• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • Anonym (---)

Du har kört för fort och nu gnäller du för att du får ta konsekvenserna över ditt felaktiga beteende?

Skyll dig själv, inte sjutton tänker jag tycka synd om någon som själv har satt sig i sin situation.

• Anonym (---)
    Anonym (Speedy Gonzales) skrev 2015-03-06 18:53:42 följande:

Jag tycker att alla som har sparkat på TS borde veta hut! Man sparkar inte på den som redan ligger ner. Som om hon inte visste själv att hon har gjort fel, utan att ni verkligen var tvungna att "RUB IT IN". Skäms på er! Det kan hända vem som helst. Ni är inte felfria någon av er så håll inte på och kasta skit omkring er. Bara för att ni inte överträder fastighetsbegränsningarna (vilket jag ändå tror att ni gör) så gör ni alldeles säkert något annat fel - så lägg ner! Det är bara äckligt att läsa era inlägg. Hoppas ni själva står på tur och att ni får smaka på er egen medicin.

ts har själv satt sig i sin situation och det är rena turen att hon inte har orsakat någon olycka där andra eller hon och hennes familj har skadats.

Det är BRA att hon inte har körkort och man fpr hoppas att ts tar till sig en lärdom a v et hela, dvs man är ansvarig för sina handlignar och att det finns konskevenser, det som inte behövs är att människor sitter och daltar med någon som har gjort fel och då antagligen beroende på att de själva gjort/gör samma sak, normala människor följer de trafikregler som finns.

hade du tyckt samma sak om ts hade kört ihjäl någon pga av att hon körde för fort?

Om man inte klarar av att följa de regler som finns tycker jag man ska låta bli att köra, personer som tror sig stå över lagen och att dom minsann kan köra bra är sammma personer som orsakar samhället skaor i både lidande och kostnader.
    Väx upp och minns att det finns ett visst ansvar och regle i samband med att man har körkort.

• Anonym (---)
    Anonym (särbon) skrev 2015-03-06 19:03:27 följande:
    Det kan INTE hända "vem som helst"   att köra så mycket för fort!   Jag har haft körkort i MÅNGA år,  det som Ts gjort har ALDRIG   fallit mig in att göra!
    Exakt

Det händer bara omogna människor som överskattar sin egen förmåga. Såna människor har inget på vägarna att göra.
  • Anonym (ledsen)

Fan vad löjliga ni är moralKÄRRINGAR!

• elmadumle
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-06 17:19:54 följande:

Jo jag är utan körkort o jag kör inte. Fick 2 månader o jag har överklagat

Överklaga för ynka två månader? hoppas de bara skrattar åt dig och ger ett fett avslag.
  • Inte jag
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-07 12:33:19 följande:

Fan vad löjliga ni är moralKÄRRINGAR!

Det är väl du som inte kan accepterar att du har förlorat ditt körkort i 2 ynka månader utan måste överklaga. Kan SU inte klara dig utan körkort till maj? Då är DU löjlig
  • Aikido
    Det kan INTE hända "vem som helst"   att köra så mycket för fort!   Jag har haft körkort i MÅNGA år,  det som Ts gjort har ALDRIG   fallit mig in att göra!
    Oj. Du är så duktig och präktig att jag nästan blir imponerad.
  • Anonym (ledsen)
    Inte jag skrev 2015-03-07 13:05:42 följande:
    Det är väl du som inte kan accepterar att du har förlorat ditt körkort i 2 ynka månader utan måste överklaga. Kan SU inte klara dig utan körkort till maj? Då är DU löjlig

Varför är jag löjlig om jag inte klarar mig utan körkort? Du vet att alla bor inte i en stad va?

Det går liksom inte här. Jag tar mig inte på min skola tyvärr. Det går inte bussar.

Ja det finns sådana ställen. Min sambo jobbar borta, min släkt bor 15 mil bort...jag har ingen som kan skjutsa mig o barnen.

DÄRFÖR har jag överklagat.

• Sweet Sofia

Fast jo, det kan hända vem som helst. Plötslig trycker man lite extra på gaspedalen och vips så är farbror blå där.
  • Sweet Sofia
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-07 13:50:48 följande:

Varför är jag löjlig om jag inte klarar mig utan körkort? Du vet att alla bor inte i en stad va?

Det går liksom inte här. Jag tar mig inte på min skola tyvärr. Det går inte bussar.

Ja det finns sådana ställen. Min sambo jobbar borta, min släkt bor 15 mil bort...jag har ingen som kan skjutsa mig o barnen.

DÄRFÖR har jag överklagat.

1. Det kan ta månader att överklaga.

2. Den överklagningar kommer att avslås.

3. Löjligt att överklaga för 2 månader. Ta straffet, accepterat, gå vidare och lär dig läxan.
Svar på tråden Förlorat körkort