• Menstruella

Gravid i Linköping?

Hej! Jag är 23 år och gravid med första barnet, är nu i vecka 12 och beräknas föda i augusti. Skulle gärna komma i kontakt med andra gravida i Linköpingsområdet för att följas åt genom graviditeten och kanske även efter förlossningen :) 

• Svar på tråden Gravid i Linköping?
  • casey
    VhS skrev 2015-02-11 17:14:07 följande:

Hej!
    Jag väntar också barn i augusti, är i v 12 nu tror jag. Ska på inskrivningssamtal i morgon och första ul nästa vecka. 

Måste börja med att fråga om inskrivningssamtal, kan det alltså ta 1,5 timme? Hade jag inte alls räknat med! 
    Grattis till dig:) ja hon sa att de kunde ta 1-1,5h. Men om du har de snart så kanske du kan svara på de sen hur lång tid de tar. :) jag har det på tisdag.
  • Kottex
    casey skrev 2015-02-11 16:11:42 följande:

Nu har även jag varit på första ul. En liten livlig en på 4,5 cm! Beräknas 30/8 ist för 26/8 så jag hamnade åt fel håll haha, hoppas på en kall sommar! :)

Vad härligt Casey att allt såg bra. :)
  • MalinA87

Mitt inskrivningssamtal var absolut inte så långt men det har kanske att göra med hur mycket frågor man själv har. Och det är vårt första barn så det var inte så att vi visste mycket innan... Tror vårt tog 45 min..

• VhS
    casey skrev 2015-02-11 17:45:25 följande:
    Grattis till dig:) ja hon sa att de kunde ta 1-1,5h. Men om du har de snart så kanske du kan svara på de sen hur lång tid de tar. :) jag har det på tisdag.
    Tack, och detsamma till er! Vad härligt att första ul såg bra ut, man (jag) är ju lite nervös innan man vet att allt är ok. 

Får höra av mig imorgon när jag varit där så kan jag ju i alla fall berätta hur långt mitt samtal blev :) 
  • Menstruella

Jag har också varit på UL nu i veckan och allt såg jättebra ut, vilken underbar känsla :D
    Tror det var det häftigaste jag varit med om att se hur en liten filur faktiskt hoppar omkring därinne och redan ser ut som en liten människa!

• casey
    Menstruella skrev 2015-02-14 23:02:56 följande:

Jag har också varit på UL nu i veckan och allt såg jättebra ut, vilken underbar känsla :D
    Tror det var det häftigaste jag varit med om att se hur en liten filur faktiskt hoppar omkring därinne och redan ser ut som en liten människa!

Jaaa, helt underbar upplevelse, min lilla va bara 4,5 cm lång. Går in i v13 på mån.
  • Menstruella
    casey skrev 2015-02-14 23:32:48 följande:
    Jaaa, helt underbar upplevelse, min lilla va bara 4,5 cm lång. Går in i v13 på mån.
    Min var 6,5 cm och jag har precis (idag) gått in i v 14 :) mitt beräknade förlossningsdatum verkade stämma bra så det är fortfarande 21 augusti som gäller. Spännande! Så himla häftigt att man kan se så detaljerat hur gammalt fostret är!
  • VhS

Nu har jag också varit på ul, allt såg bra ut, det var så härligt att få se hjärtat som slog :) Jag blev framflyttad en dag så nu är det den 28/8 som gäller. Skönt att kunna slappna av lite mer nu och faktiskt på riktigt tänka sig att man ska bli mamma!  

• casey
    VhS skrev 2015-02-19 14:40:54 följande:

Nu har jag också varit på ul, allt såg bra ut, det var så härligt att få se hjärtat som slog :) Jag blev framflyttad en dag så nu är det den 28/8 som gäller. Skönt att kunna slappna av lite mer nu och faktiskt på riktigt tänka sig att man ska bli mamma!  

Va härligt :) jag är beräknad till 30/8 så då får vi se om de blir augusti eller septemberbebis:) ja nu kan man gå o titta på de små bilderna iaf när man känner att de fortfarande är overkligt :)!
  • Menstruella
    VhS skrev 2015-02-19 14:40:54 följande:

Så skönt! Har du fått någon mage än? :) Jag ligger ju en vecka före dig och magen har kommit igång och vuxit jättemycket senaste 10 dagarna kanske! Från nästan helt platt till att faktiskt se gravid ut, känns väldigt konstigt! Fast mysigt såklart :D
Svar på tråden Gravid i Linköping?