• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • Anonym (ledsen)

När jag är ute i trafiken, antingen som förare eller passagerare så är det ytterst få som kör lagligt. När jag kör lagligt så kör nästan alla om mig i HÖG fart.
    Det måste vara en liten liten skara moraltanter som sitter här på FL och aaaaldrig nånsin skulle köra för fort...osv osv

Så även om jag tycker det var dumt av mig att köra för fort så gjorde jag det ändå just då och det vart som det vart och nu har jag problem.

Får jag inte skriva en gnälltråd om det då? Stör det er så himla mkt?

Det går säkert att cykla i snö men det är oerhört jobbigt att cykla med cykelvagnen i snö med TVÅ barn i ca 2 mil tur o retur..

men ja det går säkert.....

• Inte jag
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-09 18:11:34 följande:

När jag är ute i trafiken, antingen som förare eller passagerare så är det ytterst få som kör lagligt. När jag kör lagligt så kör nästan alla om mig i HÖG fart.

Det måste vara en liten liten skara moraltanter som sitter här på FL och aaaaldrig nånsin skulle köra för fort...osv osv

Så även om jag tycker det var dumt av mig att köra för fort så gjorde jag det ändå just då och det vart som det vart och nu har jag problem.

Det går säkert att cykla i snö men det är oerhört jobbigt att cykla med cykelvagnen i snö med TVÅ barn i ca 2 mil tur o retur..

Låt dom köra om, det är inget du behöver bry dig om! Jag är 31 och kör aldrig för fort utan låter dom som vill köra om att göra det. Nu har du lärt dig en läxa och nu vet du att du inte ska köra så fort igen eller hur? Jag förstår att det är tufft men nu är det som det är.
  • Anonym (ledsen)

Det är klart dom får köra om, jag bryr mig inte. Det jag förvånas över är att ni som skriver här kör aldrig för fort men det är nästan bara såna man träffar på ute i trafiken.

Ni måste vara ovanliga

• Anonym (rätt)

Alltså om praktiskt taget alla andra slår sina barn så då är det självklart att det är okej att göra samma sak själv? Eller gäller det du säger bara i vissa situationer?

Hur ALLA andra gör ska du strunta i. DU är ensam ansvarig för DITT körkort och nu har DU förlorat det för att du struntar i att följa trafikreglerna!

Gnäll på men hjälper det? Hur ska du lösa problemet? Har enormt svårt att tro att det aldrig går bussar från någonstans i närheten av där ni bor till någonstans i närheten av där barnen går i förskola och där du går skolan.
  • Anonym (Mej)

Har du en mil till förskolan?
  • Anonym (rätt)

Jag kom på en annan idé Ts. Sälj din nya bil som står i garaget och åk taxi eller anställ en chaufför ett par månader för pengarna. :)

• Anonym (lol)

Men du måste ha kört mer än 30 eller så har du åkt dit innan för fortkörning. Jag körde 30 över å dem tog inte mitt kort. Å de var med en 80 sträcka

• Anonym (rätt)
    Anonym (lol) skrev 2015-03-09 19:24:34 följande:

Men du måste ha kört mer än 30 eller så har du åkt dit innan för fortkörning. Jag körde 30 över å dem tog inte mitt kort. Å de var med en 80 sträcka

Ts skrev att hon betalat 4000 i fortkörningsavgift så 36-40 över gränsen körde hon...
  • Anonym (101)
    Anonym (lol) skrev 2015-03-09 19:24:34 följande:

Jag hade aldrig åkt fast för fortkörning, eller nåt annat heller för den delen, innan jag förlorade mitt körkort. Jag körde 101 km/h på 70-sträcka, dvs 31 km/h för fort. Surt, men det var mitt eget fel och bara betala och bita ihop, även om jag inte tycker jag var vårdslös. Bra väglag, ingen trafik och fri sikt.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (rätt) skrev 2015-03-09 18:45:21 följande:
    Gnäll på men hjälper det? Hur ska du lösa problemet? Har enormt svårt att tro att det aldrig går bussar från någonstans i närheten av där ni bor till någonstans i närheten av där barnen går i förskola och där du går skolan.

Det går en buss till förskolan men sen går det ingen buss till MIN skola.

Det går inte bussar hem från förskolan.

Har du vart på landet nångång? Det går inte bussar ofta

Anonym (Mej) skrev 2015-03-09 18:54:49 följande:
    Har du en mil till förskolan?

Japp

Anonym (rätt) skrev 2015-03-09 19:12:02 följande:

Jag kom på en annan idé Ts. Sälj din nya bil som står i garaget och åk taxi eller anställ en chaufför ett par månader för pengarna. :)

Väldigt dålig idé. Sen när jag har mitt körkort då, då har jag ingen bil. Bara ett lån på en bil jag inte har kvar.....

Svar på tråden Förlorat körkort