• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2019-04-13 11:01:31 följande:

Det här skedde förvisso för ett par år sedan men är rätt intressant sett till den senaste politiska utvecklingen. Nu sitter jag här och funderar på om jag ska kategorisera Tweeten i kategorin "kärlek börjar alltid med bråk" eller "kaka söker maka". Vad tycker ni?    smile5.gif

Jimmy vet ju mycket väl vilket parti han företräder och deras bruna samtidshistoria. Att BrunSmeta KD är ett taffligt försök att rättfärdiga sin egen politik och sin egen historia.  SD gjorde det igen med den felaktiga filmen om S påstådda historia.

Ingen av denna propaganda - som av MK själv beskrivs som att ha lånat formspråket från nazisterna och fascisterna  - togs emot väl utanför SD-vurmarnas kretsar.

JÅs försök att normalisera 'det bruna samhället' har tyvärr fått fäste inom både KD och M - det är en del av det långsiktiga arbete SD gör för att förändra värderingar, språk och politiskt fokus. De har bara börjat som jag ser det.  
  • nihka
    KillBill skrev 2019-04-13 11:41:19 följande:

Ja mitt inlägg gjordes med glimten i ögat men är det inte rätt intressant att ett parti som varit kritisk emot att brunsmetas själv brunsmetar ett annat parti varefter de bägge brunsmetade partierna börjar närma sig varandra? Idag är Jimmie lyrisk när han pratar om KD och KD har öppnat upp för samarbete med SD. Tänk hur det kan gå..

Åkesson kanske vill visa att ni gjorde det där braiga som vi också gjorde Flört

Fast KD inte gjorde det Obestämd
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-04-13 10:32:22 följande:

En person som kommer med felaktiga och otillständiga påståenden om andra partiers partiprogram kanske inte ska kritisera andra för respektlöshet?

Ja. Stackars, stackars partiprogram.

Det var helt klart ovärdigt av mig att ta upp respekt för steriliseringspolitikens offer samma dag som ~70 år gamla partiprogram var under en så hänsynslös attack. Varenda socialdemokrat i Sverige led säkerligen under de tunga timmarna som det pågick... jag förstår att det är oförlåtligt.

Remember eftermiddagen 2019-04-12.
  • KillBill
    Digestive skrev 2019-04-13 14:27:56 följande:
    Ja. Stackars, stackars partiprogram.

Det var helt klart ovärdigt av mig att ta upp respekt för steriliseringspolitikens offer samma dag som ~70 år gamla partiprogram var under en så hänsynslös attack. Varenda socialdemokrat i Sverige led säkerligen under de tunga timmarna som det pågick... jag förstår att det är oförlåtligt.

Remember eftermiddagen 2019-04-12.

Du attackerade något som aldrig funnits i partiprogrammet och då föll attacken platt men det är jättebra att du minns misstaget och slutar att sprida den här typen av desinformation (som faktiskt är en del av SDs propaganda). 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-04-13 14:59:43 följande:

Du attackerade något som aldrig funnits i partiprogrammet och då föll attacken platt men det är jättebra att du minns misstaget och slutar att sprida den här typen av desinformation (som faktiskt är en del av SDs propaganda). 

Nu var det inte ens en attack. Kritiken berörde på intet vis steriliseringspolitiken och S:s historia, utan dina resonemang om att ta avstånd. Det här har redan förklarats för dig, både utförligt och upprepat.

Att du sedan hanterar saken på väldigt olämpliga vis är någonting som du själv får stå för. Det kommer aldrig att ligga mig till last att du väljer att blanda runt tidsperioder och offer - bara för att KD ska framstå som hundra år efter S i steriliseringspolitiken.

Och så vart det med den saken...
  • nihka

Desinformation och propaganda ska kallas för och behandlas som desinformation och propaganda. Och inget annat.
  • RebeckaZ70

Jag hittade en skrivning i Bondeförbundets grundprogram för 1933.

