• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • PLSB
    Kottex skrev 2015-03-06 20:37:29 följande:

Absolut. Vad härligt, gratulerar till den lille :) gick allt bra? Första, andra, tredje osv?

Tack :)

Det är första barnet, och jag själv har hyffsat nyss fyllt 30. Jag var ganska medtagen efteråt, men repade mig bättre än de väntat sig. Det är fantastiskt vilka grejer kroppen klarar av egentligen. Jag har nog inte själv fattat det hela än ;)
  • maliiin87

Nej vad jobbigt. Hoppas det blir bättre och att du slipper illamåendet snart.

IMHO skrev 2015-03-06 15:39:28 följande:

Händelserik dag: in med nyponsoppa, ut med nyponsoppa, in på gynakuten, ut med urin, in med dropp, ut med blodprover, in till läkaren, ut med snacket, av med byxorna, in med UL-proben, ut med UL-bild på gullig bebis, in på ett lugnt rum och ned i en skön fåtölj. Bonus i slutet: in med Coca-Cola MEN INTE ut med Coca-Cola. y

• maliiin87

Grattis!

Hoppas allt är bra! Hur länge sen är det du fick?:)

PLSB skrev 2015-03-06 13:18:30 följande:

Hej!

Hoppas att det är ok att jag hänger med på en liten kant här, även om jag slutade vara gravid för en vecka sedan. Sitter här med ett sovandes litet hjärtegryn i knät. Född i v 41+0. Vi bor strax utanför stan och känner aldeles förlite andra småbarnsföräldrar, än så länge iaf ;)

• casey

Inatt drömde jag att jag fick barn, 2 ggr. Första barnet var 1cm långt och va bara en liten geléklutt som bodde i en burk. Kom på efter 2 dagar att; oj jag kanske behöver amma den och den va mindre än bröstvårtan när den låg där Det andra barnet var beräknat som nu i augusti men kom den 15mars, hon var ca 3,4 år när hon kom ut och jag blev besviken för att jag missat bebistiden. Skönt att vakna ur vissa drömmar :)

Vet ni vart man kan gå på gravid-vattengympa? Är de nåt ni har tänkt göra?

• casey
    PLSB skrev 2015-03-06 13:18:30 följande:

Hej!

Hoppas att det är ok att jag hänger med på en liten kant här, även om jag slutade vara gravid för en vecka sedan. Sitter här med ett sovandes litet hjärtegryn i knät. Född i v 41+0. Vi bor strax utanför stan och känner aldeles förlite andra småbarnsföräldrar, än så länge iaf ;)

Stort grattis till bebisen !! :)
  • maliiin87

Tror det finns lite olika ställen som har vattengympa. Jag har kollat på friskvardspoolen.wordpress.com/livsstil/traning/vattentraning-for-gravida/. Funderar på att prova de. Finns även andra som har men tycker att det varit så tidigt på dagen.

casey skrev 2015-03-07 07:28:32 följande:

Inatt drömde jag att jag fick barn, 2 ggr. Första barnet var 1cm långt och va bara en liten geléklutt som bodde i en burk. Kom på efter 2 dagar att; oj jag kanske behöver amma den och den va mindre än bröstvårtan när den låg där Det andra barnet var beräknat som nu i augusti men kom den 15mars, hon var ca 3,4 år när hon kom ut och jag blev besviken för att jag missat bebistiden. Skönt att vakna ur vissa drömmar :)

Vet ni vart man kan gå på gravid-vattengympa? Är de nåt ni har tänkt göra?

• PLSB
    maliiin87 skrev 2015-03-07 07:20:01 följande:

Grattis!

Hoppas allt är bra! Hur länge sen är det du fick?:)

Hon fyller en vecka idag ;)
  • Hjärterdam91

Imorgon är det äntligen dags för VUL, men är så nervös att det inte finns något tickande hjärta :/

• NovemberBarn

Hej, 
    Får jag lov att hoppa in?
    Är dock vääääldigt tidigt ute. Är i vecka 5, och har inte ens ringt Kvinnohälsan än.
    Är dock väldigt exalterad, och vill gärna prata av mig lite, då vi inte berättat för omgivningen än =) 
    29 år, bor i Linköping med min sambo och detta är första barnet!

Svar på tråden Gravid i Linköping?