• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • Anonym (Trötter)

Jag tycker bara att det är lite komiskt  med den skadeglada lynchstämningen som råder emellanåt. Visst, hon körde för fort och borde ta sitt straff. Men om man kör en dag i t.ex. Stockholm så ser man att i princip ingen kör enligt hastighetsbegränsningen så vem som åker fast eller inte blir i princip bara ett lotteri. Så, hon hade otur och får nu ta sitt straff men bara för att man själv klarade sig så behöver man ju inte stå på läktaren och kasta ägg på den som inte gjorde det.

• Anonym (sant)
    Anonym (Trötter) skrev 2015-02-25 07:40:53 följande:

Jag tycker bara att det är lite komiskt  med den skadeglada lynchstämningen som råder emellanåt. Visst, hon körde för fort och borde ta sitt straff. Men om man kör en dag i t.ex. Stockholm så ser man att i princip ingen kör enligt hastighetsbegränsningen så vem som åker fast eller inte blir i princip bara ett lotteri. Så, hon hade otur och får nu ta sitt straff men bara för att man själv klarade sig så behöver man ju inte stå på läktaren och kasta ägg på den som inte gjorde det.

Visst så är det. Jag kör mer över hastigheten. Men alltid under så jag aldrig blir av med körkortet. Just av den anledningen att jag är beroende Av de. Fick böter för fortkörning körde 110 på 100 väg. Bet ihop betalade och körde vidare. Finns ingen anledning att gnälla Och klaga Om man uppenbarligen gjort något man inte får.
  • Anonym (ledsen)

Du har ingen hastighetsmätare på din bil då? Så man kan kolla så man inte kör för fort som många påpekat för mig i tråden?

Och du KAN ju faktiskt döda någon även om du kör 29 km för fort....

• Grande Rock
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-25 15:47:33 följande:

Du har ingen hastighetsmätare på din bil då? Så man kan kolla så man inte kör för fort som många påpekat för mig i tråden?

Och du KAN ju faktiskt döda någon även om du kör 29 km för fort....

Du kan faktiskt döda någon även om du håller hastighetsbegränsningen.
    Men, det är högst osannolikt att man blir av med körkortet om man inte överstiger hastighetsbegränsningen med mer än 29km/h. Jag vet av egen erfarenhet, jag har sammanlagt betalt 14 000 i förtkörningsböter de senaste fem åren.
    Be-bop-a-lula hela jävla dan
  • Solereii
    Sweet Sofia skrev 2015-02-24 21:32:15 följande:

Jag som trodde det hette förerkort i Norge...
    Det heter førerkort eller sertifikat. Jeg skulle skrive litt svorsk :)
  • Anonym (II)
    Grande Rock skrev 2015-02-25 17:36:57 följande:
    Du kan faktiskt döda någon även om du håller hastighetsbegränsningen.
    Men, det är högst osannolikt att man blir av med körkortet om man inte överstiger hastighetsbegränsningen med mer än 29km/h. Jag vet av egen erfarenhet, jag har sammanlagt betalt 14 000 i förtkörningsböter de senaste fem åren.

Oj då...! 14.000. Jag har sammanlagt 2.400 i böter under de 30 år som jag har kört bil dagligen. Det var utanför en skola och jag som aldrig kör över 30 - någonsin men just den dagen var jag trött och tänkte mig inte för. Så klantigt!
  • Anonym (ledsen)

Jo jag är utan körkort o jag kör inte. Fick 2 månader o jag har överklagat

• Anonym (Speedy Gonzales)

Jag tycker att alla som har sparkat på TS borde veta hut! Man sparkar inte på den som redan ligger ner. Som om hon inte visste själv att hon har gjort fel, utan att ni verkligen var tvungna att "RUB IT IN". Skäms på er! Det kan hända vem som helst. Ni är inte felfria någon av er så håll inte på och kasta skit omkring er. Bara för att ni inte överträder fastighetsbegränsningarna (vilket jag ändå tror att ni gör) så gör ni alldeles säkert något annat fel - så lägg ner! Det är bara äckligt att läsa era inlägg. Hoppas ni själva står på tur och att ni får smaka på er egen medicin.

• Anonym (särbon)
    Anonym (Speedy Gonzales) skrev 2015-03-06 18:53:42 följande:

Jag tycker att alla som har sparkat på TS borde veta hut! Man sparkar inte på den som redan ligger ner. Som om hon inte visste själv att hon har gjort fel, utan att ni verkligen var tvungna att "RUB IT IN". Skäms på er! Det kan hända vem som helst. Ni är inte felfria någon av er så håll inte på och kasta skit omkring er. Bara för att ni inte överträder fastighetsbegränsningarna (vilket jag ändå tror att ni gör) så gör ni alldeles säkert något annat fel - så lägg ner! Det är bara äckligt att läsa era inlägg. Hoppas ni själva står på tur och att ni får smaka på er egen medicin.

Det kan INTE hända "vem som helst"   att köra så mycket för fort!   Jag har haft körkort i MÅNGA år,  det som Ts gjort har ALDRIG   fallit mig in att göra!
Svar på tråden Förlorat körkort