• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Kristdemokraternas Lars Adaktusson försöker vilseleda väljarna när han motiverar sitt beslut att rösta emot rätten för kvinnor att göra abort ett 20-tal gånger med att han anser att beslut om aborter inte ska fattas av EU utan nationellt. Saken är bara den att då borde Adaktusson valt att lägga ner sin röst. Genom att rösta emot rätten till abort bidrog KDs Lars Adaktusson i stället till att frågan behandlades på EU nivå. Adaktussons har dessutom i andra sammanhang i EU aktivt röstat för att vårdpersonal ska ha rätt att slippa utföra aborter.

Det är tydligt att KD driver på för att försämra rätten för kvinnor i Europa att genomföra abort.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta

Lars Adaktusson måste ju vara statsminister, minst, så mycket som det skrivs om honom i den här tråden om regeringen.

• FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-05-22 09:35:01 följande:

Lars Adaktusson måste ju vara statsminister, minst, så mycket som det skrivs om honom i den här tråden om regeringen.

Ja, det känns onekligen udda att en politisk tråd på FL inte explicit handlar om de islamistiska ränker svetsaren och hans kumpaner nationellt och internationell smider för att ge Islam herravälde i Sverige i allmänhet och i Israel i synnerhetSkrattande

Men det är klart att i samband med Adaktusson så finns ändå detta ständigt närvarande tillsammans med hans vurm för abortmotständ.

Mm, han är nog ambitiös och skulle säkert vilja bli såväl partiledare som statsminister.
  • Digestive

Haha...

Vi får se hur väl vederbörande passar in i tidens KD. Det lär komma en del nytt blod också, inom kort. Det brukar sluta så när partier växer, troligtvis sker det även oftare när mindre partier tar ett större kliv.

Spännande.

Jag puttar gärna på den utvecklingen. Låt oss prova kristdemokrati. Det har inte gått dåligt för Tyskland och vi kan lära oss av närliggande misstag med större delen av EU/Europa som referens.

Kristdemokratin är - som påpekat tidigare i tråden - det största EU-blocket.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-05-22 08:14:33 följande:

Du menar att KD inte vet vad de skriver när de förklarar att de är ett kristet parti.

Jag har ju klippt in citatet några gånger, ibland omgjort för att beskriva hur jag tror att ett muslimskt parti i riksdagen som formulerade sig på motsvarande sätt skulle uppfattas.

Berätta gärna vad det inte är du förstår när du ska försöka tolka det KD skriver, så kanske jag kan hjälpa dig.

Alternativt kan du ju kopiera citatet och starta en tråd på språkavdelningen, där kan du säkert få än mer hjälp.

Vilken mörkerman han är dn där Adaktusson, förresten. EU ska inte lägga sig i nationell socialpolitik, säger han som förklaring gtill att han konsekvent tar ställning mot abort.

Men han har inga problem att inom ramen för EU arbeta för att barnmorskor och annan sjukvårdspersonal ska kunna vägra hjälpa till vid aborter.

Vilka jävla hycklare somliga religiösa är. Missförstå mig inte, visst finns det exempel på medmänsklighet bland religiösa också - förmodligen främst bland de som påverkats av humanismen och blivit mindre dogmatiska i sin tro.

Men Adaktusson har hycklandet impregnerat i sin själ.

Nåja, jag hjälper dig gärna om du vill bena ut varför du tror att ett kristet parti inte är kristet

Du är så lustig.

Åter igen i lättläst text - då du uppenbarligen inte förstår det som du har läst:

>>Kristdemokraterna är inte ett kristet parti.<<

https://kristdemokraterna.se/var-politik/sprak/pa-lattlast-svenska/
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-05-22 11:33:13 följande:
    Du är så lustig.

Åter igen i lättläst text - då du uppenbarligen inte förstår det som du har läst:

>>Kristdemokraterna är inte ett kristet parti.<<

kristdemokraterna.se/var-politik/sprak/pa-lattlast-svenska/
    Jag har aldrig påstått att det inte är gulligt att KD har ordnat en sida på lättläst svenska, för din och andras salighet.

