• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • Anonym (särbon)
    Aikido skrev 2015-03-10 20:02:55 följande:
    Låter som du har begränsad erfarenhet av vägar i skogen då. Grusvägar i skogen brukar vara begränsade till 70 (därmed inte sagt att det går att köra så fort där). Spikraka asfalts eller oljegrusvägar kan begränsas till 80 om de är för smala.
    Och om det skett många dödsolyckor i samband med frontalkrockar med mötande trafik som på E 20 genom Skaraborg.
  • Motorcykel
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-10 12:30:27 följande:

Vi körde den där vägen häromdagen. Vi låg på 80 o alla körde om.

Så den lilla skara som kör lagligt finns antagligen här på fl men inte i verligheten.

Kanske bero på att många här på FL har aldrig ens haft körkort och kanske inte har bi och kör så ofta.

Sen bor n få av dem i stora Norrland.
  • Anonym (II)

Aikido skrev 2015-03-10 20:02:55 följande:
    Låter som du har begränsad erfarenhet av vägar i skogen då. Grusvägar i skogen brukar vara begränsade till 70 (därmed inte sagt att det går att köra så fort där). Spikraka asfalts eller oljegrusvägar kan begränsas till 80 om de är för smala.

Nejdå jag har ganska stor erfarenhet av att köra på skogsvägar särskilt i norrland och en sådan är bild nr 1 för mig iallafall.

TS har skrivit att det var på en skogsväg och då har jag den här bilden som skogsväg och undrade hur hon kunde köra 30 km för fort på en sådan?

Nu visar det sig att det var en sådan här väg som TS körde på och som hon kallar för skogsväg. För mig är det en landsväg, eller en väg för för att vara tydligare.

• Aikido
    Anonym (II) skrev 2015-03-11 18:55:49 följande:

Nejdå jag har ganska stor erfarenhet av att köra på skogsvägar särskilt i norrland och en sådan är bild nr 1 för mig iallafall.

TS har skrivit att det var på en skogsväg och då har jag den här bilden som skogsväg och undrade hur hon kunde köra 30 km för fort på en sådan?

Nu visar det sig att det var en sådan här väg som TS körde på och som hon kallar för skogsväg. För mig är det en landsväg, eller en väg för för att vara tydligare.

Ok fast det står ju redan i trådstarten att det var på en 80-väg.

Din grusväg ser ganska ok ut för högre hastigheter bara man slipper vilt och möte Flört
  • Anonym (ledsen)

Tror aldrig jag sett en skogsväg grusväg vara 80

• Inte jag
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-11 21:33:13 följande:

Tror aldrig jag sett en skogsväg grusväg vara 80

det är väl 70?
  • Anonym (ledsen)
    Inte jag skrev 2015-03-11 23:01:49 följande:
    det är väl 70?
    JA det brukar vara 70 eller 50
  • Inte jag
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-11 23:10:41 följande:
    JA det brukar vara 70 eller 50
    Lite lärde man sig under körlektionerna. Men hoppas att det går bra för dig med allt
  • Anonym (ledsen)
    Inte jag skrev 2015-03-11 23:22:14 följande:

Lite lärde man sig under körlektionerna. Men hoppas att det går bra för dig med allt

Vad menar du? Jag höll ju med att en grusväg aldrig är 80.

Jag kan tänka mig att jag har mer erfarenhet att köra än dig. Jag kör ca 4000mil/år och har kört i 22 år.
  • Anonym (ledsen)

[quote=74994612][quote-nick]Anonym (II) skrev 2015-03-11 18:55:49 följande:[/quote-nick]

[/

Det var en asfalterad bred väg men det var skog runtomkring.

Alltså en väg i skogen.....inte hus o sånt.

Svar på tråden Förlorat körkort