• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • Anonym (rätt)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-08 09:18:37 följande:

Ja de funkar inte här iaf. Synd flr barnen att sluta dagis o synd för min utbildning ????

Det är enbart ditt eget problem. Du vägrar alla ev. lösningar.
  • Hummeldummel

Hur blev DU offret TS?

Vem körde för fort? Vem tabbade sig?

Plugga på distans med barnen hemma i 2 månader. Det verkar vara ditt enda alternativ. Du behöver inte ge upp dagisplatserna, troligen inte heller din utbildning.

• Anonym (högertung)

Fortsätt kör, dock med laglig hastighet. Kan vara bra att byta bil, ibland stopas man pga bilen känns igen sedan tidigare. Har haft körkort i 11år och kör 12mil om dagen, har aldrig blivit stannad, trotts att jag kan vara tung på högerfoten. Så risken att bli stanbad igen känns inte så stor. Samtidigt överklagar du, man kan komma undan med böter. En kollega fick indraget körkort pga hastighet men fick tillbaka då han behövde det i jobbet.

• Inte jag

Ja de funkar inte här iaf. Synd flr barnen att sluta dagis o synd för min utbildning ????

Det är enbart DITT fel! Sluta var ett offer
  • Aikido
    Närmsta granne? Ingen arbetslös, sjukpensionär, pensionär du kan lära känna som kan skjutsa dig med er bil?
  • Anonym (ledsen)
    Aikido skrev 2015-03-08 15:19:48 följande:
    Närmsta granne? Ingen arbetslös, sjukpensionär, pensionär du kan lära känna som kan skjutsa dig med er bil?
    Känner inte så många då jag är relativt nyinflyttad.
  • Sweet Sofia
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-08 15:43:52 följande:

Utmärkt tillfälle att lära känna nytt folk då
  • Aikido
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-08 15:43:52 följande:
    Fråga runt lite. Hur litet är stället där du bor? Finns lanthandel eller större butik i närheten? Sätt upp en lapp där och be om hjälp.
  • EnAnonumius
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-07 17:13:49 följande:
    Går inte att cykla i snö!
    Bull shit. Det rä rent bull shit du kommer med här.

Det går visst att cykla i snö.  
    Har gjort det flera gånger och det var även innan vinterdäck för cykel kom.

Så var snäll och spola skitsnacket om att det inte får att cykla i snö.

Jag hoppas att din överklagan inte går egenom.
     Ja det är trist att dina barn drabbas bu för tillfället, men det kanske tyvärr för barnen skull till för att du skall vakna upp i din lilla "bubbla"  och lär dig att inse att du har ett eget ansvar för dina "misstag".  Du förtjänar faktiskt att lära dig en rejäl läxa om att lära dig att "tänka dig" för och lära dig vikten av att "vara förutseende och planera för eventualiteter".. 

• slutdiskuterat
    Anonym (ledsen) skrev 2015-02-21 15:58:54 följande:

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

Var det inte dumt att köra för fort när du uppenbarligen har så mycket att förlora på det? Du måste ju ha känt till konsekvenserna?
    Vi tar jobb vi inte vill ha, för att kunna köpa saker vi inte behöver, för att imponera på folk vi inte tycker om.
Svar på tråden Förlorat körkort