Har du förtroende för regeringen?
Världen högsta marginalskatt är också det en favorit från kommunistregeringen.
Världen högsta marginalskatt är också det en favorit från kommunistregeringen.
Beslutet att utländska lastbilar ska få köra utan avgaskrav, medan svenska arbetare ska förbjudas att ta bilen hem från jobbet, det är sossepolitik när den är som bäst.
För sjuttioelfte gången. Jag tycker att det var olämpligt att Kristdemokraten Lars Adaktusson genom att ställa upp som huvudtalare för ett fundamentalistiskt nätverk gav legitimitet till nätverket som bl.a. vill begränsa homosexuellas rättigheter i samhället, som sprider hat och som rödlistat Sverige eftersom vi tillåter abort. Jag har noterat att flera kristdemokrater delar min kritik. Jag tror inte att vi kommer längre i diskussionen och föreslår att vi sätter punkt och går vidare med våra liv.
Av alla regeringens misslyckade poster i den nya budgeten kan den här ändå vara den absolut vidrigaste:
https://twitter.com/Transaktivisten/status/1117890101164462080
KDM-budgeten satsade 20 miljoner specifikt på att ge gamla ökade möjligheter att få röra på sig - idrott/gymnastik/motion. Något man vet ger bättre hälsa och livskvalitet för dessa äldre.
En typisk KD-hjärtefråga.
"Vi vet, att äldre som suttit passiva förlora muskelmassa, förlora livslusten, och medicineras mer än andra. Vi vet även, att just dessa redan efter tre månaders träning, återfår förlorad muskelmassa, återfår livslusten och medicinerar mindre."
.
Regeringen S och MP tar bort pengarna.
Det är klart att du vill släppa det här innan någon råkar påpeka att din utrikesminister tar emot en hedersmedalj av en ultrakonservativ abortmotståndare och homofob på nedanstående bild...
Regeringen pratar med ALLA (länder/stater eller motsvarande). ALLA regeringar pratar med ALLA. Det är deras jobb att göra det. De pratar med både Israel och Palestina. Förstår att du inte gillar att Sverige erkände staten Palestina, vilket var den ensamt mest avgörande orsaken till att Wallstöm fick denna utmärkelse av Palestina, men nu är det så att du och Israel får lägga ner tanken på att Israel på något sätt är mer av en stat än Palestina.
Aduktussons jobb är INTE att prata med alla och i synnerhet inte på konvent anordnade av HBTQ-hatare. Han jobb är tvärtemot pretty much att undvika sådant om han inte vill associeras med HBTQ-hat.
Då har du inte sett bilden på den vapenvägrande försvarsministern, poserande med en likadan "medalj".
Så du anser att den kritik som framförts av olika kristdemokrater angående att Lars Adaktusson har talat på ett konvent med fundamentalister som vill begränsa homosexuellas rättigheter i samhället inte är berättigad och att Kristdemokrater använder sig av "guilt by association" när de kritiserar sin egen riksdagsman?