• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-04-19 17:52:56 följande:
    Ok, då konstaterar jag att du verkar vara oförbätterlig och är nöjd så. Lycka till med legitimerandet av "guilt by association"-retorik/argument.

Nej det handlar helt enkelt om att jag tycker att Lars Adaktusson har agerat fel. Man kan kritisera en handling som att bjuda in människor som vill förbjuda homosexualitet till ett parlament, tala inför en grupp som hyser fascistkramare eller att helt enkelt befinna sig i sammanhang där mördare och fascister samlas utan att det är frågan om Guilt by association.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-04-19 18:27:07 följande:

Nej det handlar helt enkelt om att jag tycker att Lars Adaktusson har agerat fel. Man kan kritisera en handling som att bjuda in människor som vill förbjuda homosexualitet till ett parlament, tala inför en grupp som hyser fascistkramare eller att helt enkelt befinna sig i sammanhang där mördare och fascister samlas utan att det är frågan om Guilt by association.

Varför har du inte fokuserat på sådant kritik då - istället för att argumentera för din sak med hjälp av ord som samröre (med fascister och antisemiter därtill), legitimerat och så vidare?
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-04-19 08:13:47 följande:

Det var detta stycke i artikeln som jag länkade till som menade

"The Alliance Defending Freedom, or ADF, has a long track record of opposing the rights of lesbian, gay, bisexual and transgender individuals. Founded in 1994, the conservative Christian legal group was designated a hate group by the Southern Poverty Law Center for its anti-LGBTQ ideology, including its efforts to ban same-sex marriage and recriminalize homosexuality domestically and abroad"

Vill du har fler detaljer så rekommenderar jag att läsa denna artikel där det finns exempel på när ADF har kämpat för att kriminalisera homosex i Texas och berömt Indien när de förbjöd homosexualitet år 2014 (homosexualitet är nu tack och lov lagligt i Indien igen). 

www.splcenter.org/fighting-hate/extremist-fil...

I denna länk ges ännu fler exempel på när ADF har verkat för att förbjuda homosexualitet och på andra sätt verkat för att ta ifrån homosexuella deras friheter.

nogaysallowed.org/who-is-adf/

En intressant detalj är att Benjamin Bull som leder ADF (som vill förbjuda homosexualitet) sitter i styrelsen för Political Network for Values dvs den organisation som Lars Adaktusson höll tal för i Colombia och som Lars Adaktusson hälsade som sina vänner..

Ja, och som jag skrev. Något slags BEVIS på detta vore önskvärt om du kunde presentera.

Du har bara länkat vad någon annan (SPLC, USA:s motsvarighet till Expo) PÅSTÅR om dem.

Alliance Defending Freedom må ge juridisk hjälp i till exempel fallet med bagaren som blev stämd för att han inte ville göra en bröllopstårta åt två bögar då homo-bröllop stred mot hans religiösa övertygelse ...

https://adflegal.org/detailspages/case-details/masterpiece-cakeshop-v.-craig

... och liknande rättsfall.

.
    Men det är en bra bit därifrån till ditt påstående om att ADF vill FÖRBJUDA homosexualitet.

Alltså, den sexuella läggningen, homosexualitet.
    Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-04-19 18:27:05 följande:

Nej det handlar helt enkelt om att jag tycker att Lars Adaktusson har agerat fel. .

Klart du tycker. Han är ju kristdemokrat. Han är kristen. Han är konservativ.

Som sådan umgås han med andra kristdemokrater, kristna och konservativa. 

Bland dessa grupper finns folk som tycker att äktenskapet är till för man och kvinna och att det mänskliga livet börjar vid befruktningsögonblicket.

Det hör till att KD:are kommer att träffa folk som tycker så och det kan man ju förstås gilla eller inte.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-04-20 12:59:54 följande:
    Ja, och som jag skrev. Något slags BEVIS på detta vore önskvärt om du kunde presentera.

Du har bara länkat vad någon annan (SPLC, USA:s motsvarighet till Expo) PÅSTÅR om dem.