"IV. Som en nationell uppgift framstår den svenska folkstammens bevarande mot inblandning av mindervärdiga utländska raselement samt motverkandet av invandring till Sverige av icke önskvärda främlingar. Folkmaterialets bevarande och stärkande är en livsfråga för vår nationella utveckling. Ett energiskt arbete måste bedrivas för folkhälsans höjande och vårt folk skyddas mot degenererande inflytelser."

Från 1940 års program:
    "Släktet bör bevaras sunt och ärftligt degenererade individer hindras att fortplanta sig. Ansvaret om kommande generationer måste därvid gå framför hänsynen till individen."

Snacka om att ha varit bruna. NSDAP-wannabes, i det närmaste.

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Digestive
    nihka skrev 2019-04-13 15:42:47 följande:

Desinformation och propaganda ska kallas för och behandlas som desinformation och propaganda. Och inget annat.

Ja, jag borde egentligen vara hårdare mot KillBill när hen inte ens korrigera sina fadäser.

Bra att du markerar. KillBill kanske ser över sin sak om fler markerar... för har man fel eller till egen fördel vrider och vänder på direkt olämpliga saker att mixtra med - så är korrigeringar i ljusets sken ändå självklarheter.
  • Padirac
    RebeckaZ70 skrev 2019-04-13 15:55:19 följande:
    Jag hittade en skrivning i Bondeförbundets grundprogram för 1933.

"IV. Som en nationell uppgift framstår den svenska folkstammens bevarande mot inblandning av mindervärdiga utländska raselement samt motverkandet av invandring till Sverige av icke önskvärda främlingar. Folkmaterialets bevarande och stärkande är en livsfråga för vår nationella utveckling. Ett energiskt arbete måste bedrivas för folkhälsans höjande och vårt folk skyddas mot degenererande inflytelser."

Från 1940 års program:
    "Släktet bör bevaras sunt och ärftligt degenererade individer hindras att fortplanta sig. Ansvaret om kommande generationer måste därvid gå framför hänsynen till individen."

Snacka om att ha varit bruna. NSDAP-wannabes, i det närmaste.
    Bondeförbundet 1933 och 1940  = SD 2011

Bondeförbundets och andra partiers rastankar på 1930-talet är inte samma sak som SDs nyssnazism på 2000-talet.Bondeförbundets närhet till nazism under denna del av 1900-talet är väl känd.

SD levde under hela 00-talet kvar i de tankar som resten av världen gjorde sig av med efter andra världskriget. 2011 kom SD omarbetade principprogram. Det hade mycket liten skillnad i sak mot deras ursprungliga program som författades av BBS med grund i fascisten Per Engdahls skrifter.

Det som lever kvar i steriliseringsprogrammet efter 30-talet handlar inte om ras, det syftar främst till att de som saknar förmåga att ta hand om sina barn inte ska sätta fler barn till världen. Det är inte heller idag en lätt eller enkel fråga. Hur lämpligt är det att gravt förståndshandikappade eller narkomaner eller alkoholister skaffar barn och misslyckas med att ta ansvar och hand om dem?  Eller den som inte längre har medel eller annan förmåga att ta hand om sina barn?  Barn som växer upp i misär behöver skyddas. I tiden efter 30-talet var en del av samhällets svar att sterilisera vissa grupper. En del med all orätt. andra med de ofödda barnens bästa för ögonen.

Bondeförbundet hade på den tiden starka band till nazistiska tankeströmningar, men det är som sagt inte allas grund för sterilisering. På 60-talet kom P-pillret, senare kom rätten till abort. En rätt som tidigare varit knuten till att steriliseras.

Det finns mycket att tycka illa om, men det är inte så enkelt som det ibland framställs.
  • nihka

Glömde b o k s t a v e r a ut det, med tanke på de tankeslöa, att jag håller fullständigt med dig: desinformation och propaganda ska kallas för och behandlas just som desinformation och propaganda. Och inget annat.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?