Har du förtroende för regeringen?
Jag röstade för att det ska man göra, vara svensk och duktig.
Vänstern. Har noll förtroende för politiker.
Jag röstade för att det ska man göra, vara svensk och duktig.
Vänstern. Har noll förtroende för politiker.
Dagarna efter att KD har avslöjats med att riksdagsmannen Lars Adaktusson bjudit in en kristen fundamentalistisk grupp som kämpar för att förbjuda homosexuellt sex så skriver Ebba Busch Thor en debattartikel där hon påstår att den sexuella frigörelsen vilar på kristen grund.
Det är nog rätt få människor som går på den typen av dimridåer som KD lägger ut för att flytta fokus från Lars Adaktusson och de flesta minns nog den kristna pastorn Åke Green som för några år sedan likställde homosexualitet med "en cancersvulst på hela samhällskroppen". Åke Green friades senare från brottet Hets mot folkgrupp med hänvisning till religionsfriheten (läs Åke Greens kristna tro).
Det hela får mig att tänka på när moderaterna ljög och påstod att M varit en stark drivkraft för kvinnlig rösträtt och mot apartheid trots att det var uppenbart att moderaterna både kämpade mot kvinnlig rösträtt och var motståndare till den Sydafrika politik som Sverige förde under 70- och 80-talet.
Vad är det egentligen med konservativa politiker och deras fäbless för historierevisionism?
Dagarna efter att KD har avslöjats med att riksdagsmannen Lars Adaktusson bjudit in en kristen fundamentalistisk grupp som kämpar för att förbjuda homosexuellt sex så skriver Ebba Busch Thor en debattartikel där hon påstår att den sexuella frigörelsen vilar på kristen grund.
Det är nog rätt få människor som går på den typen av dimridåer som KD lägger ut för att flytta fokus från Lars Adaktusson och de flesta minns nog den kristna pastorn Åke Green som för några år sedan likställde homosexualitet med "en cancersvulst på hela samhällskroppen". Åke Green friades senare från brottet Hets mot folkgrupp med hänvisning till religionsfriheten (läs Åke Greens kristna tro).
Det hela får mig att tänka på när moderaterna ljög och påstod att M varit en stark drivkraft för kvinnlig rösträtt och mot apartheid trots att det var uppenbart att moderaterna både kämpade mot kvinnlig rösträtt och var motståndare till den Sydafrika politik som Sverige förde under 70- och 80-talet.
Vad är det egentligen med konservativa politiker och deras fäbless för historierevisionism?
Du vill tydligen inte förstå. Jag kritiserar inte kristdemokraternas principprogram. Det jag och andra kritiserar är att riksdagsmannen Lars Adaktusson KD genom att ställa upp som huvudtalare legitimerade en organisation som:
· Vill totalförbjuda aborter (även när kvinnan blivit våldtagen)
· Har företrädare som ser homosexualitet som en sjukdom
· Vill förbjuda samkönade att ingå äktenskap
· Har företrädare som gjort sig känd för att bagatelliserar fascism
Lars Adaktusson har också samverkat med organisationen Alliance Defending Freedom (ADF) som har agerat för att sex mellan samkönade ska förbjudas.
Jag tycker helt enkelt inte att det är lämpligt att svenska politiker legitimerar/samverkar med extremistiska organisationer på det sätt som Lars Adaktusson gör och det har inget med "guilt by association" retorik att göra.
Du vill tydligen inte förstå. Jag kritiserar inte kristdemokraternas principprogram. Det jag och andra kritiserar är att riksdagsmannen Lars Adaktusson KD genom att ställa upp som huvudtalare legitimerade en organisation som:
· Vill totalförbjuda aborter (även när kvinnan blivit våldtagen)
· Har företrädare som ser homosexualitet som en sjukdom
· Vill förbjuda samkönade att ingå äktenskap
· Har företrädare som gjort sig känd för att bagatelliserar fascism
Lars Adaktusson har också samverkat med organisationen Alliance Defending Freedom (ADF) som har agerat för att sex mellan samkönade ska förbjudas.
Jag tycker helt enkelt inte att det är lämpligt att svenska politiker legitimerar/samverkar med extremistiska organisationer på det sätt som Lars Adaktusson gör och det har inget med "guilt by association" retorik att göra.
Nu har du precis riktat din kritik mot både KD och Lars Adaktusson samt antytt på en slags sammansvärjning och dold agenda inom KD:Varför jag påminner om hur KD står i aktuella frågor.
Jag kan inte bemöta vad du har fått för dig att du har skrivit.
Tycker du att det är rätt att regeringen inte tillåter utredningar som berör barnäktenskap under rubriken informella äktenskap (en rubrik som kan förväntas innehålla störst andel barnäktenskap)?
Sammansvärjning? Lars Adaktusson är riksdagsman för KD! Om han har engagemang åt grupper som vill förbjuda aborter (även vid våldtäkt) och samverkar med grupper och som vill förbjuda sex mellan samkönade så är det något som jag anser bör kritiseras.
Jag har nu sett interpellationsdebatten mellan Mikael Eskilandersson (SD) och Justitieminister Morgan Johansson (S) gällande ett påstående från Mikael Eskilandersson att regeringen inte tidigare har utrett informella barnäktenskap.
Morgan Johansson säger att informella barnäktenskap redan har utretts och att lagen som KD var med och instiftade år 2014 inte skiljer på formella och informella äktenskap. Ett informellt äktenskap är således lika ogiltigt och lika straffbart som ett formellt.
Mikael Eskilandersson har alltså fel i sak.
Det är enklare att ta till sig innehållet i interpellationsdebatten skriftligt och du hittar den här: https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/interpellationsdebatt/inofficiella-aktenskap_H610159