Alliance Defending Freedom må ge juridisk hjälp i till exempel fallet med bagaren som blev stämd för att han inte ville göra en bröllopstårta åt två bögar då homo-bröllop stred mot hans religiösa övertygelse ...

https://adflegal.org/detailspages/case-details/masterpiece-cakeshop-v.-craig

... och liknande rättsfall.

.
    Men det är en bra bit därifrån till ditt påstående om att ADF vill FÖRBJUDA homosexualitet.

Alltså, den sexuella läggningen, homosexualitet.
    Nedan listar jag tre stora amerikanska  nyhetsskällor som skriver att ADF kämpat för att förbjuda homosexualitet:

https://www.huffpost.com/entry/this-right-wing-legal-pow_b_6185878

https://www.nytimes.com/2017/11/22/us/politics/alliance-defending-freedom-gay-rights.html

https://www.nbcnews.com/feature/nbc-out/trump-s-newly-confirmed-federal-judge-has-ties-anti-gay-n980281

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-04-20 13:26:04 följande:
    Nedan listar jag tre stora amerikanska  nyhetsskällor som skriver att ADF kämpat för att förbjuda homosexualitet:

www.huffpost.com/entry/this-right-wing-legal-...

www.nytimes.com/2017/11/22/us/politics/allian...

www.nbcnews.com/feature/nbc-out/trump-s-newly...

Du har länkat till tre liberala sidor som inte presenterar något som helst bevis för att ADF vill förbjuda homosexualitet.

Ett par av dem presenterar PÅSTÅENDET att de vill det, men inga bevis.

Jag tror nog vi börjar nå vägs ände i dina försök att bevisa att ADF vill förbjuda homosexualitet.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-04-20 14:12:50 följande:
    Du har länkat till tre liberala sidor som inte presenterar något som helst bevis för att ADF vill förbjuda homosexualitet.

Ett par av dem presenterar PÅSTÅENDET att de vill det, men inga bevis.

Jag tror nog vi börjar nå vägs ände i dina försök att bevisa att ADF vill förbjuda homosexualitet.

Det är anmärkningsvärt att du inte godkänner källor från NY times, NBC, Huffington post eller människorättsorganisationen SPLC men om du kollar upp fallet Lawrence v. Texas så handlade det fallet om Texas hade rätt att förbjuda sex mellan samkönade eller inte. ADFs hållning var att Texas hade rätt att förbjuda sex mellan samkönade.

• moderator är kommunist

Det ryktas att MÖK vill höja skatten ännu mer för vanliga arbetare.

Ett tips till vanliga löntagare: Kolla i deklarationen hur mycket skatt det står att du betalade. Inse att din arbetsgivare betalade lika mycket till i en skatt de kallar sociala avgifter. Lägg till all moms, bensinskatt och punktskatter du betalar.

Slutsats: Du betalar c:a 70% i skatt. Det är fakta. Fundera över vad du hade kunnat uppnå om skatten varit 35% istället. Du hade haft dubbelt så mycket att röra dig med.

Betänk samtidigt hur lite du får för dessa skattepengar. Dålig skola. Dålig sjukvård. Dåliga vägar o.s.v.

• moderator är kommunist
    KillBill skrev 2019-04-19 18:27:07 följande:

Jag hade en gång samröre med, ja t.o.m sex faktiskt med en kvinna som var kommunist. Men hon rätt läcker, så wtf. Det borde inte vara förbjudet att idkasamröre med någon man gillar. Man kan ju gilla att umgås med en person även om man inte gillar hens politiska åsikter. Fatta!!!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-04-20 14:12:50 följande:

Här har du exempel från Alliance Defending Freedom (ADF) hemsida där det framgår att ADF är motståndare till legalisering av sex mellan samkönade. 

http://web.archive.org/web/20150705071017/http://alliancedefendingfreedom.org/page/foreign-threats

Vad är din uppfattning om att en kristdemokratisk politiker bjuder in organisationer till våra parlament som vill förbjuda sex mellan samkönade?

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?