• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-05-22 14:14:21 följande:
    Nja, det är du som inte riktigt förstår vad någonting kristligt innebär...

...men visst är det kul att föreställa sig hur Angela Merkel sitter i ett kristet parti. Du förväxlar fortfarande kristendom med kristdemokrati, det är nästan lite sött vid det här laget.

All kristdemokrati är som sagt sekulär - KD är till och med DET MEST sekulära partiet i Sveriges riksdag, det är deras NISCH.. men hissen vill inte ända upp för dig.

Som sagt, du är lustig. Själv röstar du på S - som till och med vill ha kvar partikolitiken i kyrkovalen. Brilliant!

KD är inte ett kristet parti utan ett kristdemokratisk parti. Som vill ha MINST religion i politiken av ALLA riksdagspartier.

Partiet som S samarbetar med i EU är exempelvis kristdemokratisk. Men visst kan kristdemokraterna i Sverige och Tyskland hitta varandra istället...

...det tycker jag också låter bättre!

Vad nyvaket folk som inte ens vet vad KD representerar säger om KD... är ointressant. Vi som har följt dem länge och kan ämnet - rättar er bara.

Aja, nu ska lite ledighet avnjutas. Håll dig också till lättläst nästa gång, FDFMGA. Det är bättre så.
    Nja, jag är måttligt förtjust i att inkluderas i en kristen värdegrund.

Men jag förstår att du lockas av såväl lättlästa texter som av KD.

Så småningom kanske du kan övergå från dina funderingar om huruvida ett kristet parti är kristet till att nosa på den aktuella debatten om KD, den har en viss slagsida mot Adaktussons förböner om abortförbud.

Men sålänge föreslår jag att du försöker få hjälp med att förstå KD-citatet jag petat dit ett par gånger nu. Visserligen inte på lättläst svenska men försök iallafall.

Tron kan göra under för läsförståelsen, ska du vetaSkrattande
  • KillBill
    K Markatta skrev 2019-05-22 09:35:01 följande:

Lars Adaktusson måste ju vara statsminister, minst, så mycket som det skrivs om honom i den här tråden om regeringen.

Jag tror att det handlar om att folk blir fruktansvärt upprörda över att KDs Lars Adaktusson röstat på förslag i EU som begränsar kvinnors bestämmanderätt över sina kroppar och röstat på förslag som strider mot svensk lagstiftning. Att Adaktusson dessutom vägrade att fördöma ett land som vägrar ett våldtaget barn abort gör folk spyfärdiga.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon

Regeringen planerar alltså, på allvar, att försöka förbjuda fornnordiska runor med motivieringen:"hets mot folkgrupp".

http://www.smp.se/ledare/lat-runorna-vara-ifred/

https://asa-samfundet.se/evenemang/runkampen-protest-vid-riksdagshuset-24-maj/

"Genom Justitieminister Morgan Johanssons försorg hanteras en utredning som ska presenteras i slutet av maj 2019 där man ska komma fram till om att möjliggöra så att Runor och andra Nordiska symboler t.ex. Valknuten, Mjölner, Vegvisir ska kunna hamna under lagen om Hets Mot Folkgrupp."

Jag har aldrig i hela mitt liv haft något intresse i runsymbolor och liknande men om det här blir lag så kommer jag att köpa en sådan där liten mjölner i tenn som sitter på ett smatt halsband av skinn, bara för sakens skull.

Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-05-22 16:27:28 följande:
    Jag tror att det handlar om att folk blir fruktansvärt upprörda över att KDs Lars Adaktusson röstat på förslag i EU som begränsar kvinnors bestämmanderätt över sina kroppar och röstat på förslag som strider mot svensk lagstiftning. Att Adaktusson dessutom vägrade att fördöma ett land som vägrar ett våldtaget barn abort gör folk spyfärdiga.

Av ren nyfikenhet: du råkar inte ha någon slags länk till de aktuella förslagen som det har röstats om? 

Jag menar, så att vi kan resonera kring det hela på ett informerat sätt och inte bara reagera på medias påståenden och eventuella fake news och halmgubbar.

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-22 18:30:21 följande:

Av ren nyfikenhet: du råkar inte ha någon slags länk till de aktuella förslagen som det har röstats om? 

Jag menar, så att vi kan resonera kring det hela på ett informerat sätt och inte bara reagera på medias påståenden och eventuella fake news och halmgubbar.

