FDFMGA skrev 2019-05-22 12:05:15 följande:
Jag har aldrig påstått att det inte är gulligt att KD har ordnat en sida på lättläst svenska, för din och andras salighet.
Men själv håller jag mig till mitt citat från KD:
Vårt partinamn berättar vad vi står för ? en demokrati byggd på kristen människosyn och värdegrund.
Det kanske är med det kristna budskapet som med abortmotståndet. Det finns i två varianter, en för och en emot
Nåja, återigen. Tänk dig kacklet från vurmarna om det fanns ett muslimskt parti i riksdagen. Ebba skulle väl utöka den tilltänkta kristna missionen i förorterna till att även omfatta riksdagen - med benägen hjälp från källan till hennes tro: Livets Ord.
Hursomhelst - jag ska be en bön till gud om att hen ser till att vi slipper såväl muslimska som kristna partier i riksdagen.
Det blir så jävla tröttsamt med alla böneutrop. Själv blir jag beklämd bara av att se Andaktusson, och än mer av att ta del av Andaktussons prediktingar mot att 10-åringar som våldtagits inte ska ha rätt till abort.
Nja, det är du som inte riktigt förstår vad någonting kristligt innebär...
...men visst är det kul att föreställa sig hur Angela Merkel sitter i ett kristet parti. Du förväxlar fortfarande kristendom med kristdemokrati, det är nästan lite sött vid det här laget.
All kristdemokrati är som sagt sekulär - KD är till och med DET MEST sekulära partiet i Sveriges riksdag, det är deras NISCH.. men hissen vill inte ända upp för dig.
Som sagt, du är lustig. Själv röstar du på S - som till och med vill ha kvar partikolitiken i kyrkovalen. Brilliant!
KD är inte ett kristet parti utan ett kristdemokratisk parti. Som vill ha MINST religion i politiken av ALLA riksdagspartier.
Partiet som S samarbetar med i EU är exempelvis kristdemokratisk. Men visst kan kristdemokraterna i Sverige och Tyskland hitta varandra istället...
...det tycker jag också låter bättre!
Vad nyvaket folk som inte ens vet vad KD representerar säger om KD... är ointressant. Vi som har följt dem länge och kan ämnet - rättar er bara.
Aja, nu ska lite ledighet avnjutas. Håll dig också till lättläst nästa gång, FDFMGA. Det är bättre så.