• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • EnAnonumius
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-23 11:29:43 följande:
    Du skrev vad jag tänkte. Glad
    Glad
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Hm)

Ett tips TS, en god idé, när du väl får köra bil igen, är att använda farthållaren.

• Anonym (Hoppas inte)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-22 19:46:20 följande:

Tack för alla tips. Speciellt dom som skriver skyll dig själv.

SOM OM ni inte kör för fort. Det är hemskt sällan man ser någon som kör lagligt och gör man det har dom oftast grått hår o är kring 80 år

Jag kör aldrig för fort av just den rädslan att råka ut för en olycka. Jag är 24 år gammal och definitivt inte gråhårig. Jag har hjärnceller och lärde mig trafikregler, däremot. Jag är också rädd för att förolycka någon.

Jag kör också för tillfället en mycket liten bil, som inte trivs så bra med frontalkrockar med stora kombibilar. Hade du sett hur en krock mellan sådana fordon ser ut efteråt så hade du aldrig kört så fort.
  • driver28
    Anonym (Hoppas inte) skrev 2015-02-23 11:07:41 följande:

Personligen hoppas jag att du förlorar kortet och inte får "nåd". Att köra 30 km/h över gränsen är inte något man gör av misstag, heller inget som borde ses som någon bagatell. Jag gör en liten, liten happy-dance inombords, tyvärr.

If you cant do the time, dont do the crime. Stå för det du gör och ta straffet. Hur tänker du när du blåser på på det viset på en 80-väg? En vanlig landsväg alltså. Du utsätter många fler än ditt egen fordon i riskzonen för livsfara.

Jag tycker att det är viktigt att det dels är höga böter och i sådana här extrema fall borttaget körkort under längre tid. Då håller sig vissa kanske till skyltarna nästa gång. Jag tycker också att de "förmildrande omständigheterna" som företrädelsevis tjänstebilssektorn kan få, ska tas bort helt. Då kanske man i värsta fall sitter utan inkomst de månaderna, vilket verkligen vore en läxa. Tjänstebilsfolket som dessutom spenderar större delen av tiden på vägarna borde ju definitivt vara den kategori som går åt hårdast. Sedan är ju tjänstebil något som ofta tillfaller mer ekonomiskt välbärgade, vilket är ännu en anledning.

Jag tycker att du ska skaffa dig ett liv. Hårdare straff för en som haft lite bråttom och riskerar att livet raseras kontra IS som brände 40 människor till döds för att de tillhör en annan religion. Satt i perspektiv kan man bortse från straff för fortkörningen.
  • EnAnonumius
    driver28 skrev 2015-02-23 12:06:10 följande:
    Jag tycker att du ska skaffa dig ett liv. Hårdare straff för en som haft lite bråttom och riskerar att livet raseras kontra IS som brände 40 människor till döds för att de tillhör en annan religion. Satt i perspektiv kan man bortse från straff för fortkörningen.
    Ja och även om IS-terrorismen är ett jäkla helvete att ha med att göra så är det knappast som så att TS brott blir mindre eller är "mer ursäktligt" för den saken skull.

Bara ett jävla patetiskt argument av dig i sammanhanget.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Hoppas inte)
    Haha, jag tänker inte ens kommentera det där. Jag sitter bara här och skrattar åt dig.

Det du menar är alltså att såvida det inte är terrorism så ska vi bortse från det. Sunt sätt att se på saken, du! :D
  • Anonym (rätt)

Körkort är ingen rättighet.

• Sux

Du skulle tänkt på att köra 29km/h för fort istället så hade du bara fått saftiga böter istället.

Lycka till med studierna.

• Utflykt i verkligheten
    Anonym (rätt) skrev 2015-02-23 12:41:25 följande:

Körkort är ingen rättighet.

Exakt. Och det medför enormt mycket ansvar. Och kan man inte hantera det ansvaret så blir man av med körkortet. Enkelt.
  • Utflykt i verkligheten
    Ts liv raseras inte för att hon blir av med körkortet. Hon får planera om sina tillvaro helt bara. Om hon hade kört på en annan människa så hade dock dennes anhörigas tillvaro raserats. Och förmodligen ts liv också.

Löjlig argumentation för övrigt. Det finns självklart andra saker som är värre här i världen, men det betyder väl inte att det är ok bete sig hur som helst ändå? Skulle det vara ok t ex för mig att göra inbrott hos dig om jag bara lät bli att ha ihjäl er? Tror knappast att du skulle släppa in mig med öppna armar bara för att det finns annat som är värre omkring oss.
Svar på tråden Förlorat körkort