• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • Sweet Sofia
    Anayah skrev 2015-02-22 22:30:56 följande:
    Om du fått bötesstraff så får de inte utöver detta dra in körkortet som ytterligare straff, man får inte dubbelbestraffas för samma brott. Det finns det ett flertal prejudicerande domar för vid det här laget. Skaffa dig isåfall en advokat som har koll på detta.

Nej, man får både indraget körkort och böter. Helt korrekt och helt ok. Indraget körkort är inte ett straff i sig utan att du har blivit av med ditt intyg att du kan du får köra bil.
  • Sweet Sofia
    skpklm skrev 2015-02-23 11:05:37 följande:
    Tja,  Peter Nortugh eller vad norrmannen heter fick väl skjuta på straffet för rattfyllan....
    Fast skillnaden är at han fick fängelse/boja och det straffet skjuta på. Plus att han fick indraget körkort och får förmidligen inte alls köra bil mera och han fick dessutom ett rätt så stort skadestånd att betala......
  • Solereii

Må skrive på norsk, siden jeg er norsk. Dette hadde jeg gjort:

Jeg hadde ikke fortalt noen at jeg hadde blitt av med kjørkortet, og kjørt pent og forsiktig uten kjørkort.

• Grande Rock
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-22 15:49:52 följande:

Jag tycker iaf att det är löjligt att dra in körkortet för jag kan ju fortfarande köra liksom.

Känns löjligt att krångla så mkt när jag har en NY BIL i garaget som JAG KAN köra liksom.

suck

vore annat med fyllkörning.

Dåså, kör vetja, det är ju inte kortet du kör med. Se bara till att inte bli stoppad under tiden du är utan kortet, har för mig att man ser allvarligare på olovlig körning är fortkörning.
    Be-bop-a-lula hela jävla dan
  • trilskas
    Solereii skrev 2015-02-23 16:40:42 följande:

Jeg hadde ikke fortalt noen at jeg hadde blitt av med kjørkortet, og kjørt pent og forsiktig uten kjørkort.

Och visat dig ännu dummare. Varför köra utan körkort?!
  • Sweet Sofia
    Solereii skrev 2015-02-23 16:40:42 följande:

Så du rekomenderar/anbefaller ts och göra en kriminell handling? Riskerar att få ännu större straff?

Tvivlar på att du är norsk, då norrmän är mycket mycket smartare än så!
  • Anonym (ledsen)

Jag kommer inte köra utan körkort!

• Anonym (***)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-24 16:02:22 följande:

Jag kommer inte köra utan körkort!

Så hur ska du lösa det då, med skolan?
  • Solereii
    trilskas skrev 2015-02-23 20:00:57 följande:
    Och visat dig ännu dummare. Varför köra utan körkort?!
    Sweet Sofia skrev 2015-02-24 14:36:32 följande:
    Så du rekomenderar/anbefaller ts och göra en kriminell handling? Riskerar att få ännu större straff?

Jeg er så norsk som det går an å være, og ja, jeg hadde kjørt uten kjørkort! Jeg rekommenderar ikke det, men jeg hadde gjort det.

Så lenge det er lite fart som er skylden, fyllekjøring (med rus) er noe annet, da hadde jeg ikke gjort det.
  • Sweet Sofia
    Solereii skrev 2015-02-24 16:35:04 följande:
    Sweet Sofia skrev 2015-02-24 14:36:32 följande:

Jeg er så norsk som det går an å være, og ja, jeg hadde kjørt uten kjørkort! Jeg rekommenderar ikke det, men jeg hadde gjort det.

Så lenge det er lite fart som er skylden, fyllekjøring (med rus) er noe annet, da hadde jeg ikke gjort det.

Jag som trodde det hette förerkort i Norge...
Svar på tråden Förlorat körkort