 följande:
    jo det ska bli jätte mysigt:) har mått illa från start till nu så det är lite jobbigt men annars mår jag bra.

hur mår du? Klarat dig från illamående? :)
    Jobbigt det där, hoppas du slipper det snart! Jag mådde mycket illa i början men nu har det i princip gått över helt vilket jag är väldigt tacksam över! Kan börja må lite illa om jag slarvar med mellanmål så jag blir för hungrig.
  • Menstruella
    Hjärterdam91 skrev 2015-03-01 08:01:14 följande:

Illamåendet kommer och går under dagen, men har inte kräkts något. Molvärk till och från. Det värsta är mina bröst som bara gör ondare och ondare ;) Men är så otroligt glad över att vara gravid så känner att jag kan må hur som helst :)

Hoppas det går över de kommande veckorna, för mig släppte det i princip över en natt :) Men visst kan man på ett sätt vara glad över alla symtom också, det känns ju lite mer verkligt då!
  • maliiin87

Jag hoppas med att det släpper snart. Har dessvärre känslan av att jag får dras med det tills det är dags. Mellanmålen är viktiga. Vet du om ni får en pojke eller flicka? Eller väntar ni tills det är dags?.

Menstruella skrev 2015-03-01 17:28:24 följande:

Jobbigt det där, hoppas du slipper det snart! Jag mådde mycket illa i början men nu har det i princip gått över helt vilket jag är väldigt tacksam över! Kan börja må lite illa om jag slarvar med mellanmål så jag blir för hungrig.

• Menstruella
    maliiin87 skrev 2015-03-01 20:23:27 följande:

Jag hoppas med att det släpper snart. Har dessvärre känslan av att jag får dras med det tills det är dags. Mellanmålen är viktiga. Vet du om ni får en pojke eller flicka? Eller väntar ni tills det är dags?.

Vi har inte varit på UL nummer två än så vi har inte kunnat ta reda på det. Vi har egentligen sagt redan från början att vi inte vill veta i förväg, men nu börjar man ju bli väldigt nyfiken! Vi får se :) Hur har ni gjort?
Svar på tråden Gravid i Linköping?