• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • Anonym (ledsen)
    SvenGlen skrev 2015-03-10 17:06:00 följande:
    Ja tydligen. Det bästa vore kanske om du inte får tillbaks kortet alls.

lägg av!

Ni känner inte till mina körvanor. puckon

• Anonym (L)
    SvenGlen skrev 2015-03-10 17:06:00 följande:
    Ja tydligen. Det bästa vore kanske om du inte får tillbaks kortet alls.
    Egentligen om man tänker efter med tanke på att det inte var en liten trafiköverträdelse.

• Anonym (Zed)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-10 17:53:55 följande:

lägg av!

Ni känner inte till mina körvanor. puckon

Du beskriver dem ju själv här...
  • Anonym (II)

Är fortfarande förvånad över att det går att köra 30 km för fort på en 80-sträcka mitt i skogen....?

Det skulle jag själv aldrig klara med tanke på att skogsvägar mest brukar bestå av grus.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Zed) skrev 2015-03-10 18:01:41 följande:
    Du beskriver dem ju själv här...
    Ja en enda händelse skriver jag om. inte hur jag kör vanligtvis och jag har kört bil i 22 år ändå
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (II) skrev 2015-03-10 19:00:35 följande:

Är fortfarande förvånad över att det går att köra 30 km för fort på en 80-sträcka mitt i skogen....?

Det skulle jag själv aldrig klara med tanke på att skogsvägar mest brukar bestå av grus.

det var inte en skogsväg men här i norrland är det mkt skog....o även asfalt
  • Anonym (II)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-10 19:01:39 följande:
    det var inte en skogsväg men här i norrland är det mkt skog....o även asfalt

Okej.
  • Sweet Sofia
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-10 15:57:18 följande:

Nej då får det fan vara. Skulle du själv ha gjort så?

Jag skulle cyklat, åkt tidigare till skola/dagis eller ordnat med skyts på annat håll.
  • GrönaDruvan

Tycker det är så roligt att läsa alla svar här. Jag undrar vilka av er som skriver här som håller hastigheten utanför där vi bodde innan? Inte fan är ni många iaf.

Det är rent skitsnack att "typ alla" ni som skriver kör så jäkla laglydigt.

Där vi bodde innan var det 60 väg...möjligtvis höll/håller 1 av 20 hastigheten där. De flesta blåste förbi i mellan 80-150 ÄVEN när vi gick med barnvagn på vägen som endast det fanns en liten vägren på!

Fast det är klart, inga av ni som skriver här skulle väl göra så, för bakom era datorskärmar är ni skrämmande lydiga.

• Aikido
    Anonym (II) skrev 2015-03-10 19:00:35 följande:

Låter som du har begränsad erfarenhet av vägar i skogen då. Grusvägar i skogen brukar vara begränsade till 70 (därmed inte sagt att det går att köra så fort där). Spikraka asfalts eller oljegrusvägar kan begränsas till 80 om de är för smala.
Svar på tråden Förlorat körkort