• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • maliiin87

Tror bara det finns på hm. Har inte hittat någon annan stans.

Menstruella skrev 2015-03-03 21:20:30 följande:

Någon som har tips på var man kan hitta mammakläder i någon fysisk affär i linköping? Tog en liten runda idag men tycker det verkar himla snålt, enda stället som hade lite grejer var h&m. Internet är ju bra annars men tycker bättre om att kunna prova kläderna direkt!

• Menstruella
    maliiin87 skrev 2015-03-05 13:22:57 följande:

Tror bara det finns på hm. Har inte hittat någon annan stans.

Konstigt tänkt av affärerna! :) 
  • maliiin87

Ja verkligen. Jag beatällde byxor från mom2mom däe hade dom mycket och dom va bra:)

Menstruella skrev 2015-03-05 17:05:39 följande:

Konstigt tänkt av affärerna! :) 

• Kottex

Mindre än 3 veckor kvar till ul. Vad är väntans tider.? Trodde inte en graviditet kunde innebära så mycket väntan, nedräkning från dag till dag till nästa dag :)

• Cherie
    Kottex skrev 2015-03-05 21:56:14 följande:

Mindre än 3 veckor kvar till ul. Vad är väntans tider.? Trodde inte en graviditet kunde innebära så mycket väntan, nedräkning från dag till dag till nästa dag :)

Så är det verkligen. En evig väntan, först att komna över den magiska vecka 12 sedan UL, sparkar och allt vad det är och så klart den längsta väntan av allt, BF
  • PLSB

Hej!

Hoppas att det är ok att jag hänger med på en liten kant här, även om jag slutade vara gravid för en vecka sedan. Sitter här med ett sovandes litet hjärtegryn i knät. Född i v 41+0. Vi bor strax utanför stan och känner aldeles förlite andra småbarnsföräldrar, än så länge iaf ;)

• IMHO

Händelserik dag: in med nyponsoppa, ut med nyponsoppa, in på gynakuten, ut med urin, in med dropp, ut med blodprover, in till läkaren, ut med snacket, av med byxorna, in med UL-proben, ut med UL-bild på gullig bebis, in på ett lugnt rum och ned i en skön fåtölj. Bonus i slutet: in med Coca-Cola MEN INTE ut med Coca-Cola. y

• Kottex
    PLSB skrev 2015-03-06 13:18:30 följande:

Hej!

Hoppas att det är ok att jag hänger med på en liten kant här, även om jag slutade vara gravid för en vecka sedan. Sitter här med ett sovandes litet hjärtegryn i knät. Född i v 41+0. Vi bor strax utanför stan och känner aldeles förlite andra småbarnsföräldrar, än så länge iaf ;)

Absolut. Vad härligt, gratulerar till den lille :) gick allt bra? Första, andra, tredje osv?
  • Kottex
    IMHO skrev 2015-03-06 15:39:28 följande:

Händelserik dag: in med nyponsoppa, ut med nyponsoppa, in på gynakuten, ut med urin, in med dropp, ut med blodprover, in till läkaren, ut med snacket, av med byxorna, in med UL-proben, ut med UL-bild på gullig bebis, in på ett lugnt rum och ned i en skön fåtölj. Bonus i slutet: in med Coca-Cola MEN INTE ut med Coca-Cola. y

Nej men usch vad tråkig dag, samt väldigt skoj att få se den lilla. Hur långt är du gången? Hoppas du mår bättre.
  • IMHO
    Kottex skrev 2015-03-06 20:40:24 följande:

Nej men usch vad tråkig dag, samt väldigt skoj att få se den lilla. Hur långt är du gången? Hoppas du mår bättre.

Tack! Fick en bra stund utan illamående efter droppet och åt just en måltid för första gången sedan tisdags lunch. Det är ett smygande illamående på gång, men jag är glad för de relativt normala timmarna jag fått idag. Hoppas få behålla den här maten.

Att få se en liten krabat väger upp allting - alla gånger. Vi går precis in i vecka 12 nu.

Finns det nåt ni inte orkar, tål eller får just nu som ni längtar efter? Jag längtar efter att orka jogga. Längtar till skogen, men bor för långt ifrån en för att kunna promenera.
Svar på tråden Gravid i Linköping?