• Anonym (Bonusmamman)

Hur ser ni på detta? (Styvförälder).

Jag bor tillsammans med en man sedan tre år tillbaka. När vi flyttade ihop så hade han sina barn boendes hos sig på heltid. Men efter ett tag så sa jag ifrån och hans barn började då bo varannan vecka hos mamma och pappa (det blev möjligt då mamman flyttade till samma stad).

Men nu så kan hans barn bara dyka upp huxflux, även under mammaveckan. Detta stör mig nått så otroligt, då jag aldrig kan få vara ifred i mitt eget hem!

Jag har pratat med min man om detta, men han blir bara sur och fräser "mina barn är INTE ivägen i sitt eget hem!!!". Då svarade jag att jo, de är ivägen när de kommer hit på mammaveckan. Då svarar min man "se det då helt enkelt som att de bor här på heltid!"

Det känns som att jag blir helt nertryckt i mitt eget hem. Tillintetgjord, som att mina ord inte är värda ett dyft.

Är det någon mer som är i liknande situation? Vad gör man? Står ut? Separerar? Sätter ner foten ordentligt?

Jag funderar på att prata med hans barn om detta istället, eftersom att deras pappa inte bryr sig om vad jag säger.

Behövde få skriva av mig samt få lite råd.

• Svar på tråden Hur ser ni på detta? (Styvförälder).
  • Anonym (pappa till tre)
    Anonym (ömsesidig respekt) skrev 2015-02-16 19:18:41 följande:
    Usch hoppas han lämnar dig då med din inställning. 
    Eftersom inställningen är ömsesidig så hoppas du nog förgäves.
  • Anonym (pappa till tre)
    Anonym (-) skrev 2015-02-16 19:44:30 följande:
    Det står ju att du är pappa till tre?
    Jaså, gör det? Eller står det att han är pappa till tre? Eller står det rent av att vi båda är pappa till tre?

Välj själv vilket du tycker passar.
  • Anonym (OMG!)
    Gurkburkan skrev 2015-02-16 19:21:20 följande:
    Hon skriver ju "min man" och "min make".
    Ok, jag ser det nu. Slarvigt läst av mig.Skäms
  • nymedlem
    Anonym (MM) skrev 2015-02-16 19:30:34 följande:

Ja de är ju upp till alla att avgöra vilken partner de vill ha i sitt liv. Jag skulle exempel aldrig acceptera att leva med en man som totalt struntade i mina åsikter och behov och som inte respekterade mig, utan som krävde jag skulle dansa efter hans barns pipa.

Men herregud, ts har fått mannen att kasta ut hans barn till 50% för att hon krävde det. Det är enormt MYCKET MER än de flesta skulle kompromissa när det gäller ens barn.

Girig vill ha mer och ts kommer troligen inte ge sig för en barnen slutar "stövla in i HENNES hem" helt och hållet.

Förmodligen så hon kan skaffa egna ungar och tro sig få en "kärnfamilj".

Bra att pappan står på sig!
  • Anonym (A)
    Anonym (pappa till tre) skrev 2015-02-16 19:46:53 följande:
    Eftersom inställningen är ömsesidig så hoppas du nog förgäves.
    Så han går alltså med på att du bokstavligen lyfter upp honom och därefter kastar ut honom med huvudet före den dagen han bestämmer sig för att barnen inte är välkomna längre hemma?
  • Ess
    Anonym (A) skrev 2015-02-16 19:12:54 följande:
    Jo,rent juridiskt spelar det roll vem som står som ägare av huset då den som står som ägare av huset har en del juridiska fördelar vilket den som inte står som ägare av huset inte har.

Men om man inte koncentrerar sig på den juridiska biten utan istället på att försöka komma fram till en lösning som även passar ts.

Jag tycker personligen inte att hans barn har rätt att "klampa in " hur som helst på dom veckor som deras mamma har dom.
    När det gäller att komma överens så har ägarförhållandena absolut inget med det att göra. 

Eller, tja iofs. Äger båda huset och föräldern behöver plats till sina barn och kanske inte har topplön, så kan partnern säga att gör vi inte som jag säger så säljer vi huset och flyttar isär. Sen står föräldern där med ett par barn som knappt får plats i den nya lägenheten han hade råd till.

Jag hade inte heller velat ha det som ts, det hade fått räcka med att stå ut med ungarna vv.
  • Anonym (-)
    Anonym (pappa till tre) skrev 2015-02-16 19:48:38 följande:

Jaså, gör det? Eller står det att han är pappa till tre? Eller står det rent av att vi båda är pappa till tre?

Välj själv vilket du tycker passar.

Jag tycker inte att det passar sig att du först skaffade barn med en kvinna, för att sedan lämna henne för en man. Det är fel mot alla inblandade - inte minst mot barnen.

Så jag gissar på att du (kvinna) har en man med tre barn.

Intalar mig det iaf. Annars lär jag ju inte få någon sömn.
  • Anonym (Också)
    nymedlem skrev 2015-02-16 19:49:40 följande:
    Men herregud, ts har fått mannen att kasta ut hans barn till 50% för att hon krävde det. Det är enormt MYCKET MER än de flesta skulle kompromissa när det gäller ens barn.

Girig vill ha mer och ts kommer troligen inte ge sig för en barnen slutar "stövla in i HENNES hem" helt och hållet.

Förmodligen så hon kan skaffa egna ungar och tro sig få en "kärnfamilj".

Bra att pappan står på sig!
    Jag tror inte att en styvmamma kan få en pappa att kasta ut sina barn 50%. Inte denna pappa i alla fall och tur är väll det.

Att barnen numer bor 50% är väll förhoppningsvis något som barnen, ts, pappan och mamman har kommit fram till.

Det är vad jag tror i alla fall. Men vad vet jag? Tvingar mannen barnen att bo 50% fast han själv inte tycker att det är ok är han en större knäppgök än ts.
  • Anonym (ömsesidig respekt)
    Anonym (-) skrev 2015-02-16 19:54:53 följande:
    Jag tycker inte att det passar sig att du först skaffade barn med en kvinna, för att sedan lämna henne för en man. Det är fel mot alla inblandade - inte minst mot barnen.

Så jag gissar på att du (kvinna) har en man med tre barn.

Intalar mig det iaf. Annars lär jag ju inte få någon sömn.
  • Anonym (A)
    Ess skrev 2015-02-16 19:53:32 följande:
    När det gäller att komma överens så har ägarförhållandena absolut inget med det att göra. 

Eller, tja iofs. Äger båda huset och föräldern behöver plats till sina barn och kanske inte har topplön, så kan partnern säga att gör vi inte som jag säger så säljer vi huset och flyttar isär. Sen står föräldern där med ett par barn som knappt får plats i den nya lägenheten han hade råd till.

Jag hade inte heller velat ha det som ts, det hade fått räcka med att stå ut med ungarna vv.
    Det är den som äger huset samt den som flyttade in i huset först som rent juridiskt har fler fördelar än den som inte äger huset samt flyttade in där sist.

Jag tycker som sagt att dom bör komma fram till en lösning som inte bara passar honom och hans barn utan även ts.

Jag utgår ifrån att barnen är så pass stora för att kunna förstå vikten av att visa hänsyn och respekt genom att inte bara "klampa in" på dom veckorna dom bor hos sin mamma.

Svar på tråden Hur ser ni på detta? (Styvförälder).