• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • Anonym (rätt)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-09 20:10:12 följande:

Det går en buss till förskolan men sen går det ingen buss till MIN skola.

Det går inte bussar hem från förskolan.

Har du vart på landet nångång? Det går inte bussar ofta

Anonym (Mej) skrev 2015-03-09 18:54:49 följande:
    Har du en mil till förskolan?

Japp

Väldigt dålig idé. Sen när jag har mitt körkort då, då har jag ingen bil. Bara ett lån på en bil jag inte har kvar.....

Var det inte väldigt knasigt att göra av med hushållets alla pengar på en bil? Känns som om det hade varit bättre att köpa en billigare bil så att inte allt sparande och alla inkomster går åt varje månad.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (rätt) skrev 2015-03-09 20:53:47 följande:
    Var det inte väldigt knasigt att göra av med hushållets alla pengar på en bil? Känns som om det hade varit bättre att köpa en billigare bil så att inte allt sparande och alla inkomster går åt varje månad.

Men va fan är du sann?

Vad har jag sagt om min ekonomi???

Sitt inte där o dra dumma slutsatser

• Anonym (rätt)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-09 22:19:46 följande:

Men va fan är du sann?

Vad har jag sagt om min ekonomi???

Sitt inte där o dra dumma slutsatser

Jo, du vägrar lösgöra kapital för att lösa transportproblemet. Med andra ord kan inte ekonomin vara speciellt stark. Synd.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (rätt) skrev 2015-03-09 23:29:59 följande:
    Jo, du vägrar lösgöra kapital för att lösa transportproblemet. Med andra ord kan inte ekonomin vara speciellt stark. Synd.
    Ja synd att du inte fattar bättre.
    Kanske ska sälja huset så har jag några mille att åka taxi för...

• Anonym (lol)

Hur länge blev du av med kortet? Kan du bevisa att det inte finns någon kommunal från där du bor?

• slutdiskuterat
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-09 18:11:34 följande:

När jag är ute i trafiken, antingen som förare eller passagerare så är det ytterst få som kör lagligt. När jag kör lagligt så kör nästan alla om mig i HÖG fart.
    Det måste vara en liten liten skara moraltanter som sitter här på FL och aaaaldrig nånsin skulle köra för fort...osv osv

Så även om jag tycker det var dumt av mig att köra för fort så gjorde jag det ändå just då och det vart som det vart och nu har jag problem.

Får jag inte skriva en gnälltråd om det då? Stör det er så himla mkt?

Det går säkert att cykla i snö men det är oerhört jobbigt att cykla med cykelvagnen i snö med TVÅ barn i ca 2 mil tur o retur..

men ja det går säkert.....

Så bara för att "alla" andra gör fel så är det ok för dig också?

Om du nu har det så jobbigt utan körkort så varför körde du så vårdslöst fort? Du vet väl vad det får för konsekvenser?
    Vi tar jobb vi inte vill ha, för att kunna köpa saker vi inte behöver, för att imponera på folk vi inte tycker om.
  • Anonym (ledsen)

Vårdslöst fort är väl om man kör typ 150 men 117 är väl ingen hastighet!?

känns ju skit sakta

Anonym (lol) skrev 2015-03-10 09:48:53 följande:

Hur länge blev du av med kortet? Kan du bevisa att det inte finns någon kommunal från där du bor?

Ja det är bara att kolla turlistan så ser man att det går inte bussar.

Även om det går en buss till dagis hur ska jag ta mig vidare därifrån då till skolan? bussen lär ju inte vänta...

2 månader fick ja

• slutdiskuterat
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-10 12:09:22 följande:

Vårdslöst fort är väl om man kör typ 150 men 117 är väl ingen hastighet!?

Spontant känns det som att du inte borde fått körkort från första början.

Om man bortser från att reaktionstiden ökar stoppsträckan ju snabbare du kör och bara koncentrerar sig på själva bromssträckan så ökar den från ca 32 meter till nästan 70 meter när du håller 117 istället för 80.

Dessutom är 117 km/h inte "lite över 30 km för fort på en 80 sträcka". 37 km/h är nästan 25% högre hastighet än 30 km/h.

Du borde vara glad över att dom bara tog ditt körkort i två månader.
    Vi tar jobb vi inte vill ha, för att kunna köpa saker vi inte behöver, för att imponera på folk vi inte tycker om.
  • Anonym (ledsen)

På en 110 väg då? Vågar ni köra 110 då eller är ni så rädda så ni ligger på 90?

• Anonym (ledsen)

Vi körde den där vägen häromdagen. Vi låg på 80 o alla körde om.

Så den lilla skara som kör lagligt finns antagligen här på fl men inte i verligheten.

Svar på tråden Förlorat körkort