• Anonym (ledsen)

Förlorat körkort

Körde lite över 30 km för fort på en 80 sträcka o polisen tog mitt körkort.

Är det särskilda skäl att man har 4 barn att skjutsa till dagis o skola o att jag dessutom går i skola & har ingen a-kassa jag kan ta.

Jag måste isf sluta skolan bli utan inkomst o barnen sluta dagis.

Går inte bussar som skulle passa
    bor på landet

• Svar på tråden Förlorat körkort
  • sextiotalist
    Inte jag skrev 2015-03-11 23:01:49 följande:
    det är väl 70?
    Finns det ingen hastighetsreglering är det 70 km/h som gäller
  • Inte jag
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-12 07:52:50 följande:

Vad menar du? Jag höll ju med att en grusväg aldrig är 80.

Jag kan tänka mig att jag har mer erfarenhet att köra än dig. Jag kör ca 4000mil/år och har kört i 22 år.

Vad snackar du om? Vad säger jag att jag har bättre erfarenhet än vad du har? Sa bara att jag hade lärt mig en del under körlektionerna och att jag hoppades att det går bra för dig med allt som har med körkortet och annat att göra.
  • Inte jag
    sextiotalist skrev 2015-03-12 08:10:49 följande:

Finns det ingen hastighetsreglering är det 70 km/h som gäller

Ja så är det. Men där jag bor så står det alltid en 70 skylt på skogs/landsvägarna och då harve väldigt många här. :)
  • Anonym (rätt)
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-12 07:52:50 följande:
    Vad menar du? Jag höll ju med att en grusväg aldrig är 80.

Jag kan tänka mig att jag har mer erfarenhet att köra än dig. Jag kör ca 4000mil/år och har kört i 22 år.
    Så mycket erfarenhet och vet inte att man kan missa en skylt om man kör om?

Blir lite nyfiken på om ni gör annat efter skolan än sitter i bilen om du nu kör så mycket men bara har 2 mil totalt till och från skolan... Det saknas ca 3600 mil per år.

• Anonym (rätt)
    thoase1 skrev 2015-03-12 08:17:06 följande:

Orsaken till att du körde för fort? 

Skulle vara intressant att veta varför Ts inte såg dem när de mätte hastigheten med tanke på hennes förklaring om hur det såg ut just då...

"Det var mitt i skogen, inga hus, mitt på dagen...raksträcka."
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (rätt) skrev 2015-03-12 09:37:54 följande:
    Så mycket erfarenhet och vet inte att man kan missa en skylt om man kör om?

Blir lite nyfiken på om ni gör annat efter skolan än sitter i bilen om du nu kör så mycket men bara har 2 mil totalt till och från skolan... Det saknas ca 3600 mil per år.
    Vadå missat en skylt? Jag har inte missat nån skylt. Jag gasade på bara utan att tänka på hur fort det gick.
    Ja jag kör väldigt mkt. Skjutsar ungarna o mig själv. Blir väl en 5-6 ggr om dagen jag åker hemifrån. Sen har jag två av barnens pappa 15 mil bort så det blir att jag åker lite dit oxå
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (rätt) skrev 2015-03-12 09:42:26 följande:
    Skulle vara intressant att veta varför Ts inte såg dem när de mätte hastigheten med tanke på hennes förklaring om hur det såg ut just då...

"Det var mitt i skogen, inga hus, mitt på dagen...raksträcka."
    Solen i ögonen
  • slutdiskuterat
    Anonym (ledsen) skrev 2015-03-12 16:55:34 följande:
    Solen i ögonen
    Den här diskussionen borde ju egentligen vara slut för länge sedan. Vi kan bara konstatera att det inte är mer än rätt att du har blivit av med kortet med tanke på att du körde väldigt mycket för fort. Att du får problem i din vardag är ju bara ditt fel och ditt problem och inget du ska gråta ut över här.
    Vi tar jobb vi inte vill ha, för att kunna köpa saker vi inte behöver, för att imponera på folk vi inte tycker om.
  • Anonym (ledsen)
    slutdiskuterat skrev 2015-03-12 17:06:00 följande:
    Den här diskussionen borde ju egentligen vara slut för länge sedan. Vi kan bara konstatera att det inte är mer än rätt att du har blivit av med kortet med tanke på att du körde väldigt mycket för fort. Att du får problem i din vardag är ju bara ditt fel och ditt problem och inget du ska gråta ut över här.
    Jo det är här man gnäller. Eller har du nåt bättre forum?
Svar på tråden Förlorat körkort