• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • MalinA87

Det är skönt när man kommer förbi det stadiet. Då kan man förhoppningsvis slappna av lite mer. Sen hade jag nog lite spökveckor typ v 15-21 när jag inte kände nånting och mådde allmänt bra. Sen kom första biffarna runt v 22 och nu känner jag den lille varje dag :)

Är ni nöjda med era barnmorskor?

• Kottex
    MalinA87 skrev 2015-02-09 22:08:03 följande:

Det är skönt när man kommer förbi det stadiet. Då kan man förhoppningsvis slappna av lite mer. Sen hade jag nog lite spökveckor typ v 15-21 när jag inte kände nånting och mådde allmänt bra. Sen kom första biffarna runt v 22 och nu känner jag den lille varje dag :)

Är ni nöjda med era barnmorskor?

Jag hoppas det. Spännande med "bara" 8 veckor kvar. Jag hoppas ni mår bra.

Joodå, barnmorskan var lite virrig dam men väldigt härlig, henne behåller vi :) Har ni haft samma igenom?
  • casey

Va härligt att de gick bra på ul. Längtar tills imorrn då det är min tur!

Har bara träffat min barnmorska en gång men fick ett bra första intryck. Trodde dock de första samtalet skulle va inskrivningssamtal men de har jag nästa vecka, så blir väl lite väl många tider på arbetstid, men men...:) de är det värt!

• MalinA87

Vi har haft samma barnmorska varje gång men har inte träffat henne så ofta ändå.

Först hade vi inskrivningssamtalet, sedan gjorde vi kub, sedan gjorde vi rul på sjukhuset så då vare en läkare som gjorde det.. och efter det har vi ett besök den här veckan när jag är i v25. Men sedan tror jag att det kanske är var 3e eller 4e vecka.. Har ett ul bokat i v 32 också..

Men tiden går så fort ändå tycker jag och det är lite att stå i så vips säger det så är väl tiden inne.

• Menstruella
    Kottex skrev 2015-02-09 17:48:17 följande:

Var på första ul idag och allt såg jättebra ut, såå skönt och nu kan man landa lite ( tror jag) :) kub blev jättebra resultat. Blev flyttad några dagar, från 19 till 16 aug. Jag håller en tumme för er andra denna vecka

Vilken lättnad för er, så himla skönt :)
    Jag var jättenojig över missfall osv första veckorna men har senaste veckorna kunnat släppa det lite, fast nu kommer alla läskiga tankar tillbaka inför UL såklart. Det är väl bara att hoppas på det bästa och inse att det går ju bra för de allra flesta!
  • Menstruella

Roligt att vi har blivit några stycken i tråden!
    Vi har bara träffat barnmorskan en gång men fick ett väldigt bra intryck iallafall :) tur det, man vill ju inte bli fast med någon sur tant eller så.

En fundering: ni som är lite längre gångna, hur hade ni det med illamående efter de första jobbigaste veckorna? Jag har som sagt mått mycket illa fram till kanske v 9-10, sedan har jag mått väldigt bra. Men någon dag då och då, kanske en gång i veckan, är det som att jag får "återfall" och mår illa igen! Idag kräktes jag till och med, för första gången :( Känner mig lite orolig att det hela ska trappas upp igen så att det dagliga illamåendet kommer tillbaka?! Slipper gärna det :)

• MalinA87

Jag mådde bara lite lätt illa i början. Mest på morgonen sedan gick det över. Tröttheten var nästan värre för mig..

Och jag har inte mått illa senare i graviditeten heller. Har inte spytt en enda gång. Men detta är ju väldigt individuellt.

• casey

Vad gör man egentligen på inskrivningssamtalet som tar upp till 1,5timme? :)

• casey

Nu har även jag varit på första ul. En liten livlig en på 4,5 cm! Beräknas 30/8 ist för 26/8 så jag hamnade åt fel håll haha, hoppas på en kall sommar! :)

• VhS

Hej!
    Jag väntar också barn i augusti, är i v 12 nu tror jag. Ska på inskrivningssamtal i morgon och första ul nästa vecka. 

casey skrev 2015-02-11 12:59:17 följande:

Vad gör man egentligen på inskrivningssamtalet som tar upp till 1,5timme? :)

Måste börja med att fråga om inskrivningssamtal, kan det alltså ta 1,5 timme? Hade jag inte alls räknat med! 
Svar på tråden Gravid i Linköping?