Nu stämmer även Ebba Busch Thor och Ulf Kristersson in i kritiken mot Lars Adaktusson. Misstror du även dem? Varför skulle de dreva mot Adaktusson?
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-05-22 19:09:38 följande:
    Nu stämmer även Ebba Busch Thor och Ulf Kristersson in i kritiken mot Lars Adaktusson. Misstror du även dem? Varför skulle de dreva mot Adaktusson?
    Du har alltså ingenting att visa på?

Det hade varit intressant att se vad som han faktiskt har röstat ja/nej på. 

Men så detaljerad är inte din kunskap?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-22 19:56:45 följande:
    Du har alltså ingenting att visa på?

Det hade varit intressant att se vad som han faktiskt har röstat ja/nej på. 

Men så detaljerad är inte din kunskap?
    Jag baserar min kritik på informationen i den här artikeln och det gör tydligen även partiledaren för KD Ebba Busch Thor kliksom KDs kandidater till Europaparlamentsvalet Sara Skyttedal och David Lega som  också är kritiska mot den information som kommit fram om Lars Adaktusson. 

https://www.dn.se/nyheter/politik/adaktussons-facit-i-eu-rostade-emot-abort-22-ganger/
  • KillBill
    KillBill skrev 2019-05-22 20:05:34 följande:
    Jag baserar min kritik på informationen i den här artikeln och det gör tydligen även partiledaren för KD Ebba Busch Thor kliksom KDs kandidater till Europaparlamentsvalet Sara Skyttedal och David Lega som  också är kritiska mot den information som kommit fram om Lars Adaktusson. 

https://www.dn.se/nyheter/politik/adaktussons-facit-i-eu-rostade-emot-abort-22-ganger/

KDs partiledare Ebba Busch Thor liksom KDs kandidater till Europaparlamentsvalet Sara Skyttedal och David Lega är alltså kritiska mot hur Lars Adaktusson har röstat.

Kritiken går ut på att Lars Adaktusson aktivt röstat mot rätten till abort så fort frågan varit uppe på dagordningen i EU parlamentet.  Enligt kritikerna så borde Lars Adaktusson ha lagt ner sin röst (eftersom KDs officiella linje är att abortfrågan inte ska beslutas av EU) nu passade Adaktusson på att rösta nej i abortfrågan.

Lars Adaktusson vidhåller att vad jag förstår att han röstat som han gjort

• Flash Gordon

Det här är runalfabetet

https://historiska.se/wp-content/uploads/2015/08/runrad.gif.jpg

Rimligen kommer åtminstone två av dessa bokstäver att förbjudas i användning om regeringen får som de vill i sin utredning.

Bokstäverna "S" och "T".

.
    Frågan är hur Morgan och smartaste, bästa tjejgänget ställer sig till siffrorna "1" och "8" restpektive talen "18" och "88".

• Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-05-22 20:12:30 följande:
    Det här är runalfabetet

historiska.se/wp-content/uploads/2015/08/runr...

Rimligen kommer åtminstone två av dessa bokstäver att förbjudas i användning om regeringen får som de vill i sin utredning.

Bokstäverna "S" och "T".

.
    Frågan är hur Morgan och smartaste, bästa tjejgänget ställer sig till siffrorna "1" och "8" restpektive talen "18" och "88".
    OM de används i politiska syften för att associera till nazism så är det helt OK.

Det finns fler länder som har förbjudit nazistiska organisationer - men tyvärr har inte Sverige gjort det.
    Flash Gordon skrev 2019-05-22 18:25:32 följande:
    Regeringen planerar alltså, på allvar, att försöka förbjuda fornnordiska runor med motivieringen:"hets mot folkgrupp".

www.smp.se/ledare/lat-runorna-vara-ifred/

asa-samfundet.se/evenemang/runkampen-protest-.../

"Genom Justitieminister Morgan Johanssons försorg hanteras en utredning som ska presenteras i slutet av maj 2019 där man ska komma fram till om att möjliggöra så att Runor och andra Nordiska symboler t.ex. Valknuten, Mjölner, Vegvisir ska kunna hamna under lagen om Hets Mot Folkgrupp."

Jag har aldrig i hela mitt liv haft något intresse i runsymbolor och liknande men om det här blir lag så kommer jag att köpa en sådan där liten mjölner i tenn som sitter på ett smatt halsband av skinn, bara för sakens skull.

OM du vill gå runt med symboler som är igenkända som nazistiska så är det lite märkligt   
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?