Men själv håller jag mig till mitt citat från KD:

Vårt partinamn berättar vad vi står för ? en demokrati byggd på kristen människosyn och värdegrund. 

Det kanske är med det kristna budskapet som med abortmotståndet. Det finns i två varianter, en för och en emotSkrattande

Nåja, återigen. Tänk dig kacklet från vurmarna om det fanns ett muslimskt parti i riksdagen. Ebba skulle väl utöka den tilltänkta kristna missionen i förorterna till att även omfatta riksdagen - med benägen hjälp från källan till hennes tro: Livets Ord.

Hursomhelst - jag ska be en bön till gud om att hen ser till att vi slipper såväl muslimska som kristna partier i riksdagen.

Det blir så jävla tröttsamt med alla böneutrop. Själv blir jag beklämd bara av att se Andaktusson, och än mer av att ta del av Andaktussons prediktingar mot att 10-åringar som våldtagits inte ska ha rätt till abort.
  • nattuw

Han är inte statsminister riktigt än men efter nästa val så kanske. Och då kommer de som nämner hans namn idag att kunna säga se där det var ju det vi visste.
  • nattuw

Han är inte statsminister riktigt än men efter nästa val så kanske. Och då kommer de som nämner hans namn idag att kunna säga se där det var ju det vi visste.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-05-22 12:05:15 följande:

Jag har aldrig påstått att det inte är gulligt att KD har ordnat en sida på lättläst svenska, för din och andras salighet.

Men själv håller jag mig till mitt citat från KD:

Vårt partinamn berättar vad vi står för ? en demokrati byggd på kristen människosyn och värdegrund. 

Det kanske är med det kristna budskapet som med abortmotståndet. Det finns i två varianter, en för och en emot

Nåja, återigen. Tänk dig kacklet från vurmarna om det fanns ett muslimskt parti i riksdagen. Ebba skulle väl utöka den tilltänkta kristna missionen i förorterna till att även omfatta riksdagen - med benägen hjälp från källan till hennes tro: Livets Ord.

Hursomhelst - jag ska be en bön till gud om att hen ser till att vi slipper såväl muslimska som kristna partier i riksdagen.

Det blir så jävla tröttsamt med alla böneutrop. Själv blir jag beklämd bara av att se Andaktusson, och än mer av att ta del av Andaktussons prediktingar mot att 10-åringar som våldtagits inte ska ha rätt till abort.

Nja, det är du som inte riktigt förstår vad någonting kristligt innebär...

...men visst är det kul att föreställa sig hur Angela Merkel sitter i ett kristet parti. Du förväxlar fortfarande kristendom med kristdemokrati, det är nästan lite sött vid det här laget.

All kristdemokrati är som sagt sekulär - KD är till och med DET MEST sekulära partiet i Sveriges riksdag, det är deras NISCH.. men hissen vill inte ända upp för dig.

Som sagt, du är lustig. Själv röstar du på S - som till och med vill ha kvar partikolitiken i kyrkovalen. Brilliant!

KD är inte ett kristet parti utan ett kristdemokratisk parti. Som vill ha MINST religion i politiken av ALLA riksdagspartier.

Partiet som S samarbetar med i EU är exempelvis kristdemokratisk. Men visst kan kristdemokraterna i Sverige och Tyskland hitta varandra istället...

...det tycker jag också låter bättre!

Vad nyvaket folk som inte ens vet vad KD representerar säger om KD... är ointressant. Vi som har följt dem länge och kan ämnet - rättar er bara.

Aja, nu ska lite ledighet avnjutas. Håll dig också till lättläst nästa gång, FDFMGA. Det är bättre så.
  • FDFMGA
    nattuw skrev 2019-05-22 13:04:22 följande:
    Spännande!

Du har föraningar om en fraktionsstrid inom den kristna högern där Adaktusson lyckas få bort den nuvarande KD-ledaren.

Men är inte både han och du för heta på gröten, abortmotstånd, umgänge med högerextremister och en fanatisk iställning till Israel ligger inte helt rätt i tiden.

Nåja, den som lever får se och till 2022 tror du att du kanske får triumfera med ett vad var det jag sa.

Det tror inte jagSkrattande
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?